دادگاهی در کره حنوبی هم اپل و هم سامسونگ را به نقض ثبت اختراع یکدیگر محکوم کرد.

هنوز رای دادگاه سن خوزه کالیفرنیا درباره اپل و سامسونگ صادر نشده که دادگاهی در سئول به موازای دادگاه امریکایی درباره مجادله ای مشابه هر دو کمپانی را به نقض قوانین ثبت اختراع گناهکار شناخت.

قاضی کره ای گفت موارد مشابه محصولات اپل در بازار بسیار زیاد است اما طراحی سامسونگ همانی نیست که اپل اذعان کرده است اگر چه در برخی موارد دیگر نقض قوانین صورت گرفته است اما بدان معنی نیست که همه محصولات سامسونگ یکپارچه کپی برداری از اپل باشد.

در این حکم آمده است اپل محصولات خود مانند آیفون 3GS و آیفون 4 و آی پد یک و دو را از کره جنوبی بردارد و همچنین سامسونگ نیز گلکسی  اس دو را بدلیل نقض قوانین ثبت اختراع صورت گرفته توسط اپل را از کره بر چیند. بر این اساس سامسونگ بنا بر دستور قاضی باید فروش 10 محصول خود را در این کشور سریعا متوقف کند که شامل گلکسی اس دو است و همچنین اپل باید فروش آیفون چهار و آی پد دو را در کره جنوبی متوقف نماید.

به گفته قاضی اپل دو ثبت اختراع سامسونگ در زمینه فناوری وایرلس را نقض کرده و باید 35400 دلار خسارت به سامسونگ بپردازد.

سهام سامسونگ بعد از انتشار این خبر 1.3 درصد سقوط کرد.

اکنون همه چشمها به سوی سن خوزه و رای دادگاه کالیفرنیا درباره اپل و سامسونگ است که بدلیل زیاد بودن پرسشنامه هایی که  هیئت منصفه باید پر کند، زمان صدور رای طولانی شده و ممکن است رای این دادگاه روی ان تاثیر گذارد.

منبع: اکانومیک تایمز

/5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehdi IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    88 4
    پس اگه این گلکسی اس2 رو تو کره نمیخوان همه گوشیها رو بیارن ایران همه میخرن
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    62 22
    کره ای ها از رای احتمالی دادگاه امریکایی می ترسند. برای همین فرار به جلو کرده اند. اپل شکست می ده اونها رو تو امریکا
    • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
      58 10
      دلت خوشه ها! به ما چه؟
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    28 43
    طرفداران سامسونگ دست پیش را گرفته اند تا پس نیفتند ! واقعا برای این شرکت "کپی کار" متاسفم ... سامسونگ شما لطف کن و برو یخچال بساز و کولر گازی ! تو رو چه به ساخت گوشی و تبلت !!!
    • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
      17 13
      کلا کره ای ها توکار کپی هستند چه موبایل چه ماشین.
  • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    17 3
    چه خوبه که ما تو ایران شرکتی به بزرگی اپل یا... نداریم و مجبور نیستیم ناراحت این که اپل یا سامسونگ به ما وسیله نده باشیم
  • مهدی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    45 2
    اینا کجان و ما کجاییم؟! ما یه زمین داریم که سند شش دانگش به نام ماست و شهرداری اومد اون زمین رو گرفت و نه ترک تصرف می کرد و نه زمین رو می خرید.بعد از 6 سال دوندگی و دادگاه و وکیل و ... بالاخره دادگاه فهمید که زمین مال ماست !!!! و شهرداری باید پول زمین رو بده.الان از زمان رای دادگاه هم 3 سال می گذره و داریم خودمونو برای یه دادگاه دیگه آماده می کنیم که چرا شهرداری پولمونو نمیده !!!! وقتی تو کره میشه با اثبات کپی برداری شرکت اپل رو محکوم کرد و تو کشور ما با سند شش دانگ هیچ کاری نمیشه کرد، پس کره باید هیوندایی بسازه و ما همین پراید هم از کراماته که میسازیم.
    • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      11 0
      آقا مهدی خیلی ناراحت شدم .برات دعا میکنم درست شه چون خودمم یه سری مشکلاتی شبیه این دارم.کلا مملکت گل وبلبله.اینجا شب بخوابی صبح بلند شی معلوم نیست صاحب همون چیزهای دیروزیت باشی.
  • سهراب IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    13 2
    به فکر نان باش خربوزه اب است اخه به مه چه ربطی داره اپل و گلکسی یک میلیونی ما که تو مرغ 6000تومانیموندیم
  • محمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    3 3
    نمیدونم چرا بعضی اینقدر سنگ اپل را به سینه میزنند؟ من که بطور تخصصی برای برنامه نویسی محصولات اپل کار کردم و تا ته سخت افزارش رفتم هیچی نیست جز تبلیغ. ایده هایی هم که داره فقط در حد محدود و در بخش طراحی صنعتی است. خود جابز هم فونت ساز بوده تا کامپیوتری!! البته طرف کره ای ها را هم نمی گیرم فقط میگم اینهمه سنگ اپل را به سینه نزنید وقتی که از عمق ماجرا خبر ندارید.