یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های سرویس ایمیل ارتقا یافته مایکروسافت، Outlook.com، این است که حتی دستگاه‌هایی که آفیس رویشان نصب نشده، می‌توانند ضمیمه‌های آفیسی را از طریق یک مرورگر در فضای ابری باز کنند. اما این ویژگی در موبایل‌های مبتنی بر اندرویید کار نمی‌کند.

در واقع باید با استفاده از اکانت‌های ابری SkyDrive مایکروسافت، بتوان این فایل‌های ضمیمه را مشاهده و آنها را ویرایش کرد، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. در عوض دستگاه فایل را دانلود کرده و تلاش می کند آن را با یک آفیس ریدر باز کند.
این تجربه از روی وب سایت مخصوص تلفن همراه Outlook.com گرفته شده است. با کلیک روی گزینه PC سایت، صفحه ای باز می شود که گزینه‌ای برای ادیت کردن این فایل‌ها روی مرورگر دارد و انتخاب این گزینه سبب می شود که فایل در حالت، فقط خواندنی، (read-only) باز شود. هیچ راهی هم برای فعال کردن کیبرد لمسی روی صفحه وجود ندارد که بتوان فایل را ادیت کرد.
این اتقاقی است که هنگام استفاده از نسخه پیش نمایش Outlook.com روی یکی از موبایل های اندرویدی می‌افتد. مهندسین مایکروسافت این مسئله را بررسی کرده و سخنگوی آنها اینگونه پاسخ داده است که: این مشکل بر می گردد به محدودیت‌های تجربیات مرورگرهای موبایل های اندروییدی و همین طور اپلیکیشن های آفیس. مایکروسافت از این موضوع آگاه و در تلاش است تا نسخه پیش نمایش Outlook.com را برای تمام دستگاه مدرن ارتقا دهد.
ادیت کردن آنلاین اسناد آفیسی از طریق مرورگرها می تواند ویژگی مفیدی برای کسانی باشند که از Outlook.com روی دستگاه هایی استفاده می کنند که آفیس رویشان نصب نیست. آنطور که آزمایش شده این قابلیت روی ویندوز 8، ویندوز7 و iOS درست کار می کند.
یک توصیه: در ویندوز 8، کاشی مخصوص ضمیمه های افیس یک نوار باریک در پایینش دارد که برای ادیت کردن اسناد در مرورگر باید روی آن کلیک کرده یا ضربه زد. با لمس کردن هر قسمت دیگر کاشی به جز این نوار باریک ، فایل دانلود شده و اگر دستگاه، آفیس نداشته باشد، هشدار می دهد.
به عنوان مثال با ضربه زدن به این کاشی روی ویندوز 8 تبلتی، یک فایل Excel دانلود می شود و از آنجایی که دستگاه آفیس ندارد، این پیغام روی پنجره باز شده نمایش داده می شود: Microsoft Office Professional Plus 2010. Enter Your Product Key.
اما لمس کردن نوار باریک پایین کاشی، فایل را به مرورگر آورده و شما می توانید آن را ویرایش کنید.
پیش نمایش Outlook.com، یک دادگاه عمومی برای پلت فرم ایمیلی است که در نهایت جایگزین هات میل خواهد شد و متقاضیان می توانند هم اکنون برای باز کردن اکانت در آن ثبت نام کنند.
PCworld/ماندانا سجادی
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    1 0
    کمی صبر کنید - یواش یواش . میکروسافت نشون داده همیشه کارش رو به درستی انجام میده .