رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، معتقد است خبر فشار مسکو بر تهران جهت انصراف از پیگیری حقوقی اجرایی نشدن قرارداد اس ۳۰۰ « ترفند جدید رسانه‌های غربی برای تاثیرگذاری منفی روی روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و روسیه» است.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه یکی از روزنامه های روسی از درخواست مقامات روسیه برای باز پس گیری شکایت ایران درباره دریافت غرامت موشک های اس 300 خبر دادند، این خبر با واکنش منفی کاربران خبرآنلاین مواجه شد هر چند مقامات رسمی دستگاه دیپلماسی واکنشی در این زمینه نشان ندادند.
اس-300 یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد است که درسال 87 مقامات نظامی ایران قرارداد خرید آن از روسیه را با این کشور ثبت کردند اما در نهایت روسیه« به دلیل فشار آمریکا» از تحویل آن به ایران خودداری کرد.
اما علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موضوع اس 300 و شکایت ایران از روسیه در این باره، مراحل قانونی خود را طی می‌کند و دو کشور در این زمینه بارها با یکدیگر مذاکره کرده‌اند، افزود: با توجه به همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله مواضع مشترک درباره تحولات سوریه و موضوعات هسته‌ای، عناصر مخالف این روابط و همکاری‌ها برای  «تاثیرگذاری منفی بر این روند» سوژه‌سازی می‌کنند.
وی در عین حال در گفت وگو با خانه ملت، تصریح کرده است: موضوع اس 300 یک پروسه شناخته شده و حقوقی را طی می‌کند و به طور طبیعی ارتباطی با سایر مسائل ندارد و هر گونه نظری از سوی روس‌ها در این زمینه در قالب مذاکرات دو کشور قابل بررسی است .
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تصریح کرد: ایران معتقد است که چنین موج تبلیغاتی با هدف تاثیرگذاری بر روند مثبت همکاری دو کشور در راستای منافع آمریکا است و نباید در زمین دشمن بازی کرد.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    65 13
    روسها از ماقبل تاریخ!! پیمان شکن بوده اند.دوران قاجار- بعد از انقلاب ایران - قضیه ماهواره زهره که هرگز ساخته نشد- قضیه پرتاب نکردن ماهواره مصباح - کارشکنی وتاخیر مداوم در تحویل نیروگاه بوشهر وسوخت آن -کارشکنی در تحویل اس 300 -حمایت نکردن از ایران در سازمان ملل علی رغم داشتن رابطه تجاری پر منفعت با ایران . اما همه این کارشکنی ها برای این است که ما توانستیم روی پای خودمان بایستیم. خودمان ماهواره ساخیم خودمان پرتابگر ساختیم خودمان ایستگاه کنترل را ساختیم -خودمان میله سوختی راکتور ساختیم -خودمان اورانیم غنی شده ساختیم تا دست گدایی جلوی روسیه عقده ای ترسو که مثل سگ از آمریکا میترسد دراز نکنیم .خودمان به جای اس 300 سیستم پدافند ساختیم . بله ما آر کیوی آمریکا را پایین آوردیم. نصر من الله وفتح قریب
  • نیما IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    73 5
    « ترفند جدید رسانه‌های غربی برای تاثیرگذاری منفی روی روابط خــــــوب جمهوری اسلامی ایران و روسیه» است. روابط بسیار خوب میگفتید بهتر بود البته برای روسیه خوب بوده که تا تونسته از ایران سر موضوع هسته ای باج قبلا گرفته و هم اکنون هم میگیرد
  • مقیمی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    23 2
    هرگونه امید بستن به روسها یک خیال واهی است/ روسها همیشه فروشنده بودند و ما را هم به آمریکا می فروشند منتهی به قیمتش !! فراموش نکنید روسها حتی قسمتی از کشورشان ( آلاسکا) را هم قبلاً به آمریکا فروخته اند. روسها فقط دارند چانه می زنند تا قیمت ما را بالا ببرند همانطور که قبلاً عراق را فروختند.