با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی جاعلان حرفه‌ای که با خرید تجهیزات فنی اقدام به چاپ اسکناس‌های پنج هزار تومانی و حتی اسناد و مدارک جعلی می‌کردند، قبل از این که موفق به خرج این اسکناس‌ها در بازار شوند، به دام افتادند.

سرهنگ عظیمی ـ رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی ـ درباره جزییات این خبر، گفت: رفت و آمد و اقامت مشکوک افرادی در شهرستان بوکان که پول جعلی در اختیار داشتند، با دریافت گزارش مردمی در این خصوص ظن کارآگاهان را بر انگیخت.

این جاعلان چندین بار سعی داشتند، پول‌های جعلی را خرج کنند که بازاریان متوجه شدند و مجرمان سعی کردند خود را از موضوع بی‌اطلاع نشان دهند، ولی مورد ظن‌ اهالی واقع شده و مشکوک بودنشان به اطلاع پلیس رسید. به همین دلیل با هماهنگی‌های لازم، عملیات تعقیب و مراقبت اجرا و هنگامی که فالیت غیرقانونی آنان محرز شد در یک عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در مخفیگاه خود در حال چاپ اسکناس جعلی پنج هزار تومانی دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها اعتراف کردند که از مدتی قبل با سرمایه‌گذاری‌ برای خرید تجهیزات فنی اقدام به چاپ اسکناس جعلی کرده‌اند.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ عظیمی عنوان کرد: در بازرسی دقیق منزل متهمان انواع پرینتر، رایانه‌ لپ تاب، انواع جوهر و حلال‌های مختلف و صدها قطعه اسکناس جعلی و مقادیر زیادی اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شد. متهمان پس از تکمیل پرونده‌ و اعتراف به جرایم خود با صدور قرار روانه زندان شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =