واحدمرکزی خبر:

موافقت رئیس جمهوری مصر برای سفر به ایران و شرکت در شانزدهمین اجلاس جنبش سران غیر متعهدها در تهران در شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن بازتاب داشت.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی ؛ محمد مرسی رئیس جمهوری مصر اواخر ماه میلادی جاری برای شرکت در نشست جنبش غیر متعهدها به ایران سفر می کند.این در حالیست که ارتباط میان سران دو کشور بسیار محدود است. حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر دارای روابط بسیار نزدیکی با آمریکا بود.
خبرگزاری رسمی مصر به نقل از دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد ؛ محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در نشست جنبش غیر متعهدها که قرار است در سی ام و سی و یکم ماه اوت در تهران پایتخت ایران برگزار شود ، شرکت خواهد کرد.
حمید بقایی معاون رئیس جمهور ایران هشتم ماه اوت با سفر به قاهره ضمن تقدیم دعوت نامه ، رسما از رئیس جمهور مصر برای سفر به ایران دعوت بعمل آورد. روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره در پی امضای توافق نامه صلح مصر با اسراییل در سال هزار و نهصد و نود و هفت ، قطع شد.
گفته می شود محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر ، دیپلماسی و سیاستی کاملا متفاوت با حسنی مبارک ، در پی خواهد گرفت. تحلیلگران در پی این تصمیم محمد مرسی ، از واکنش منفی و احتمالی آمریکا ، عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس که مخالف ایران هستند ، خبر می دهند.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =