رییس جمهور در دیدار سه ساعته با جمعی از دانشجویان به سئوالاتی درباره دولت پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج شنبه در دیدار نمایندگان تشکلهای علمی و فرهنگی دانشجویی کشور که بیش از سه ساعت به طول انجامید، گفت: دولت تاکنون برای کاری که باید انجام می داده، اما انجام نداده باشد، مورد سوال قرار نگرفته و تمام آنچه از دولت طلب می‌شود، برای کارهای است که دولت انجام داده است، در پاسخ به این ادعا که احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران 84 خود هستم.

در ادامه گزیده ای از سخنان رئیس جمهور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

  • بالاخره امواجی که در خصوص برخی کالاها در کشور ایجاد شده مدیریت می‌شود. آنچه نگران‌کننده است، مسایلی به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و باید مراقب باشیم که اصل آرمان‌ها و موجودیت انقلابی ما زیر سوال نرفته و به جایی نرسیم که چشم باز کرده و ببینیم همه منطقه علیه ما هستند.

هیچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است

  • امروز دولت به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده است، اما این به معنای آن نیست که پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.
  • تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است.در جریاناتی که طی سال‌های اخیر علیه دولت ایجاد شد، هیچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است؛ البته هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، اما این ضعف آنگونه نیست که مطرح می‌شود و اینکه دولت را به سوءاستفاده و حمایت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم می‌کنند، هرگز صحیح نیست.
  • اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.
  • آزادی از ارزش‌هایی است که در شعارهای انقلاب و صدر آرمانهای ملت ایران قرار داشته و دولت نیز احیای آن را در دستور کار خود قرار داده است. دولت پای آزادی ملت ایستاده است، اما متاسفانه عده‌ای از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده و شرایط به گونه‌ای شده است که عده‌ای هر حرفی که می خواهند علیه دولت می‌زنند و در برابر آن نیز مصونیت دارند و این سوءاستفاده از آزادی است.
     
  • مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم 
  • اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر بوده و توحید، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترین ارزش‌ها هستند. علاوه بر دولت بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر متکفل فرهنگ در کشور هستند. طی سالهای گذشته بویژه 1.5 سال اخیر بسیاری هجمه‌ها و صحبت‌ها علیه دولت بوقوع پیوسته اما دولت بخاطر کشور و منافع ملی هجمه‌ها را تحمل کرده و وارد مجادله نشده است.عدم پاسخگویی دولت در گذشته و حال به معنای آن نیست که همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هیچ عیبی هم ندارد؛ آبروی ما به فدای انقلاب و ملت ایران.
  • نبرد اصلی دولت با نظام سلطه، صهیونیسم و آمریکایی است که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود. برخی سخنان دولت را در برابر آمریکا منفعل نشان داده و آن را حاکی از مذاکرات پنهان با آمریکا توصیف کرده اند. این دولت بیشترین هجمه را علیه نظام سلطه و آمریکا داشته و امروز نیز مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم، اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفتگو را در فضایی عادلانه و با احترام، بر مبنای کرامت و حقوق ملت ایران رد نکرده‌ایم که لازمه این فضا دست بر داشتن آمریکا از رفتارها و سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.

 روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد

  • خوشحالم از اینکه روحیه آرمانی و عشق به ارزشهای الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است. امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت های جوانان انقلابی ایران عمیق تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.
  • اختلاف سلیقه، رای و نظر در کشور وجود دارد، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با هم کشور را جلو برده و اداره کنیم. یکی از شعارهای اصلی دولت اتکا به توده های مردم و توجه به آنان و ارتباط وسیع با بدنه اجتماعی بود، که امروز نه تنها این ارتباط وسیع کاهش نیافته بلکه بنده به عنوان رییس جمهور در هر هفته حداقل 4 جلسه با اقشار مختلف مردم دارم.
  • روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد و از این میان در زمان‌های مشخص بین 200 تا 300 نامه را شخصاً مورد رسیدگی قرار می‌دهم. امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که رسیدگی به مسائل و درخواستهای مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسیده است، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن این ارتباط و رفع مشکلات مردم است.
  • عدالت‌گرایی از دیگر شعارهای دولتهای نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌های دولت تاکنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است. دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نیز بر آن وفادار است و اگر در برخی مواقع روی موضوعی ایستادگی می‌کند و از کسانی دفاع می‌نماید، به خاطر سوگندی است که برای دفاع از عدالت و حق خورده است.
  • تولید و سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف تقریبا رشدی جهشی داشته است. در بخش بانکی دولت سعی کرده تا بیشترین توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی نیز در زمان این دولت شکل گرفته است، اما این به معنای آن نیست که به طور مطلق هیچ کس از این قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نکرده است.
  • اجرای اصل 44 به عنوان قانون به دولت تکلیف شده و دولت نیز مکلف به اجرای قانون است. در این زمینه نیز دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا اجرای این قانون در جهت اجرای عدالت باشد، به گونه‌ای که سهم وسیعی موضوع این قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.
  • باید انقلاب و منافع ملی را حفظ کنیم. ایستادن در خط مستقیم الهی همانند راه رفتن روی لبه تیغ و شمشیر است و تصور اینکه حفظ نظام و انقلاب کار ساده‌ای است، اندیشه‌ای غلط و نابخشودنی است. در حقیقت دولت بخاطر پایبندی به عدالت مورد هجمه داخلی و خارجی است، اما با وجود همه این فشارها با تمام وجود در کنار مردم و در خدمت آنهاست.
     
  • درست است که دولت در بحث اطلاع‌رسانی ضعف داشته است. تصور ما این بود، همانگونه که دولت کار خود را به درستی انجام می دهد، سایر دستگاه ها از جمله دستگاه های اطلاع رسانی نیز به همان ترتیب وظایف خود را انجام می دهند.

پاسخ به انتقاد برخی دانشجویان از تغییر و تحولات بیش از اندازه در دولت

  • مطمئناً هر مدیر خوبی که از دولت رفته بهتر از آن جایگزین شده است؛ دولتی که برای اداره کشور برنامه دارد، به تبع آن جابجایی نیز دارد. در همه بخش‌های کشور چندین برابر دوره‌های گذشته کار صورت گرفته است. دولت تا ثانیه آخر فعالیت خود با همان تعهد روزهای اول کار می‌کند و بنده در هر لحظ‌ه‌ای که احساس کنم همکارانم کشش همراهی با برنامه‌های دولت را ندارند، از آنان برای ادامه همکاری عذرخواهی می‌کنم.

بسیاری از کارهایی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود تحت فشار دیگر بخش‌ها انجام می‌شود

  • فضای دانشجویی کشور باید بانشاط پرشور و فعال باشد. امروز بسیاری از کارهایی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود، مورد قبول نیست و تحت فشار دیگر بخش‌ها انجام می‌شود.
  • دولت به پاکی تعهد داشته و امروز نیز پاک پاک است و نباید با آدرس‌های غلط و حرف‌های بیهوده اذهان را منحرف کرد.
  • هنر دانشجویان این است که چند گام جلوتر را مورد بررسی قرار دهند. بدون شک ملت‌ها و ملت‌های مسلمان به دنبال عدالت، آزادی و پاکی هستند و این صرفا منحصر به ملت‌های مسلمان هم نیست، اما مسئله مهم این نیست که مردم و ملتها به دنبال انقلاب و تغییرات هستند، بلکه مهم این است که مدیریت تغییرات دست چه کسانی است، همانگونه که اگر در انقلاب اسلامی ایران مدیریت امور در ید الهی امام خمینی (ره) نبود، انقلاب زیر خواسته‌های مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها له می‌‌شد.

چرا از واژه بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی استفاده می‌شود؟

  • انسان و اسلام هر دو در راستای هم هستند و اسلام جز برای تعالی انسان‌ها نازل نشده است، باید به موازات مطرح کردن چارچوب مطلوب مدیریت جهانی، عدالت، کرامت انسان‌ها و توحید و یگانه‌پرستی را نیز مطرح کنیم.
  • آمریکا و غرب در پس حوادث منطقه به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند. آنها برای رسیدن به مقصود خود تمام گسل‌ها و کینه‌های قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای را فعال کردند و این می طلبد که با تحولات هوشمندانه برخورد کنیم چرا که در غیر این صورت همه حوادث بر علیه ما رقم خواهند خورد.
  • نباید اجازه داد، در منطقه جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند و نباید صرفا یک ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشیم. باید به گونه‌ای عمل کرد که در موضع کنترل و هدایت تحولات قرار گیریم.

عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند

  • امروز زمان همدلی و کار و تلاش است. عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند و تصور می‌کنند، فرصتی ایجاد شده که بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد به ملت ایران، در جهت سازندگی و پیشرفت کشور کار می‌کنیم، به گونه‌ای که برخی همکاران بنده در دولت هنگامی که تهمتی به آنها زده می‌شود در قبال آن بر حجم کار خود می‌افزایند.
  • دولت نهم و دهم، تنها دولتی است که به هیچ وجه در اقتصاد به صورت زیگزاگی عمل نکرده و از ابتدا برنامه‌‌های خود را به طور روشن دنبال کرده است.
  • بنده از روزی که خود را شناختم در فضای انقلاب بودم و امروز نیز به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پایبند هستم و تا زمانی که نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجویان و ملت ایران انقلابی خواهم بود.
  • تمامی جریانات و تحولات و حوادثی که در طول عمر انسان و در جوامع مختلف ایجاد می‌شود، یک آزمایش بوده و اصالتی ندارد. اگر خداوند بخواهد در چشم به هم زدنی همه تحولات را به سامان می‌رساند، اما اگر کسی بین خود و خدا مسیر کمالی و صعودی معنوی را طی نکند، محال است بتواند در جامعه نقش کلیدی و سازنده ایفا کند. مشکل اینجاست، عده‌ای که از غافله کمال بشری جا مانده‌اند، می‌خواهند با زور خواسته‌های خود را به همگان تحمیل کنند.
  • باید توجه به مسایل اجتماعی در جامعه بسیار عمیق و روشن باشد. جامعه دانشجویی ما باید عمیق‌ترین تحلیل‌ها را از فضای اجتماعی داشته باشد. شاید امروز فضا آنطور که باید در دانشگاه‌ها پرنشاط نیست، اما این نقص باید توسط دانشجویان و ایستادگی آنها جبران شود، چرا که ارزش‌های الهی و انقلاب امانتی است که به سادگی برای ملت ایران به دست نیامده و چیزی نیست که بخواهد دستخوش آمدن و رفتن جناح‌های مختلف باشد.
  • ایده حکومت برای حکومت متعلق به ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران نیست. انقلاب اسلامی ایران و مسئولیت‌ها و پست‌ها در این نظام تنها برای تحقق آرمان‌هاست و باید این ارزش‌ها در دوران جوانی در اعماق وجود ما نهادینه شود.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    "مراقب باشیم همه منطقه علیه ما نشوند " به نظرم برای این هشدار کمی دیر شده. نه؟؟
    • بدون نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      6 156
      ماخودرابامعیارهای خدایی میسنجیم به درک که همه عالم له يا عليه ما باشد
    • بدون نام JO ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      34 1
      دوست بدون نام! یعنی عملکرد ما مبتنی بر معیارهای الهیست؟!!!
  • محسن IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    119 1
    جناب آقای احمدیی نژاد عزیز جنابعالی که حرفی دارين چرا سکوت مي کنين؟ فکر نميکنين داره دير ميشه. البته دير هم شده
  • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    140 2
    جناب رییس جمهور محترم این که فرزندان شما و منصوبین شما می توانند بی هیچ دغدغه ایی صاحب شغل و مرتبت اجتماعی و سیاسی شوند و فرزندان ما با همان شرایط نمی توانند عدالت است؟ یا تخلف؟
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    138 2
    جناب رییس جمهور محرتم ایا ایستادگی در موضوع جناب مرتضوی و دفاع از شخص ایشان ملازمت با عدالت محسوب می شود
  • محمدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    82 1
    جناب آقای رئیس جمهور محترم بیشترین عامل که باعث رنجش مردم میشود تبعیض وبدرفتاری با مردم دربعضی ازادارات دولتی ماست اگرجنابعالی قانونی راجهت اصلاح ونظارت برعملکرد درست وبرخوردخوب با ارباب رجوع تدوین نمایید بسیاری ازمشکلات مردم مرتفع میشود.
  • بدون نام US ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    129 0
    روزی 200 تا سیصد تا نامه رو خودش میخونه ؟ اگه واسه هر نامه 2 دقیقه وقت بذاره و 300 تا نامه بخونه یعنی روزی 10 ساعت
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      3 20
      نگفت روزانه،‌ گفت در زمان های مشخص!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    80 0
    کاش یکبار دلایل سکوت را میگفت
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    اگر آمريكا بد است چرا اينهمه دانشجو و محقق ما آنجا داريم؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    109 1
    دشمن دانا که غم جان بود بهتر از دوست که نادان بود
  • وحید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    34 84
    آقای احمدی نژاد چه کردید که یاران 84 را ندارید آیا سال 84 هشداری که حضرت آقا به شما دادند را یاد می آورید که در جواب معاون اول را با ریپس دفتر عوض کردید .
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    99 1
    در این دولت صدماتی به اقتصاد و جامعه وارد شد
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    61 0
    چون در کشور ما قدر دانی از گذشتگان رسم است خصوصا در دولت، باید دید دوات بعدی در باره شما چه خواهد گفت ؟
  • @ IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    125 1
    ايشان از 88 تا حالا این جمله ثابت همه سخنرانی هاشه. ما سکوت کرده ایم جواب انهارو خود مردم می دهند..... نگذارید بگویم...!!!!! سوال... انها کی هستند؟؟؟؟ احمدی نژاد جلوی چی سکوت کرده است؟ احمدی نژاد چه می داند که مردم نمی دانند؟؟؟؟؟ ....
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    92 1
    سلام آقای احمدی نژاد، شما یک مورد از اختلاف نظر دولت با بقیه قوا رو بگو که پذیرفته باشی که اشکال از دولت بوده مثال همین مورد آخر در رابطه با مرتضوی: اولا مگر مرتضوی که توان فوقالعاده ای دارد که اینقدر برایش هزینه می کنی؟؟؟؟ در ثانی دیوان عدالت و قوه قضاییه مستقل از شما هستند خوب به هر حال رای داده اصلا فرض کنیم غلط شما که نبايد خودت قضاوت کنی کجای قانون بشما حق اظهار نظر داده تا چه رسد به عدم اجرای حکم قطعی خوب اگر اینطور باشد هر کسی می تواند بگوید من این رای را قبول ندارم و اگر توانست اجرا نکند
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    84 2
    مديريت عقلاني آنست كه به قول قدما نه سيخ بسوزد و نه كباب شما فكر مي كنيد اگر كل عالم را دشمن خود كنيم هنر كرده ايم از قضا اين بي هنري محض است سياست يعني اينكه به گونه اي سخن بگوييم كه هم منافع ملي را حفظ كنيم و هم دشمن تراشي بيخودي ايجاد نكنييم
  • صمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    احمدی نژادشخصا آدم سالمیه فقط صبرش کمه بیشترین استخدام دولتی در دوره ایشون بوده بخاطرهمه ی زحماتت ممنون
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    14 0
    قرار بود ريس جمهور عليرغم فشارها و تطميع ها ليست اختلاس گران را كه هميشه همراه داشت افشا كند تو كه دل شير نداري سفر عشق مكن
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    27 0
    بالاخره اين ليست رانت خواران تو جيب احمدي نژاد چي شد دوره رياست ايشان رو به اتمامه ليست را هم با خودش مي بره پس وعد ه هاي افشاگري ليست چي شد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    33 1
    از آقاي احمدي نژاد بپرسيد سهام عدالت چي شد اين بود قول و قرار دولت پاك
  • بدون نام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    8 0
    آقای رئیس جمهور من پدر شهیدم و با فاصله هزار وسیصد کیلومتر متری به تهران آمدم نامه ای ببرای گرفتن حقم از ادارات دولت شما در تاریخ 1390/9/22 و به شماره پیگیری 80853099402 دادم و پیگیری نشد و مجددا در سفر استانی شما به شهرستان تایباد در تاریخ 1391/1/21نامه ای نوشتم و تقاضای رسیدگی کردم و نامه را شخصا بدست جنابعالی دادم و با شما صحبت کردم و شما قول پیگری دادید اما دریغ از خیال خامم حتما همه نامه ها را همینطور رسیدگی میکنید
  • بدون نام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    4 1
    دکتر الان تو همه شهرستانها هم بالا خره یک جون خانواده هست که ای میل داشته باشه ای میل معرفی کن راحت تره ، مصرف کاعذ هم میاد پاین ، میددونید که 90 در صد کاغذ ها وارداتین