پیش به سوی اسکار ۲۰۰۹ - ۱۳

احمد فرهنگ‌نیا: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا امسال به هیچ وجه قصد ندارد نام اهداکنندگان جوایزش را تا لحظه‌ای که در شب بیست‌ودوم فوریه پا روی سن سالن کداک نگذاشته‌اند، برای همه آشکار کند.

در واقع این تصمیم آکادمی به منظور ترغیب هرچه بیشتر مخاطبان برای تماشای مراسم اسکار است. تصمیم‌گیرندگان آکادمی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بتوانند تا شب اسکار امسال، از فهرست اهداکنندگان اسکارهای 2009 مانند یک راز محافظت کنند، مخاطبانشان یک بهانه جذاب‌تر دیگر نیز برای تماشای مراسمشان خواهند داشت.

لارنس مارک و بیل کاندان، تهیه‌کنندگان برنامه تلویزیونی این دوره اسکار، کسانی هستند که در این تصمیم‌گیری نقش بسیار مهمی داشته‌اند. آنها قصد دارند با هر ترفند ممکن، هیجان انتظار برای شب اسکار را بالاتر ببرند و بینندگان بیشتری را پای تلویزیون‌ها بنشانند.

کارشناسان معتقدند این تصمیم احتمالاً به دلیل آمار ناامیدکننده مخاطبان مراسم پارسال اسکار است. چراکه سال گذشته آکادمی شاهد پایین‌ترین تعداد مخاطب تلویزیونی برای پخش مراسم اسکار بود: 31میلیون و 700هزار نفر. این در حالی است که سال 1998، سالی که فیلم «تایتانیک» جایزه Best Picture را ازآن خود کرد، پرمخاطب‌ترین دوره برای آکادمی بود و 57میلیون و 200هزار نفر لحظه‌به‌لحظه مراسم اسکار را تماشا کردند.

علاوه بر اینها به دلیل اینکه پارسال مراسم اسکار از هیجان کافی برخوردار نبود، این احتمال می‌رود که این موضوع حتی لطمه بیشتری نسبت به سال گذشته به آمار مخاطبان امسال وارد کند. بنابراین آکادمی تصمیم گرفته است یک سنت‌شکنی دیگر نیز انجام دهد و نام اهداکنندگان اسکار 2009 را پیشاپیش اعلام نکند.

پس از ماجرای انتخاب مجری مراسم امسال (که برخلاف سال‌های گذشته از میان کمدین‌ها انتخاب نشد) و انتخاب یک فیلم سه‌بعدی در فهرست هفت‌تایی بهترین‌های جلوه‌های ویژه، این قضیه اخیر نیز می‌تواند به‌عنوان سومین سنت‌شکنی امسال آکادمی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 2345

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین