رئیس جمهور سودان گفت: ادامه نا آرامی‌ها در سوریه باعث ایجاد وضعیتی نامناسب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، محمود احمدی نژاد که صبح امروز ریاست جلسه سران دعم تعهد را بر عهده داشت ریاست جلسه امروز را به عمر البشیر رئیس جمهور سودان واگذار کرد.
رئیس جمهور سودان نیز در سخنرانی خود، استکبار و تهدید را مساله مردود و غیرقابل قبول دانست و نسبت به اقدام‌های خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد.
عمرالبشیر با بیان این که لازم است جامعه بین‌المللی تدابیری را برای مبارزه با تروریسم و مبارزه با اشغال گری بیگانه اتخاذ کنند، گفت: دولت دارفور همواره از حقوق فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کند و حامی تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.
وی تاکید کرد: دموکراسی و شفافیت در فعالیت های سازمان ملل باید در چارچوب گفت و گوها میان همه کشورهای عضو وجود داشته باشد و ساختار این سازمان باید اصلاح شود.
رئیس‌جمهوری سودان با ابراز نگرانی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در اشغال سرزمین‌های فلسطین، اقدام‌های اسرائیل را در ممانعت از ورود کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به فلسطین محکوم کرد.
وی گفت: ادامه نا آرامی‌ها در سوریه باعث ایجاد وضعیتی نامناسب شده است؛ وضعیتی که به کشتار بسیاری منجر می‌شود. از جناح‌های مختلف در سوریه می‌خواهیم پشت میز مذاکره بنشینند و رویکردی اتخاذ کنند که هشدارها متوقف شود.
نخست وزیر سوازیلند نیز در سخنرانی خود گفت: می‌دانیم شورای امنیت با اصول نظم جهانی و مدیریت جهانی سالم مطابقت ندارد و حق وتو این وضعیت را به وجود آورده است. اصلاح نسبی هم فایده ندارد، باید توجه کنیم که تمام جنبه ها نیاز به اصلاح دارد.
وی تاکید کرد: پادشاهی سوازیلند تحولات خاورمیانه را دنبال کرده است و ما امیدواریم طرفین منازعات به صلح برسند. امیدوارم در سوریه هم نزاع خاتمه بیابد.
همچنین در نشست صبح امروز نخست وزیر نپال، نماینده کشور الجزایر و نخست وزیر بوتان درباره موضوع فلسطین، صلح پایدار جهانی، مقابله با تروریسم و خلع سلاح هسته ای سخنرانی کردند.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239604

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    5 0
    سوازیلند دقیقا کجاست؟
  • بدون نام NL ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    3 0
    رئیس جمهور سودن محکوم به جنایت علیه بشریت، دیگه اون چه اعتراضی به ظلم در شورای امنیت داره؟