شبکه مستند سیما در شب‌های قدر و ایام شهادت امام علی (ع) مستند‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای پخش آماده کرده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند: برنامه «هستی» ساخته فرامرز هادی که از تولیدات شبکه مستند سیما است، در شب شهادت حضرت علی (ع) روی آنتن می‌رود و با بهره‌گیری از آیات قرآن به موضوع قدر می‌پردازد.

این مستند 20 مرداد ماه ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. 


«جلوه مشتاقی» نیز در دو قسمت سی دقیقه‌ای پنجشنبه و جمعه، 19 و 20 مرداد ماه، ساعت 24 روی آنتن خواهند رفت. این مستند ترکیبی که ساخته عاطفه سادات دربندی است، روایتی متفاوت از تجلی نام مبارک امام علی (ع) خواهد داشت.


همچنین مستند «جذبه موسوی» با نگاهی به زندگی و شرح احوال آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی جمعه 20 مرداد ساعت 16:30 روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.


این مستند ترکیبی که ساخته سیدرضا صدر الساداتی است سعی دارد با پخش آخرین تصاویر از حیات این عالم بزرگوار و گفت‌و‌گو با نزدیکان او و همچنین روایت شرح زندگانی ایشان به قلم خودش نگاهی به حیات ارزشمند ایشان داشته باشد و اخلاق و سیره وی را در خانه و اجتماع بررسی کند. از مهمانان این برنامه می‌توان به آیت الله حائری شیرازی، دکتر علاالدین بروجردی، دکتر سید علی اصغر موسوی لاری، حجه الاسلام شیرمردی و... اشاره کرد. 


«اهل ایمان» نیز در این شب‌ها موضوعات ویژه‌ای را همچون قرآن در رمضان و شهادت را در میان اقوام ایرانی بررسی خواهد کرد. این مجموعه که هر شب ساعت 22 به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود ساخته داریوش یاری است که همزمان در 28 شهر و روستای ایران تصویر برداری شده است و به آیین‌ها و آداب و رسوم مردم ایران در ماه مبارک رمضان می‌پردازد.


همچنین مستند «احوال ما» ساخته سعید حدادی در شب شهادت امام علی (ع) مهمان برنامه «فانوس» خواهد بود. این مستند روایت گر زندگی جانبازی است که هر دو پایش را در دفاع مقدس از دست داده است، اما با فلسفه خاصی زندگی می‌کند و مدتی است مدیر یکی از بخش‌های اداره ثبت احوال است و... این مستند ساعت 23 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 


«یک فیلم، یک تجربه» نیز در این ایام با بازنگری ساخت فیلم‌هایی همچون «رنگ خدا»، «گل‌های داوودی»، «روبان قرمز»، و سریال‌های «شب دهم» و «ولایت عشق» هر روز، ساعت 16 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


همچنین ویژه‌برنامه شب‌های مبارک قدر شامل مراسم دعا و احیا ساعت 24 این ایام به روی آنتن خواهند رفت.


مستند «خانه‌ای در مه» به تهیه کنندگی جواد ظهیری دوشنبه این هفته 16 مرداد، در برنامه «فانوس»  پخش می‌شود.


مجموعه «فانوس» که با هدف معرفی و پخش مستندهای جدید و شاخص تولید شده است و در هر قسمت ‌مهمان یکی از تولیدات جدید در حوزهٔ مستندسازی اجتماعی و مردم‌شناسی است، این مستند را روی آنتن خواهد برد. 
 

«خانه‌ای در مه» ساخته مختار نامدار داستان زندگی زنی است که در خانه‌ای اربابی در یکی از ارتفاعات شمال کشور به تنهایی زندگی می‌کند و حاضر نیست علی رغم کهولت و تنهایی و فرسودگی خانه آن را ترک کرده و به جمع مردم بیاید.


«فانوس» هر شب ساعت 23 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

 
مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی «سوپر استار» ساخته تهمینه میلانی دوشنبه 16مرداد ماه ساعت 16 در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.


این فیلم روایت‌گر زندگی یک هنرپیشه مشهور سینما با بازی شهاب الدین حسینی است که در دنیای شهرت خود غرق است اما با ورود دختری نوجوان به زندگی‌اش اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و...


مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت 16 از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت 11 روز بعد پخش خواهد شد.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =