روزنامه خراسان نوشت:

اعضای یک باند بزرگ جعل اسکناس و چک پول که مخفیگاه خود را به دوربین های مدار بسته مجهز کرده بودند با تلاش ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد در مشهد دستگیر شدند و مقادیر زیادی مهر، اسناد و وجوه جعلی از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی مشهد عصر روز گذشته با بیان این مطلب گفت: تحقیقات پلیس درباره این پرونده از حدود یک ماه قبل هنگامی آغاز شد که فردی با مراجعه به ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد عنوان کرد: مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان به یکی از دوستانم قرض دادم اما او پس از گذشت مدتی چک پول های 50 هزار تومانی به من داد که متوجه شدم آن ها جعلی است.
سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: ماموران انتظامی با در اختیار گرفتن چک پول های جعلی و با هماهنگی مقام قضایی، تحقیقات پلیسی خود را برای دستگیری عاملان جعل چک پول ها در مشهد آغاز کردند اما هیچ سرنخی در این باره وجود نداشت تا این که ماموران انتظامی با همکاری شاکی پرونده به شماره تلفن فرد 40 ساله ای دست یافتند که بررسی ها نشان داد این فرد چک پول های جعلی را در اختیار بدهکار شاکی قرار داده است. وی اضافه کرد: ماموران انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی و تخصصی و با گذاشتن قرار صوری، متهم 40 ساله را به خیابان توحید کشاندند و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: این فرد که به کلانتری منتقل شده بود با دادن آدرس های واهی به ماموران، سعی داشت آنان را از مسیر پرونده دور کند تا در این فرصت همدستانش متوجه ماجرا شوند و از چنگ عدالت فرار کنند اما ماموران انتظامی که خیلی زود به ترفند وی پی برده بودند، او را تحت بازجویی های فنی قرار دادند تا جایی که وی ناچار شد محل اختفای همدستانش در بولوار عدل خمینی(ره) را معرفی کند. سرهنگ کریمی تصریح کرد: ماموران انتظامی ساعت 5 بامداد دیروز و طی یک عملیات پلیسی که با مجوز قاضی مرادپور انجام شد در حالی وارد مخفیگاه متهمان شدند که مخفیگاه آنان به دوربین مدار بسته مجهز بود.
وی گفت: در بازرسی از این محل، تعداد زیادی مهرهای جعلی مربوط به بخش های مختلف قوه قضاییه در تهران، نامه های جعلی مربوط به قوه قضاییه به همراه نامه هایی که فقط مهر خورده و سفید بود و همچنین 40 میلیون ریال اسکناس های 10 هزار تومانی جعلی، چک پول، لپ تاپ، اسکنر، چاپگر چند منظوره و متعلقات آن، انواع جوهر دستگاه چاپ، تعداد زیادی شناسنامه، کارت ملی اصل، دوربین عکاسی، 104 حلقه سی دی نرم افزار مخصوص جعل و غیره کشف شد و 2 نفر نیز در این مکان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی مشهد در ادامه گفت: متهمان دستگیر شده بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفتند و آنان نیز تعدادی از همدستان خود را در مخفیگاه دیگری واقع در بولوار رهایی معرفی کردند.
سرهنگ پاسدار احد کریمی اضافه کرد: تیم ویژه ای از ماموران انتظامی که به سرپرستی سرگرد تاتاری (رئیس کلانتری شهید هاشمی نژاد) مامور رسیدگی به این پرونده بودند با کسب مجوز از قاضی درویش زاده(رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی) ظهر دیروز وارد مخفیگاه دیگر اعضای این باند شدند و 4 نفر دیگر را که مشغول استعمال موادمخدر بودند در حالی دستگیر کردند که این محل نیز به دوربین مداربسته مجهز بود.
وی یادآور شد: در بازرسی از این منزل، 40 گرم شیشه، 7 گرم حشیش ، 15 دستگاه گوشی تلفن همراه، 3 دستگاه ترازوی توزین موادمخدر، 24 قوطی مشروبات الکلی خارجی، تعداد زیادی پایپ و مقادیری وجه نقد به همراه یک کارتن بزرگ کاغذ مخصوص چاپ اسکناس، تعدادی چک پول های جعلی 50 هزار تومانی، کیس و کیبوردهای رایانه، دستگاه برش کاغذ ، شوکر برقی، اسپری، 8 عدد کارت سوخت و غیره کشف و ضبط شد.
سرهنگ کریمی با بیان این که طبق اطلاعات به دست آمده، فعالیت های مجرمانه اعضای این باند بسیار گسترده است افزود: تاکنون نیز مشخص شده که برخی از کارت های ملی و شناسنامه ها که بیشتر آنان متعلق به خانم هاست از داخل اتوبوس های شرکت اتوبوس رانی سرقت شده و احتمالا اعضای باند جرایم مهم تری را در تهران مرتکب شده اند که تلاش گسترده ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری دیگر افراد مرتبط با اعضای این باند همچنان ادامه دارد.
 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =