هدیه رئیس جمهور به شهر ری در حال تبدیل شدن به مساله ای جدید است.

به گزارش خبرآنلاین، استانداری تهران در تلاش است تا طی سه ماه آینده جداسازی شهرری از پایتخت انجام و شهردار آن انتخاب شود.
تصمیمی که بر اساس مصوبه دولت است. هیات دولت در آخرین جلسه تیرماه خود ارتقا فرمانداری شهرستان ری به فرمانداری ویژه و تاسیس شهرداری مستقل برای این شهرستان را تصویب کرد.
محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران می گوید «این جدا سازی مصوبه دولت است و کاری قانونی است و باید انجام شود» جدیتی که با مخالفت جمعی از نمایندگان مجلس مواجه شده است.
نادر قاضی پور عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری در گفت‌وگو با خانه ملت، از تهیه یک طرح دو فوریتی در مجلس با هدف جلوگیری از اقدام رئیس جمهور به جهت جدایی شهر ری از تهران خبرداد و تصریح کرد: اکثریت مجلسی‌ها مخالف این اتفاق هستند و با ارائه این طرح دو فوریتی تلاش می‌کنیم تا مانع تحقق این تصمیم دولت شویم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نداشتن توان مالی شهرداری شهرری، ادامه داد: هم اکنون شهرداری تهران برای تامین هزینه‌های بسیار بالای شهرری از اعتبارات و بودجه مناطق شمالی استفاده می‌کند، چگونه می‌توان آن را به سیل اعتبارات شمال شهر به شهرری تغییر بدهد؟
وی افزود: در صورتی که شهرری از تهران جدا شود، مدیریت یک‌پارچه شهری از هم می‌پاشد و شهرداری شهرری نیز توان کنترل و مدیریت حوادث را نحو احسن نخواهد داشت، از سویی دیگر نیز خدمات خاص و ویژه شهرداری تهران به این منطقه دیگر تعلق نمی‌گیرد.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: پایتخت امروز، شهری زیبا و مدرن است که با تلاش‌های شهرداری به اینجا رسیده است. بنابراین باید این فرصت را نیز به شهرری داد تا از این خدمات استفاده کند و به عنوان یکی از مناطق شهر تهران از خدمات جامع و کامل شهرداری استفاده کند. قاضی‌پور گفت: جدایی ری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست؛ زیرا در این صورت دیگر نمی‌توانند امیدی به رشد عمرانی، ترافیکی و زیباسازی داشته باشند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس (رهروان ولایت) یادوآر شد: با توجه به خدمات شهرداری تهران، شهرری امروز به عنوان یکی از مناطق پیشتاز تهران در حوزه‌های مختلف مطرح است، اما همچنان به بهره گیری از خدمات شهرداری تهران نیاز دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هدف دولت از استقلال فرمانداری و استانداری ری را هدفی سیاسی خواند و اعلام کرد: تنها هدف دولت این است که شهرری یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشد؛ اما در واقع و به دور از این اهداف سیاسی، حذف شهرری از تهران به نفع این منطقه و مردم آن نیست.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    3 4
    هدف مجلس چیست!؟
  • بدون نام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    3 7
    واقعا یعنی اگر شهری در تهران هضم نشده باشد نمی تواند مدرن و امروزی باشد؟؟ این آقای نماینده بگوید اصفهان و شیراز و مشهد و اصولا همه شهرهای ایران را در تهران حل کنند تا مدرن و امروزی شوند و مدیریت آن نیز یک پارچه شود؟؟ واقعا مجلس شهری را که فرمانداری مستقل دارد را برای چه می خواهد در تهران مستحیل کند؟؟ اگر ری هزینه بر است چرا شهرداری تهران از این هزینه دل نمی کند تا بیشتر به بقیه مناطق تهران برسد؟؟ واقعا از نظر این نماینده مجلس تمرکز تنها برای شهرداری مناسب است اما دولت حق هیچ کاری ندارد و باید با شهرداری تهران هماهنگ باشد؟؟؟؟
  • omid IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    3 3
    من با نظر نماینده محترم موافقم این کار کاری سیاسی و احساسی است .شهر ری الان جزیی جدایی ناپذیر از کلانشهر تهران است.جدایی آن به ضرر مردم شهر ری است. این موضوع برخلاف مدیریت یک پارچه شهری است.اگه این کار به سر انجام برسه بدعتی میشه هرمحله که کمی بزرگ بشه ادعای فرمانداری واستانداری کنه چه شود؟؟؟؟!!!!!
  • اهل شهرری IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    1 1
    سلام این امر را اگر به خود مردم شهرری بگذارند قطعن همه به جدائی شهرری و دارائی های آن اکتفا می کنند شهرری با وجود کارخانه سیمان ، پالایشگاه تهران ، بهشت زهرا و هزاران کارخانه صنعتی که در حواشی آن قرار دارد در واقع در آمد کل تهران را تامین می کند . جالب است که سیمان تهران در فاصله 500 متری از شهرری فاصله دارد اما سردر آن سیمان تهران خورده است .مطلب دیگر اینکه خبری به نقل از مردم شهرری در سایت شما درج شده بود که هزاران بنر در شهرری در مخالفت از جدائی از تهران نصب شده بود که فرمانداری آنها را جمع کرد من به عنوان یک شهروندی که در شهرری به دنیا آمدم و در آن زندگی می کنم از شما توقع دارم این اخبار کذب را در سایت خود درج نکنید و بگزارید خود مردم شهرری درباره آینده خود تصمیم بگیرند نه نماینده ارومیه