فرستاده پادشاه عربستان و رئیس​جمهور لبنان نیز با محمود احمدی​نژاد دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور ايران در هر دو ديدار از وضعيت سوريه سخن گفت و تاکيد کرد که تنها راه‌حل مشكلات منطقه گفت‌وگو است.
احمدي‌نژاد در ديدار با ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان با تأكيد بر لزوم كمك كشورهاي منطقه براي حل و فصل مسأله سوريه و با اشاره به شرايط حاكم بر اين كشور اظهار داشت: بايد يك راه‌حل سياسي براي حل بحران اين كشور ارائه شود و ايران در اين راستا با كشورهاي مختلف در حال گفت‌وگو و مذاكره است.
رييس‌جمهور تصريح كرد: بايد راهكارهاي مختلفي بر مبناي حل و فصل مسئله با رويه‌هاي سياسي، ارائه شود تا هر چه سريع‌تر طرف‌هاي درگير در سوريه يكي از اين راهكارها را پذيرفته و بر سر آن تفاهم كنند.
در اين ديدار ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان نيز گفت: مؤثرترين اقدام براي حل بحران سوريه اين است كه اراده‌اي بين دو طرف درگير ايجاد كنيم تا حاضر شوند براي حفظ ميهن و كشور خود از آسيب‌هاي بيشتر كنار هم به مذاكره نشسته و بر سر راه‌حلي تفاهم كنند. وي با اشاره به زمينه‌هاي مستعد تسري درگيري‌ها در سوريه به كشورهاي همسايه اظهار داشت: بايد هر چه سريع‌تر و قبل از آنكه درگيري‌هاي سوريه به خارج از اين كشور سرايت كند، بحران در اين كشور را مهار كرد.
همچنين محمود احمدي‌نژاد در ديدار با عبدالعزيز بن عبدالله فرستاده ويژه پادشاه عربستان با تأكيد بر اهميت وجود روابط حسنه بين كشورهاي منطقه اظهار داشت: حفظ و ارتقاء روابط با كشورهاي منطقه و بويژه ملل اسلامي جزو سياست‌هاي اصولي جمهوري اسلامي است.
عبدالعزيز بن عبدالله فرستاده ويژه پادشاه عربستان نيز در اين ديدار با تأكيد بر ضرورت حفظ ارتباطات بين كشورهاي منطقه و ارتقاء دوستي بين ملت‌ها اظهار داشت: هر جا بين كشورهاي منطقه فاصله‌اي ايجاد شده است، دشمنان از آن نهايت استفاده را برده‌اند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239602

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =