انتخاب نوشت:

برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد.
آیت‌الله مظاهری با ابراز نگرانی از فقدان صفا، صداقت و صمیمیّت در فضای جامعه و به ویژه در محیط‌های سیاسی و کاری، آلودگی افراد به رذیلت ریا و تظاهر را باعث بی‌برکتی زندگی آنان دانسته و افزود: افرادی که در مسئولیّت و شغل خود به ریا و دروغ و فریب دیگران متوسّل می‌شوند، درآمد خود را آلوده و ناپاک می‌کنند و فرزندانی شرور و لاابالی تحویل جامعه خواهند داد، خواه این افراد دارای مشاغل آزاد باشند و خواه در دوایر دولتی و مشاغل حکومتی، حضور داشته باشند.
استاد حوزه علمیه اصفهان تظاهر و ریا را مصداق روشن شرک خفی دانسته و گناه آن را در زمرۀ بزرگ‌ترینِ گناهان برشمرد و اظهار داشت: دورویی، نفاق، تظاهر و ریا، در زندگی، خرید و فروش، امور علمی و حتّی در امور معنوی و عبادی بسیار نکوهش شده است و موجب پدید آمدن مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌شود.
گزيده سخنان اين مرجع تقليد را در ادامه بخوانيد:
·         مفاسد اخلاقی، مفاسد اداری و مفاسد اقتصادی که در جامعۀ فعلی به معضلات اصلی و اساسی کشور ما تبدیل شده است، از عدم توجّه کافی به خلوص نیّت و اخلاص اجتماعی نشأت گرفته است.
·          جامعه‌ای که به اخلاص در عمل توجّه کافی داشته باشد، از ناامنی‌های اقتصادی و اجتماعی، خیانت در امانت، دروغ، غیبت، شایعه‌پراکنی و اهانت به انسان‌ها و سایر گناهان زبانی و نیز از معضلاتی نظیر گران‌فروشی، غشّ در معامله و رباخواری تهی می‌گردد.
·         سیاست‌مداران یک جامعه وقتی می‌توانند مدّعی شوند که سیاست آن‌ها عین دیانت آن‌ها و دیانت آن‌ها عین سیاست آن‌هاست که برخوردها و موضع‌گیری‌های سیاسی آنان، در کمال اخلاص و برای جلب رضای خداوند متعال باشد.
·         در وضعیّتی که به نام انقلاب و نظام و به عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، به شخصیت‌ها و سرمایه‌های نظام و انقلاب و سایر افراد و گروه‌ها اهانت می‌شود، نمی‌توان ادعای وجود اخلاص و دیانت را در سیاست داشت. برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد.
گفتنی است در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، گروهی از دانشجویان طرح ولایت در مراسم شب احیای حرم مطهر امام رضا (ع) حاضر شده بودند و با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" ضمن اهانت به حجت الاسلام ناطق نوری، حرمت شب قدر و حرم رضوی را شکستند.
 /172929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    9 52
    آیا حرفهای ناطق که به نوعی جواب حرفهای آقای رئیس جمهور در گذشته رو داد متناسب با آن شب بود؟
  • رضا IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    5 57
    مردم ما خیلی زیرک هستند و در مقابل کسیکه در حرم امام رضا(ع) دم از عدالت و... میزنه و سطح زندگیش با حرفهاش تناسب نداره مجبور به واکنش هستند
    • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      12 0
      اقای رضا - حرمت حرم امام رضا حتما خیلی بیشتراز امثال اقای ناطق و احمدی نژاد هست که یک مشت جیره خور حوانان را خام کنند تا حرمت بارگاه را بشکونند .
  • بدون نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    41 2
    خدا لعنتشون کنه.
  • علیرضا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    47 2
    به نام حمایت از ولایت تیشه به ریشه ی انقلاب واسلام میزنند.
  • دلال مرکزی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    32 3
    دیگه دیر شده کار از کار گذشته
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    0 10
    جالب است هر کسی که اساسا با ولایت مشکل دارد شده سرمایه انقلاب و ... به راستی این سرمایه ها وقتی ولی امر مسلمین ندای این عمار سر می داد کجا بودند؟؟؟ چرا باید با ساکتین و خموشان دوره نیاز انقلاب نام سرمایه داد؟؟ این سرمایه های خودخواند به درد کجا می خورند؟؟ به درد اینکه فرزندانشان بروندلندن و دبی> یا در کار اقتصادی و ویلا و غیره فعال مایشاء باشند؟؟ جناب آقای مظاهری بهتر است صریحا مشخص فرماین مردم بروند در خانه و کاری به آنچه می بینند و با پوستو گوشت خود حس می کنند و تبعیضهایی که نسبت به استوانه ها می شود ساکت بمانند
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    13 2
    بهترين تحليل و حرفي بود كه از تحليل مسائل روز ايران تا به حال شنيدم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    17 1
    قوه قضاییه باید با این افراد برخورد کند.
  • کریمی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    5 15
    من نمیدونم چرا حالا همه مدافع ولایت فقیه شده اند.در دوره اصلاحات که این همه به ولایت فقیه،بسیج و ارکان انقلاب توهین میشد چرا هیچکس موضعگیری نمیکرد؟!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    22 0
    اقای ناطق رئیس بازرسی رهبری هستند.اینهایی که روزی 3 وعده دم از ولایت می زنند این را نمی فهمند؟ یعنی اگر اقای ناطق شرایط مثبت این انتصاب را نداشت رهبری ایشان را به چنین کاری می گماردند؟ آیا رهبری با کسی تعارف دارند؟
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      7 0
      این ایراد هم مدیران عزیز آستان وارد است که چرا مجوز همایش های سیاسی را با پوشش های دینی می دهند. بنده دوسال در اعتکاف رجب در حرم شرفیاب بودم، به امام رضا قسم که آنجا هم برخی سخنرانان با توهین غیر مستقیم به هاشمی اعتکاف را محل گناه می کردند...
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 26
    خدا فتنه طلبان و حاميان شان و رضايت مندان به فتنه 88 رو اگر قابل هدايت نيستن ، رو نابود نمايد