چه لزومی برای استفاده از ابزارهای جدیدِ ارتباطی برای تبلیغ دین اسلام وجود دارد و کشور ما تا چه حد توانسته است از این ابزارهای ارتباطی در تسهیل انتقال پیام های دینی به مخاطبان بهره بگیرد. این سوال را با دکتر مسعود کوثری، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در میان گذاشتیم.

دکتر مسعود کوثری، استادیار و مدیر گروه ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از افرادی است که معتقد است: «تأسیس شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای با محتوای دینی در عصر کنونی، از جمله ابزارهایی است که فضای مناسبی برای انتقال پیام های دینی در دنیا فراهم ساخته است، اما با این وجود ابزار ارتباطی تلویزیون فقط می تواند آن بخش از مفاهیم دین را به مخاطبان انتقال دهد که قابل تصویر شدن باشند. دین بصری که این وسیله آن را منتقل می کند، با مبانی دین واقعی متفاوت است.» در حال حاضر، سایت ها و وبلاگ های بسیاری با محتوای دینی وجود دارند که تا حدودی عملکرد آنان نیز مناسب است، همچون سایت های حوزه علمیه قم که تا حدودی توانسته است شبهات و سوالات مورد نیاز مخاطبان را پاسخ دهد، اما در کنار این وبلاگ ها و سایت ها، سایت های غیراخلاقیِ بی شماری نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.
/30462

کد خبر 239408

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =