توضیح سازمان گسترش و نوسازی صنایع در خصوص یک گزارش

در پی درج مطلبی با عنوان واردات خودرو با تعرفه‌ای از جنس لابی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توضیحی ارسال کرده است که متن کامل آن را می‌خوانید:

احتراماً پیرو درج مطلبی در صفحه 4 آن روزنامه محترم در تاریخ 17/8/88 تحت عنوان «واردات خودرو با تعرفه‌ای از جنس لابی» خواهشمند است توضیح ذیل جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحه به عنوان «هماهنگی ایدرو و وزارت صنایع در تدوین سند استراتژی صنعت خودرو» درج نمایید.

اصولاً سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت صنایع و معادن در هماهنگی کامل با این وزارتخانه عمل می‌کند و ایدرو استراتژی صنعت خودرو برای سال‌های آتی را نیز در راستای سیاست‌های کلان وزارت صنایع و معادن تهیه کرده که تصویب و اجرای آن منوط به تأیید وزیر است. معاون بهره‌برداری و نوسازی ایدرو نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، ضمن تأکید بر لزوم ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری تولیدکنندگان خودرو به مشکلات موجود در فضای کسب و کار در کشور اشاره نموده و متذکر شده است که روند ارتقای بهره‌وری در شرکت‌های تولیدکننده خودرو وجود دارد که باید براساس سند استراتژی خودرو تقویت شود و بدیهی است حذف یا کاهش شدید تعرفه می‌تواند موجب مشکلات زیادی برای خودروسازان و قطعه‌سازان کشور شود و هیچ کشوری هم به آسانی بازار داخلی خود را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار نمی‌دهد که معضلات بیکاری در سطح وسیع و انتقال منابع ارزی را به دنبال خواهد داشت. برای ایجاد توانایی رقابت‌پذیری در صنعت، راه‌حل، ارتقای بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده خودرو همراه با ارتقای کیفیت است که این سازمان و شرکت‌های خودروسازی با تدوین سند استراتژی خودرو به دنبال آن هستند، به طوری که وزیر صنایع و معادن و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز بیان کرده‌اند، انتظار می‌رود به تدریج تعرفه‌های واردات خودرو با ارتقای بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار کشور کاهش یابد تا خودروسازان فرصت کافی برای افزایش قدرت رقابت‌پذیری خود داشته باشند که در سند استراتژی خودرو به آن اشاره شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =