رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در اقتصاد کشور و گرانی در کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم مجلس به‌عنوان نهاد قانونگذاری آمادگی دارد تا در جهت اصلاح امور و کنترل بازار نسبت به اصلاح قوانین با کمک دولت اقدام کند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مراسم دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت که شب گذشته و پیش از افطار برگزار شد با اشاره به شرایط کشور تصریح کرد: امروزه در شرایطی نیستیم که بتوانیم اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم بلکه باید با نگاه پدیدارشناسانه وضعیت موجود را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.
در ادامه گزیده ای از سخنان رئیس مجلس به نقل از خانه ملت می آید:
  • در نظام اسلامی ما که ولی‌فقیه در رأس آن قرار دارد، توفیق خدمت به مردم توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و مسئولان باید از این فرصت در راستای خدمتگزاری بهره‌مند شوند.
  • امام صادق می‌فرماید «در عرش خدا برای کسانی که به برادر مومن خود خدمت کرده و یا انبوهی را از او بردارند، سایه‌ای افکنده شده است»، بنابراین همه مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که خدمت به مردم موجب توفیقات الهی برای آنان خواهد شد.
  • همه شما [نمایندگان مجلس و دولت] می‌توانید در نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که برگزار می‌شود به گوشه‌ای از مشکلات موجود در کشور پرداخته و نسبت به حل آنها اقدامات لازم را انجام دهید.
  • در جلسه‌ای که با نمایندگان دولت در مجلس داشتیم موارد خوبی بین دو طرف در زمینه مهار گرانی‌ها و وضع اقتصادی کشور بحث و تبادل‌نظر شد که به اعتقاد من باید این نشست‌ها در آینده نیز در جهت رفع مشکلات موجود تداوم یابد. همه ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که کشور در شرایط حساسی قرار گرفته که این نوعی امتحان الهی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.
  • وقتی یک ملتی از درون امتحانات الهی سربلند بیرون می‌آید نشان‌دهنده این است که آن ملت در کوران حوادث آبدیده شده و توانایی مقابله با دشمنانش را دارد که ملت ایران نیز امروزه در این موقعیت حساس و خطیر قرار دارد.
  • مشکلات موجود اقتصادی در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است. امروزه شاهد مشکلات اقتصادی متعددی در زمینه گرانی کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم هستیم اما جنس این مشکلات به نوع دیگری نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و آن هم صف‌آرایی نظام استکباری در برابر ملت ایران است.
  • در سال‌های اخیر قابلیت‌های نظام اسلامی افزایش یافته و چشم‌انداز روشنی با توجه به این قابلیت‌ها برای حل مسائل و رویارویی با نظام سلطه پیش‌بینی می‌شود. در شرایط فعلی اقتصادی کشور همه مسئولان باید درک درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشند که بنده معتقدم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید ملی نهفته است که باورسازی آن می‌تواند کشور را به اهداف از پیش تعیین‌شده در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی در تمامی جوانب برساند.
  • توجه به رونق بخشیدن به تولید ملی و کنترل تورم و گرانی باید در سرلوحه کارهای دولت و مجلس قرار گیرد تا بتوانیم اوضاع را بیشتر در کنترل خود درآوریم. دولت باید با همکاری مجلس در تنظیم بازار دقت بیشتری داشته تا شاهد پرش قیمتی در انواع محصولات به‌خصوص محصولات دامی و کشاورزی نباشیم.
  • وحدت سیاسی در کشور مهمترین ابزار برای مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب، وحدت سیاسی در کشور باید بین همه مسئولان حکمفرما شود.
  • در شرایط موجود عقل و وظیفه حکم می‌کند که با یکدیگر وحدت و همگرایی بیشتری داشته باشیم تا از نیروها و انرژی‌های موجود به نحو احسن استفاده شود. ما در مقابل این صف‌کشی ناجوانمردانه علیه کشور و نظام باید روحیه مقاومت جانانه داشته باشیم، زیرا آنها می‌خواهند اراده ملت را تضعیف کرده و ما را به زانو درآورند.
  • باید همگی دست به دست هم دهیم و با اراده قوی جلوی تحریم‌ها ایستادگی کرده و فرصت مناسبی برای بروز و ظهور اقتصاد در کشور فراهم کنیم.
  • مهمترین دغدغه نمایندگان و کشاورزان در زمینه تولید گندم این است که در حال حاضر شکایاتی از سوی سیلوداران به دلیل خالی بودن انبارهای سیلو از گندم به مجلس می‌رسد در صورتی که براساس برآوردهای موجود سالانه 10 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود که این مشکل به دلیل نرخ پایین خرید تضمینی گندم از کشاورزان است که دولت باید به این بخش توجه بیشتری داشته باشد.
  • مسائل موجود در کشور علاج‌های ساده‌ای دارد و مجلس نیز این آمادگی را دارد تا به کمک دولت و برای کنترل گرانی‌ها، نسبت به اصلاح قوانین اقدام کند.
  • دولت و مجلس باید در هزینه‌های جاری و عمرانی کشور دقت‌های لازم را به خرج داده و نسبت به تخصیص اعتبارات اولویت‌بندی کند. همگان باید بدانیم که در یک سنگر و پشت یک خاکریز قرار داریم و در جهت رفع موانع موجود بر سر راه رشد و تعالی کشور گام‌های اساسی را برداریم.
  • یکی از مشکلاتی که امروزه تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نبود توازن در ارائه تسهیلات بانکی است که بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع حساس بوده و به اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان اقدامات لازم را انجام دهد.
/2727
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    14 1
    مگه پتروس فداکار اجازه گرفت تا انگشت بزاره توسوراخ سد پس چرا معطلی برای مهار گرانی که مجلس ودولت باید باهم باشند جناب فداکار
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    13 1
    جناب رئیس مجلس اگه احساس می کنید که در قوانین مشکلاتی وجود داره خودتون وارد بشید و اونهارو اصلاح کنید .دیگه پیشنهاد به دولت چه صیغه ای ؟؟!!
  • اا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    3 5
    كاش اين جلسات را چندماه پيش شروع مي كرديد همان موقعي كه جنس ها روز به روز گران تر مي شد و متاسفانه دولت مي گفت كه گراني وجود ندارد...... البته اين نوع جلسات و تشكيل كارگروه ها با موضوعات مختلف تاثير عملي چنداني ندارد... مگر اينكه عزم جدي وجود داشته باشد يعني به فكر منافع حزب و گروه ها نباشيم بلكه همه به عنوان يك ايراني هدفمون حفظ اسلام و ايران باشه....يعني يك قدرت متحد در برابر استكبار..... همچنين اگر قراره تحريم را تحمل كنيم اين سختي براي همه باشه نه فقط يك قشر خاص يا مردم عادي....
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    4 1
    ای بابا بسه دیگه تا کی میخواین شعار بدین یکمی هم از خودتون مدیریت نشون بدین و وارد عمل شین .