تیم‌ملی والیبال ایران برای رسیدن به لیگ جهانی، نصف راه را رفت. آن هم با دو بردی که از مصر در قاهره گرفت.

به گزارش خبرآنلاین؛ ایرانی‌ها به قول سعید معروف، پاسور اول تیم‌ملی والیبال، به جایی رسیده‌اند که برتری خود را به حریف دیکته می‌کنند. مصدومیت او در ست دوم بازی اول خیلی‌ها را نگران کرد، حتی خودش را اما خیلی زود با کمک پزشک تیم پای او بهتر شد تا دلواپسی هم نباشد. معروف در بازی دوم هم سنگ تمام گذاشت.
*این‌بار بازی با مصر تجربه متفاوتی از سه سال قبل بود؟
بله تجربه متفاوتی بود. بیشترین تفاوتی هم که به چشم من به عنوان پاسور می‌آمد فنی‌تر شدن بازیکنان‌ قدرتی ما بود. اسپکر‌‌های ما حالا وقتی دریافت اول به پاسور نمی‌رسد و ناچاراً بار حمله به دوش آنها می‌افتد خیلی پخته‌تر و بهتر از قبل عمل می‌کنند
*این تفاوت به چه برمی‌گردد، تغییر تیم و کادرفنی ایران یا شرایط مصر؟
ببینید ما الان به سطحی رسیده‌ایم که می‌توانیم بازی‌مان را به حریف دیکته کنیم. یعنی از ابتدا طوری پیش می‌رویم که شرایط مسابقه را به نفع خودمان تغییر می‌دهیم و در حقیقت خودمان را به حریف تحمیل می‌کنیم.
*مصدومیت در ست دوم بازی اول بدشانسی بود که گریبانت را گرفت؟
بدشانسی که نبود. دور زمین پر از برچسب‌‌های تبلیغاتی بود که من وقتی خواستم برای توپگیری به آن سمت بروم پایم به زمین چسبید و پیچید. برای این بازی هم اولش یک کم می‌ترسیدم که نتوانم خودم را برسانم ولی خدا را شکر به کمک دکتر افروزی مشکلم زودتر از چیزی که فکر می‌کردم حل شد.
*برد از مصر به معنای سطح بالاتر بازی ایران است‌؟
واقعیت این است که ما خیلی پیشرفت کرده‌ایم. شاهد بودید که المپیک را هم با بدشانسی و فقط به‌خاطر یک ست از دست دادیم. نمی‌دانم بعضی‌ها چرا نمی‌خواهند قدرتمند شدن و پیشرفت ما را بپذیرند و هر وقت ما یک بازی را می‌بریم می‌گویند حریف ضعیف بود! مصر همان تیم قدرتمند گذشته بود ولی ما خیلی خوب کار کردیم تا اینکه توانستیم آنها را در قاهره شکست دهیم. این یعنی قدرت ایران. نه ضعف مصر. والیبال ما الان نه فقط در تیم‌ملی بلکه در سطح وسیعی پیشرفت کرده. در حدی که حالا حتی تیم ب ایران هم در جام کنفدراسیون آسیا چین و هند را شکست می‌دهد.
*از حالا ایران را باید تیم جدید لیگ جهانی دانست؟
نه. ما هنوز جهانی نشده‌ایم. شاید به زعم بعضی‌ها روی کاغذ 90 درصد راه را رفته باشیم، ولی به نظر من فقط 50 درصدش را طی کرده‌ایم. امیدوارم با حمایت مردم نیمه باقی‌مانده راه را هم با موفقیت در تهران پشت‌سر بگذاریم.
*فکر می‌کنی با برد مصر سختی راه برای رسیدن به لیگ جهانی را پشت‌سر گذاشته‌‌اید، یا سختی کار در بازی با ژاپن انتظار ایران را می‌کشد؟
در جام‌جهانی‌ که ژاپن 3 - یک مصر را برد ولی در مجموع به نظرم مصر قوی‌تر از ژاپن است. کار ما برای گذشتن از سد این تیم سخت‌تر از بقیه تیم‌ها بود. البته ژاپن هم تیم خیلی خوبی دارد که در توپگیری عالی عمل می‌کند. با این حال ما مقابل ژاپن اصلاً کار آسانی نداریم.
 
 43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    85 1
    درود بر سرمربی بادانش و کاربلد و بازیکنان کم ادعا و مصمم تیم ملی والیبال