در پی اعتراض چندی از مخاطبین و خوانندگان خبرآنلاین به نرخ کرایه های تاکسی ها با مهندس رضا قاضی ، معاونت توسعه شهری وبرنامه ریزی تاکسیرانی تهران تماس گرفتیم.او در پاسخ به نرخ های مصوب تاکسی ها اشاره کرد.

مهندس قاضی ضمن بیان انواع تاکسی شهری گفت :« درحال حاضر ما چند نوع تاکسی فعال درشهر داریم .هریک ازاین تاکسی ها نرخ های مصوبی براساس تعاریفشان دارند. درواقع نرخ های آنها براساس تعداد مسافرشان در نظر گرفته شده است. تاکسی های ما شامل تاکسی های گردشی، خطی ، تلفنی، فرودگاهی و ترمینال و راه آهن است. تاکسی های گردشی ما بطور متوسط دو نفر را جابجا می کنند. خطی ها درحدود چهار نفرو تاکسی های تلفنی نیز با یک مسافر جابجا می شوند. این موارد باعث تغییرات نرخ کرایه های می شود.»
وی افزود:« درسال جاری نرخ تاکسی های بطورمتوسط 18 درصد اضافه شده است. نرخ نهایی افزایش نیز21 درصد در نظر گرفته شده است. یعنی افزایش نرخ بین صفر تا 21 درصد متغییراست. زیرا در برخی از خطوط این افزایش را نداشته ایم و در برخی از خطوط بالا ترین تغییررا داشته ایم.
قاضی ادامه داد:« ورودی تاکسی های گردشی 2222 ریال است این میزان درهرکیلومتر تغییرمی کند. درواقع از 500 متر تا 7 کیلومتر، کیلومتری 98 تومان و از 7 کیلومتر به بعد هر کیلومتر 82 تومان است. این در حالی است که از ساعت 12 شب تا 6 صبح 20 درصد افزایش را در پی دارد.»
وی با اشاره به وجود تاکسی مترهای روی تاکسی ها گفت :«برروی تاکسی های گردشی ما تاکسی متر درنظر گرفته ایم .کرایه ها بر اساس نرخ مصوب محاسبه می شود. تاکسی های فرودگاهی ما که درروز ممکن است تنها دو یا 3 مسافررا جابجا کنند نرخ کرایه ها یشان متفاوت است. البته این نرخ نیزمیان فروگاه های امام و مهرآباد تفاوت دارند. نرخ تاکسی های فرودگاه امام خمینی (ره) از25 هزار تومان آغاز می شود. درمواردی ما کرایه های 30 هزار تومانی نیز داریم. ورودی تاکسی های فرودگاه مهرآباد با هزار متر مسافت آزاد 2336 تومان است. از کیلومتر 1 تا 2 کرایه آن 31740 ریال ، از کیلومتر 2 تا 10هرکیلومتری 706 تومان ، از کیلومتر10 تا 50 کیلومتری 338 تومان و از کیلومتر 50 به بعد 203 تومان است.»
مهندس قاضی درباره کسانی که از تاکسی داران متخلف شکایتی دارند می توانند با 1888 و 137 تماس بگیرند و با ذکرنام محل و منطقه مشکلشان را مطرح وپیگیری کنند.» وی اضافه کرد:« تاکسی های سبز درشمارتاکسی های خصوصی بحساب می آیند. اما اگر تخلفی صورت گیرد، مردم می توانند به شماره های اعلام شده تاکسیرانی تماس بگیرند.»
معاونت توسعه شهری و برنامه ریزی تاکسیرانی تهران افزود:« متاسفانه برخی از شهروندان فکرمی کنند اگر تاکسی متر استفاده شود کرایه هایشان افزایش پیدا می کند. در حالی که اینگونه نیست و نرخ درست و مناسب محاسبه می شود.این ماجرا باید فرهنگ سازی شود.»
45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =