ایسنا نوشت:

قيمت اينترنت در كشور يكي از مسائلي است كه گلايه‌هاي كاربران را به دنبال دارد، اگرچه در اين زمينه آمار دقيقي درباره‌ي وضعيت ايران در جهان وجود ندارد، اما به هرحال قيمت‌هاي فعلي به گونه‌اي است كه بسياري از مشتركان آن را بالا مي‌دانند اما در اين باره رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات معتقد است كه بحث قيمت اينترنت امري نسبي است.

علي‌ حكيم‌جوادي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بايد توجه داشته باشيم كه امروز در دنيا پهناي باند ديگر به صورت ماده‌ي اوليه و خام به كسي فروخته نمي‌شود و شما همواره يك سرويس تهيه مي‌كنيد كه ممكن است اين سرويس قابليت‌هاي متعدد داشته باشد.

وي ادامه داد: ممكن است يك فرد در خارج از ايران براي يك پكيچ اينترنتي ماهانه 40 تا 50 دلار هزينه كند و بسيار هم راضي باشد، اما اينجا اگر فرد ماهانه 10 هزار تومان براي اينترنت پرداخت كند، برايش سخت است و فكر مي‌كند اين عدد رقمي بالا است.

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ادامه داد: به هرحال اين مقايسه‌ها هميشه وجود دارد، اما همان‌طور كه گفتم اكنون بسياري از كشور‌ها به سمتي مي‌روند كه پهناي باند را به تنهايي واگذار نكنند و خوشبختانه اين نگاه در كشور ما هم وجود دارد كه شركت‌ها را به سمتي سوق دهيم كه به جايي كه پهناي باند را در اختيار كاربران قرار دهند، به سمت توليد محتوا و ايجاد اشتغال گام بردارند و به اين ترتيب كاربران را ترغيب كرده و ضريب‌ نفوذ اينترنت را بالا ببرند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 123 IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    12 0
    آخه یکی نیست بگه این اینترنتو میدن 40-50 دلار؟؟؟؟؟؟ تاره این نرخ کدوم کشوره؟؟؟؟ سرشونو کردن زیر برف مسئولای ما!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    3 0
    اما اينجا اگر فرد ماهانه 10 هزار تومان براي اينترنت پرداخت كند، برايش سخت است و فكر مي‌كند اين عدد رقمي بالا است. آقاي عالم همه چي دون اينجا كسي به قيمت زياد كار نداره حرف ما اينه كه برابر تعهد خودتون اينترنت شما سرعت نداره و اكثر اوقات مشكل داره فهيميدي جانم؟
  • بدون نام DE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    4 0
    منظورتون از خارج گینه بیسائوئه؟ با ماهی 40 - 50 دلار در ترکیه می شود اینترنت با سرعت 8 مگابیت در ثانیه بصورت نا محدود استفاده کرد آن هم به سه صورت وایرلس، ای دی اس ال و یا تیری جی و یا در دبی می توان از اینترنت کابل نوری با سرعت 100 مگابیت در ثانیه بهرمند شد. در سوئد و یا نروژ و یا کانادا که جای خود دارد که تقریباً دسترسی به اینترنت مجانی است.
  • عرفان IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    7 0
    اخه مرد حسابی یعنی شما نمیدونی که خارج ایران با 10 تومان اینترنت 20 مگ می دن ولی تو ایران با 15 تومان اینترنت 128 می دن که البته همینم به 100 کیلوبایت نمی رسه.
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    2 0
    ابراز وجود كردن ديگه؟ وگرنه حرفي براي گفتن كه نداشتن.