ایسنا نوشت:

در ادامه سياست‌هاي خصمانه واشنگتن، اوباما در بيانيه‌اي از اعمال "تحريم‌هاي" جديد عليه صنايع نفتي و فعاليت‌هاي بانكي كشورمان خبر داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري سي.ان.ان، باراك اوباما، رييس‌جمهوري آمريكا مدعي شد كه تهران به خاطر آنچه او "سرباز زدن از پاسخگويي به سوالات بين‌المللي درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران" خواند، با "عواقب فزاينده" مواجه خواهد بود!
اين در حالي است كه دستگاه ديپلماسي كشورمان بارها بر تعهد تهران بر مقررات بين‌المللي در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌يي تاكيد كرده و در اين زمينه رويكردي كاملا شفاف در پيش گرفته است.
از ديگر سوي، لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا چندي پيش به اين نكته اذعان كرد كه تحريم‌‌هاي بين‌المللي نتوانسته ايران را به رها كردن برنامه هسته‌يي‌اش وادار كند.
"تحريم‌هاي" جديد واشنگتن شامل صنايع پتروشيمي و انرژي ايران مي‌شود. اوباما اعلام كرد: اعمال تحريم‌هاي جديد با هدف باز داشتن ايران از ايجاد مكانيزم‌هايي براي فروش نفت به رغم وجود تحريم‌هاي كنوني است.
در بيانيه‌اي كه از سوي اوباما صادر شد، آمده است كه اين تحريم‌ها شامل افراد و سازمان‌هايي است كه با شركت ملي نفت ايران، شركت نفتيران و بانك مركزي ارتباط دارند.
همچنين در ادامه سياست‌هاي ستيزه‌جويانه آمريكا عليه كشورمان، دولت اوباما از "تحريم" بانك‌هايي خبر داد كه به با بانك‌هاي كشورمان همكاري دارند. به گفته اوباما،‌ وزارت خزانه‌داري آمريكا در اقدامي مغرضانه يك بانك چيني و يك بانك عراقي را كه با بانك‌هاي "تحريم‌شده" كشورمان تراكنش‌هاي مالي داشتند، "تحريم" كرد.
اوباما در اظهاراتي مضحك عنوان داشت: از زمان انتخاب به عنوان رييس‌جمهوري آمريكا، يك گزينه مشخص را به دولت ايران ارائه داديم: آن اين كه به مقررات بين‌المللي عمل كند و در غير اين صورت با عواقب فزاينده مواجه خواهد بود.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mojifull-Man City US ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    18 88
    آب در هاون ميكوبد اين شخص و دار و دسته اش
  • بدون نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    21 87
    آقای اوباما خودتو خسته نکن
  • محمدرضا صباحی IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    16 92
    تحریم ها اگر میخواست کاری بکند این همه پشت سر هم علیه ایران تحریم صادر نمی کردن. این نشان می دهد که تحریم ها نتیجه ای نداشته است
  • بدون نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    17 69
    با "عواقب فزاينده" مواجه خواهد بود! چرا برای ایران تعیین تکلیف می کنی؟
  • بدون نام IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    15 67
    دورزدن تحریم ها پس جواب داده (:
  • ناصر IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    7 46
    نتیجه منطقی تحریم استقلال بیتشره. هرچند این تحریم ها خسارتهایی هم به ایران می زنه ولی از یک جهت فایده داره و آن اینکه به مااثبات میشه برای اینکه در دنیا به جایی برسیم باید روی پای خودمان بیاستیم
  • بدون نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    18 76
    ژاپن اگر ژاپن شد صدقه سر محدودیت هایی بود که دنیا بر او اعمال کرد. هیچ شکی در این ندارم.
    • وحید IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      56 1
      توی ژاپن بعضی وقتا مدیرهایی که توی کارشون موفق نمیشن دست به خودکشی می زنند.. اینقدر که توی کارشون احساس مسوولیت می کنند.. ولي تو ايران هم اينگونه است؟
    • ایرانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      9 3
      ژاپن اگر ژاپن شد بخاطر باز بودن بازار امریکا برویش بود و سرمایه گذاری امریکا در ژاپن بود و ژاپن فقط پیشرفت کرده ولی قشر فقیر ژاپن چیزی جز فقر برایشان نرسیده است برعکس کشورهایی مثل سوئد و دانمارک و فنلاند و استرالیا است که همه از فوائدپیشرفت سود بردند.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      5 7
      قبول دارم که مسئوليني که کفايت ندارند خيلي از اوقات از مردم عذرخواهي نمي کنند و استعفا نمي دهند اما اين حرف شما توجيهي نمي شود که ما از الگوهايي که دنيا تجربه کرده بگذريم و احساس کنيم اولين کشويري هستيم که تحريم شده ايم. اگر مي خواهيم آينده وطنمان را بسازيم بايد کشور را به دست خودمان آباد کنيم. اين موضوع حداقل سه دهه به تاخير افتاده است. اول جنگ ، بعد چشم داشتن به تکنولوژي خارجي. الان وقتش است که خودمان روي پاي خودمان بياستيم تا دنيا را متعجب کنيم. شما که به هوش و استعداد ايراني شک نداري؟!!!
  • بدون نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    47 8
    سرفراز باشی وطن من
  • بدون نام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    25 47
    آقای اوباما شما کار خودتو بکن ما هم کار خودمونو. ظاهرا شما کار دیگری در امریکا نداری؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • پیمان موسوی IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    11 56
    تحریم میشویم پس هستیم. جناب آقای باراک حسین اوباما سلام. خسته نباشید. اینقدر خودتان را به زحمت نیاندازید و ما را تحریم نکنید. کشور شما 30 سال است خودش را به زحمت انداخته. شما زحممات زیاد و خسارات فراوانی در 8 سال جنگ علیه ایران متحمل شدید که از جیب ملتتن رفت. اقای ریگان را که به خاطر می آورید؟ نتیجه تلاش هایش چی شد؟ تقاضا می کنم اینقدر خودتان را خسته نکنید با این تصور که تلاشهایتان به نتیجه می رسد. ایام به کام
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    86 6
    ما کلا افتادیم تو میدون دور زدن تحریم ها ! داریم دو خودمون می چرخیم، مرغ هشت تومنی میخریم، تورم 80 درصدی تحمل میکنیم، دلمون هم خوشه داریم مشت میکوبیم بر دهان استکبار جهانی ... بیشتر شبیه خودزنیه تا مشت زنی !
  • کیوان ق IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    11 50
    هر تحریم جدید مساوی است با یک پله سعود بیشتر بسوی پیشرفت. زنده باد ایرانی با غیرت.
  • فرنوش حجری IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    6 20
    من هم با نظر آقای کیوان ق موافقم. فقط ایران و ایرانی.
  • بدون نام KW ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    33 1
    صعود نه سعودکیوان جان
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    3 4
    به فرموده بزرگان تحریم برایمان نعمت است و تاثیری ندارد و نیز به فرموده اگر مرغ کمیاب شده به دلیل سوئ عملکرد مدیران است و نه تحریم و سایر امور که نایاب و قحطی شده نیز به دلیل سوئ عملکرد است.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    2 2
    البته درست است تحریم تاثیری ندارد و برایمان نعمت است ولی مدیران نیز نالایق و عمدتا از طریق دوست و رفاقتی تائید شده اند و دیدگاه دلالی دارند و تخصص ندارند و اینکه مطرح میشود علاوه بر تخصص ارتباط نیاز است البته نیاز نیست. اینکه بتوانند تولیدی را خود بر اساس دانش ایجاد کنند و عمدتا مشاور میگیرند ولی بحث اینکه مدیر کیست و چه معیاری است که مشاور نیز بگیرد. مگر انسان سالم وکیل میخواهد.
  • مریم ص IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    10 0
    اعمال تحریم ها در صورت سوء مدیریت مدیران ، فقط به ضرر مردم است و بس و همینطور برعکس ! پس در نتیجه مدیران باید کاری کنند که که مردم تحت فشار نباشند. نه اینکه مرغ را 1800 تومان ارزان کنند !