مهر نوشت:

مجتمع پتروشیمی اصفهان به دلیل افزایش بدهی‌های خرید خوراک و عدم دریافت خوراک از پالایشگاه نفت اصفهان تعطیل شد.

مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی فعلا تعطیل شد.
این واحد پتروشیمیایی از ظرفیت تولید سالانه 55 هزار تن بنزن، 72 هزار تن تولوئن، 22 هزار تن ارتوزایلین، 44 هزار تن پارازیلین، 75 هزار تن مخلوط زایلین ها و 40 هزار تن انیدریدفتالیک برخوردار است.
عبدالحسین بیات با تایید تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان، گفت: دلیل اصلی تعطیلی این واحد پتروشیمی افزایش حجم بدهی‌ها به پالایشگاه نفت اصفهان بابت خرید خوراک مایع است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در حال حاضر به تمامی واحدهای پتروشیمی نسبت به پرداخت به موقع بدهی‌ها تاکید شده است، تصریح کرد: با این وجود، مجتمع پتروشیمی اصفهان بدهی‌های خود را به موقع به پالایشگاه اصفهان پرداخت نکرده است.
معاون وزیر نفت با اشاره به مشکلات تامین نقدینگی پتروشیمی اصفهان، اظهار داشت: همزمان با افزایش بدهی‌ها، اختلاف نظر در تعیین قیمت خرید خوراک هم در تعطیلی این مجتمع پتروشیمی تاثیرگذار بوده است.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه از ابتدای فعالیت دولت دهم اقدامات گستره‌ای برای تصویه حساب بدهی برخی از مجتمع‌های پتروشیمی انجام شده است، اظهارداشت: هم اکنون خوراک واحدهای پتروشیمی به صورت بین مجتمعی و یا از پالایشگاه‌های نفت و گاز تامین می شود.
به گفته این مقام مسئول واحدهای تامین کننده خوراک پتروشیمی‌ها، قطعا برای پرداخت حقوق کارکنان، تامین اقلا م یدکی، تجهیزات، کاتالیست به منابع مالی نیاز دارند که عدم پرداخت پول خوراک مشکلاتی در این واحدهای بالادستی ایجاد می کند.
 در حال حاضر به طور متوسط سالانه باید 363 هزار تن پلاتفرمیت و سه هزار تن هیدروژن به عنوان خوراک توسط پالایگاه نفت اصفهان به پتروشیمی تحویل داده شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    9 0
    به سازمان بورس ،وزارت نفت،اصل44وصاحبان سهامش تبریک میگم ، وحتما مدیریتش شایسته دریافت حقوق ملیونی وپاداش ملیاردیست(که البته در مجامع با حمایت سهام مدیریتی وچشم پوشی متولیان از اصحاب رسانه گرفته تا سازمان بورس مصوب میشه) که با اعتلافی همه جانبه پتروشیمی و سهامدارهاشو نابودکردن.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    7 0
    عراق رکورد تولید ۳۰ سال را شکست