کیم یونگ نام رئیس کل پرزیدیوم مجمع عالی خلق کره با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین کیم یونگ نام رئیس مجمع عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره بعدازظهر دیروز در رأس هیئت بلند پایه این کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
بررسی راه‌های گسترش روابط اقتصادی ـ تجاری فی‌مابین و زمینه‌های سرمایه‌گذاری تجار ایرانی در کره شمالی و همچنین نقش مجالس در تسهیل روند تحکیم مراودات دوستانه فی‌مابین از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.
لاریجانی در این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ایستادگی پایداری ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره در مقابل دولت‌های زورگو و سلطه‌گر به دیده تحسین نگاه کرده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های مختلف صنعتی ـ تجاری و فناوری و سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی، بهره‌برداری از معادن و صدور تکنولوژی ساخت تجهیزات کشاورزی به کره شمالی آمادگی کامل دارد، افزود: بخش خصوصی ایران از توانمندی‌های بالایی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که با ایجاد تسهیلات لازم می‌توان از آن بهره گرفت.
به گزارش فارس کیم یونگ نام، رئیس مجمع عالی خلق جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و دیدار با مقامات عالی رتبه ایرانی خاطرنشان کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران نشان‌دهنده قدرت و ظرفیت بسیار بالای ایران است.
وی سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه کنفرانس را ستود و تصریح کرد:‌ ایران تحت رهبری مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با غلبه بر فشارها و توطئه‌های دشمنان خود سرانجام به پیروزی دست خواهد یافت.
رئیس مجمع عالی خلق جمهوری دموکراتیک خلق کره زمینه‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور را متنوع دانست و ادامه داد: کشورش از حضور بخش خصوصی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی صنعتی حمایت می‌کند.
وی در پایان این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهره‌برداری از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای، گفت: جمهوری دموکراتیک خلق کره از حق ایران برای بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی حمایت می‌کند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =