۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۵

به گفته کامران دانشجو قابلیت حذف کنکور تا سال90 وجود ندارد.

خردادماه دوسال‌پیش، مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرد که طبق آن پذیرش دانشجو نه بر اساس کنکور، که بر اساس سوابق تحصیلی صورت بگیرد. قرار بود این قانون تا سال 90 (یعنی دو سال‌ دیگر) به طور کامل اجرا شود. اما در حالی که دولت تاکنون گامی برای اجرای این مصوبه بر نداشته است، روز گذشته وزیر علوم در یک برنامه تلویزیونی خبر داد که این قانون دست‌کم تا سال 93 اجرا نخواهد شد.

کامران دانشجو به برگزاری جلساتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین بررسی‌های کارگروه کنکور اشاره کرد و گفت: به دلیل فراهم نبودن بستر لازم و عدم امکان برگزاری امتحانات نهایی و کشوری در برخی مقاطع، تا سال 90 تنها یک‌سری از اقدامات به منظور حذف کنکور انجام می‌شود و برای اجرای کامل این قانون زمان بیشتری نیاز دارد.

دانشجو اشاره‌ای به این «یک‌سری از اقدامات» که تا سال 90 انجام می‌شود، نکرد ولی توضیح داد: با توجه به این که قابلیت حذف کنکور تا سال90 وجود ندارد، از مجلس خواستاریم که زمان اجرای این قانون را حداقل تا سال 92 و93 تمدید کند و پیش‌بینی ما این است که فعالیت آموزش و پرورش جهت حذف کنکور تا سال 93 به طول بینجامد.

در حالی که مسئولان برگزاری آزمون سراسری به فکر جایگزینی برای آزمون سراسری هستند، وزیر علوم روز گذشته پیشنهاد داد که با هدف کاهش دل‌شوره و تنش داوطلبان و خانواده‌ها، کنکور به جای سالی یک بار، به صورت فصلی و 4 بار در سال برگزار شود.

متن کامل این گزارش را با عنوان کنکور حذف نمی‌شود، فصلی می‌شود بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا جون به این کنکور مادر مرده کاری نداشته باشید. بزارید همیجوری بمونه سر جاش. میترسیم سال 93 بگن شد 8 مرحله ای
  • روشن IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۷
    0 0
    تعداد مرحله وازمون برای داوطلب مهم نیست .تعدد رشته های انتخابی را کم کنند.تا نزدیکترین انتخاب به سلیقه داوطلب مقدور شود.واگررشته مورد نظر خود قبول شد .بر حسب درجه دانشگاه محل تحصیل وشهر اولویت بگذارد.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۷
    0 0
    ما عادت كرده ايم كه هرچه گفته شده برعكس شود اين موضوع تازه اي نيست.
  • ازام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    این طوری دلشوره را ضریب چهار در دل ما کنکوری های سال 93 میکنند واین اصلا خوب نیست