بر خلاف ادعاهای فراوان مدیران رسانه ملی، حادثه تلخ زلزله روز شنبه، نشان داد که هیچ اتاق فکر و نقشه جامع و افقی در رسانه ملی ما وجود ندارد و همه چیز به روز تنظیم می‌شود و بر اساس رفتار رسانه‌های غربی و یا فارسی‌زبان‌های فعال، تغییر می‌کند و اصلاح می‌شود.

اول:

دیگر عادت کرده ایم، هیچ مسئولی به خاطر کم کاری از مردم عذرخواهی نکند، اما استفاده از رسانه برای پوشش کوتاهی ها و عکس جلوه دادن واقعیت، عذر بدتر از گناه است، مثل کاری که برخی رسانه های دولت در اوج انتقادها انجام می دهند. یعنی اشتباه می کنیم، به روی خودمان نمی آوریم، بعد از فشارهای بیرونی، نوع بازی مان را عوض می کنیم و کمی بعدتر هم از خودمان تقدیر می کنیم! درست همان رفتاری که چند سالی است در قبال سریال های تلویزیونی صورت می گیرد و با وجود انتقادهای شدید مردم و منتقدان، رسانه ملی در یک نشست صمیمانه از همه عوامل تقدیر می کند!

 

دوم:

تقریبا همه چیز مملکت مان «شو» شده است، صداوسیمای عزیز ما از روز 23 ماه مبارک، عزاداری و شب قدر را به طور کامل کنار گذاشته و در همه برنامه ها جشن و شادی را راه انداخته، (برای نمونه: برنامه جشن رمضان روز یکشنبه با آتش بازی آغاز شد) حالا بعد از اعتراض های داخلی و خارجی، یک برنامه «خنده بازار» را بهانه کرده اند و بازیگران بی تقصیرش را با لباس مشکی نشانده اند جلوی دوربین که به مردم تسلیت بگویند! بعد زیرنویس بدهند که آقای کارگردان رفته آذربایجان در جمع زلزله زدگان...یک شوی تمام عیار که نه تنها خنثی کننده گاف های قبلی نیست بلکه، بیشتر آزار دهنده است، خاصه برای مردمی که ما آنها را فهیم می دانیم اگرچه گویا رسانه ملی (...) فرض کند.

 

سوم:

آقای ضرغامی در همایش افق رسانه و البته در هر فرصتی که پیدا کند، ساعت ها از پیروزی در همه جنگ های رسانه ای و همه خطوط جنگ نرم و خاموش کردن فتنه های قبلی و بعدی در همه سطوح سخنرانی کرده و می کند و کلی خاطره خوش از تدابیر ویژه و نقشه های جامع و افق های ترسیم شده در رسانه ملی برای مردم، لطفا الان هم کمی از این پیروزی ها در جنگ نرم برایمان بگویند! وقتی رسانه های فارسی زبان، نوع اطلاع رسانی یک زلزله غم انگیز و تلخ و دردآور در ماه مبارک و از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان مان را با آب و تاب پوشش می دهند و به مجموعه عریض و طویل جام جم طعنه می زنند و می خندند، بعد، مسئولان مونیتورینگ در سازمان، گزارش ها را به مسئولان می رسانند و آقایان می بینند در دو جبهه داخلی و خارجی «دست های خالی » شان رو شده و حالا «دستپاچه» می روند در سطح خیابان و به مردم می گویند شما در جریان زلزله هستین و آنها هم می گویند بله از طریق صداوسیما! بعد هم از برنامه کودک تا برنامه سحر، همه یک چیزی برای زلزله پخش می کنند، این در کدام نقشه رزمی یا استراتژی جنگی، برد و پیروزی محسوب می شود؟! جز اینکه شما سیلی را خورده اید، بعد در حال فرار کردن، و خالی نبودن عریضه، به طرف تان فحش دادید؟! این تاکتیک کدام جنگ است؟ قبول کنید و به مردم هم بگویید که حواسمان نبود! یادمان رفته، عنصری به نام «مردم» در کشور وجود دارد که ما رسانه آنها هستیم. یا اینکه می گویید در شبکه استانی آذربایجان شرقی کلی برنامه پخش کرده اید، یعنی درد مردم عزیز آذربایجان یک غم ملی نبوده که در رسانه ملی پخش شود یا اینکه صفت اپوزسیون به جای «رسانه ملی» برای شما صادق است! نوع بازتاب انتقادها در رسانه ملی تاییدکننده کوتاهی های شماست، چرا با غرور از آن فرار می کنید؟ اینکه اعتراض نمایندگان مجلس و تذکر رئیس مجلس را در اخبار سانسور کنید، یعنی مردم هم در جریان قرار نمی گیرند؟ آقای رییس! نکند اعتقاد دارید که مردم از صبح تا شام و از شام تا صبح پای شبکه های «پویانمایی، ورزش و مستند» نشسته اند و کلا ماهواره ها را تحویل برادران ناجا داده اند؟! 

 

چهارم:

در مبطلات روزه اگرچه دروغ بستن به خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) وجود دارد که بازهم تاکیدی بر حرمت ویژه دروغ است، اما جایی برای «عذرخواهی» از مردم بویژه در یک نظام دموکراتیک که «مردم» در برخی ایام خیلی «مهم» و عزیز می شوند، نیست. هنوز هم دیر نشده، خیلی هم بهتر از پرکردن برنامه عادل فردوسی پور با بسته های ویژه زلزله(!)، جواب می دهد.

 

آخر:

قلب همه ما این روزها در آذربایجان شرقی و برای مردم عزیز زلزله زده می تپد، رسانه های غیر وطنی هم بیخود دست و پا نزنند، از این دیگ دلخراش، آبی برای آنها گرم نمی شود، مردم ما، خودشان بهترین مدیران بحران هستند و به خوبی این کوتاهی ها را جبران می کنند. ما هیچوقت نه به مدیران وابسته بودیم و نه به رسانه های بیگانه. که می دانیم اولی را آمدنی و رفتنی است و دومی هم برای رضای خدا، موش نمی گیرد. ولی این کوتاهی های رسانه ملی، مرهم داغ هموطنان ما نبود وگرنه مردم ما در بدترین شرایط هم نجیب ترین مردم دنیا هستند.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    244 4
    اقا این رسانه یک زمانی رسانه ملی بود خیلی سال رسانه باند و گروهی شده اقای ضرغامی هم که دیگه با این کاراش روی دشمنان ما را رو سفید می کند.
    • رزا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      60 2
      به نقل از يك هموطن: ساختار زیر نویس ديشب در مورد پخش نشدن خنده بازار خیلی کنایه داشت. برداشت من از این زیرنویس: بیا بابا این هم همدردی!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      3 11
      یک نادونی از رو نفهمی باعث این اتفاق شده.این مسئله رو به همه مدیران پخش تلویزیون ربط ندید.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    221 3
    انتظار ما از مسئولین و آقای ضرغامی خیلی زیاده. تا حالا کی شده تو این ممکلت یک مسئولی اشتباهی کنه و عذر خواهی کنه؟؟؟ یا استفعا بده؟؟؟؟ اصلا مسئولین مملکت ما اشتباه نمی کنن که بخوان عذرخواهی کنن!!!!
  • زحمتکش IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    122 3
    خیلی هم بهتر از پرکردن برنامه عادل فردوسی پور با بسته های ویژه زلزله(!)، جواب می دهد که میگه حالا با آقای علی دایی صحبت میکنیم که به وسط زلزله زده ها رفتند...بابا ایده، خلاقیت! مسئول رسانه ملی باید عذرخواهی کنه بدون شک.
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    122 3
    احسنت مطلب جالب وكاملي بود همه ملت بايد باهموطنان آذري همراهي كنند روزهاي سخت ودشوار براي هيچكس هميشگي نيست
  • سدان IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    152 3
    واقعا که آدم تا این مسئولین رو داره به دشمن نیازی نداره که. خیلی متاسفم برا مملکتمون و برا خودمون
  • امیر IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    46 1
    اقا ما تو ایران زندگی می کنیم چه انتظارات زیاد و سختی از مسئولین دارید !!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    45 2
    واقعا مطلبتون عالی و کاملا به حقه همین صدا و سیما هستش که مردم را به طرف استفاده از ماهواره سوق میده با این برنامه های و سیاستهای غلطش
  • مرتضي IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    48 2
    مقاله جامعي بود. ديروز معون ضرغامي در يك اقدام فرار به جلو از پخش برنامه هاي ويژه از شبكه استاني صحبت كرد يعني اطلاع رساني شبكه استاني رو هم به پاي خودشون مينويسن.فكر كن ميخواسته اونايي كه تو جام جم تبريز بودن بيخيال زلزله طنز پخش كنن. پخش خنده بازار رو هم به پاي مديريت شبكه سه انداخت.اگه آشي بود ايشون قبل همه باش بود
  • رایان IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    46 2
    کامنت هایی که برای هر مطلب یا خبر گذاشته میشه همیشه تعدادی منفی رو به خودش اختصاص میده... ولی منفی ندادن هموطن ها به این خبر خودش بیانگر حقانیت مطلبه ...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    33 3
    عالی بود............ به جز پاراگراف آخر
  • بدون نام EU ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    24 2
    دمت شما گرم خوب گفتین
  • محمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    54 2
    مگه تلویزیون ضرغامی رو هم کسی می بینه؟
  • AMIR IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    9 50
    حالا انقدرم مهم نیست , شلوغش نکنید
    • سعيد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      24 2
      كاش سر خودتم بياد بعدا ما بگيم زياد مهم نيست اگه حال و روز مردم زلزله زدرو ميديدي هيچ وقت نمي گفتي مهم نيست
    • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      4 3
      منظورش زلزله نبود. منظورش احتمالا عکس العمل رسانه میلی بوده. راست میگه خیلی هم مهم نیست. چون کسی نمیبینه. حالا هر چی میخواد نشون بده!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    18 3
    همین کارا رو میکنن که خبرآنلاین هک میشه !
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    35 3
    بعد از 2 روز هم که اطلاع رسانی شده، مجری با لبخند میاد و خبر در مورد زلزله و تعداد کشته های مردم عزیز میگه و بعدشم سریع یک گزارش مثلا طنز از بحران در اروپا واقعا متاسفم
  • متوهم! IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    44 2
    پس فردا: "نويسنده" بدلیل نشر اکاذیب، معاندت با نطام، ارتشاء، فساد، کمک به تروریست‌های سوریه، جدائی‌طلبی، ارتداد! و ... به زندان اوین منتقل شد! اگه اینطوری نشه، برطبق قانون تئوری توطئه (که متاسفانه معمولاً با درصد بالایی درست از آب درمیاد)، احتمالاً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه هست.
  • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    53 2
    سلام ظاهرا نماینده ضرغامی به همه پیام ها منفی داده است!!! نرود میخ آهنی در سنگ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    21 1
    عذرخواهی پایه های نظام رو شل میکنه حتما. کسی چه میدونه!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    14 1
    صداو سیمای اقای ضرغامی خیلی وقته تمام کرده خودش خبر نداره در هر صورت ما مردم منتظر عذر خواهی ایشان هستیم
  • لادن IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    12 4
    دمت گرم با تک تک جمله هات موافقم آقای حدادی سربلند باشی عزیز
  • خوخو IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 26
    برو خودتو سیا کن اقای نويسنده
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    9 1
    نظر بسیار منطقی و شجاعانه ای بود! می خواهم بدانم نظر نویسنده در خصوص همه گافهای صدا و سیما اینگونه صریح، بی پرده و شجاعانه است !!!!!! و یا ابزار نیرومند < سانسور > برتر است! چه خوب که یک منتقد بدون هیچ واهمه ای از تمامی واقعیتهای جامعه انتقا کند.
  • سعید نبی پور IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    17 1
    وقتی در کشوری رسانه خصوصی نباشد باید این چیزها رو هم تحمل کرد
  • منصف IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    16 1
    چرا نظراتی که هیچ توهینی در اون نیست رو هم سانسور می کنید. با خودتون صادق باشید!!!
  • ناهید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    5 0
    رسانه ی ملی تبدیل شده به کارخونه ی تولید برچسب و همینطور تبدیل شده به خود چسب از اون نوعش که یه سری وقایع رو به سری وقایع دیگه می چسبونه و حاصل رو به صورت شبانه روزی به خورد مردم میده البته در بسته های کوتاه مدت و یا بلند مدت . به بدبختی مردم کاری نداره دل نگرانی ها و مصیبت های مردم رو برای رسیدن به اهداف خودش به عنوان وسیله برای رسیدن به هدف استفاده می کند. وگرنه براش چه تفاوت میکنه اشک از چشمان مظلوم و نیازمند این سوی جهان یا آن سوی جهان باشه ؟ دروغ پرداز ،بی اعتنا به مردم ، دو رو ، عامل فتنه ، ماست مالی کننده ی توانا، و هزاران هنر دیگر از کارهای بزرگ این رسانه ی ملی ست
  • محمود همشری IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    4 0
    یه سؤال: نویسنده ی مطلب خارج از کشور زندگی میکنند؟
  • محسن FR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    2 0
    من نمیدونم فلسفه ی بند آخر چی بود! البته میشه حدس زد. ولی بند آخر نشانه ی خوبی نیست. بهتر آدم با خودش و "مردم" صادق باشه(همون مردمی که نویسنده خیلی هم تاکید(!) زیادی روشون داشتند!).
  • منصف IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    4 0
    راستی نظر نویسنده نسبت به پوشش خبری رسانه ملی! در خصوص رخدادهای سوریه نیز به همین صورت منصفانه و منطقی است !!!!
  • بي نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    11 0
    آقا چرا فقط نظرات موافقاتونو تاييد ميكنيد! من كلا مخالف صدا و سيمام! از ماهواره بيشتر راست و درست و حقايق موجود رو ميشنويم. وقتي مثلا يه خبرگزاري خارجي داره درست و به موقع و سريع اطلاع رساني ميكنه، چرا بايد سعي كنيم بگيم بده و اخه و جيزه؟