برخی از دانشجویان رشته معماری دانشگاه های علمی کاربردی ازکاهش ظرفیت دخترهای این رشته معترض بودند. پس از تماس با مدیرروابط عمومی این دانشگاه عنوان شد:«دانشگاه علمی کاربردی براساس نیاز سنجی دستگاه های مرتبط پذیرش انجام می دهد»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«چرا کارشناسی نا پیوسته معماری، عنوانش شده علمی کاربردی معماری؟چرا ظرفیتهای دخترها انقدر کم شده؟این انصافه؟ این همه زحمت بکشیم. آخر حق مهندسی بهمون ندن
غفاری مدیرروابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربرد در پاسخ به این مشکل گفت:« پذیرش دانشگاه علمی کاربردی متفاوت از دیگردانشگاه ها است. این پذیرش براساس نیازسنجی زمانی ومکانی صورت می گیرد. پس ممکن است دردوره ای خاص برای رشته ای پذیرش انجام گیرد. ولی در دوره دیگر درهمان رشته پذیرش انجام نگیرد. حتی ممکن است ظرفیت های آن رشته دردوره ای نیز دچارتغییر شود. دانشگاه های دیگرسالهااست که به یک میزان پذیرش دانشجوی معماری دارند. اما دردانشگاه علمی کاربردی ما براساس نیازارگان و دستگاه دررشته ای خاص دانشجو می گیریم.زیرا هرمجموعه از واحد های دانشگاهی این دانشگاه زیرنظر یک دستگاه فعالیت می کند.»
وی افزود:«به نظرشما اگرسالی هزارفارغ التحصیل معماری داشته باشیم اما آنها کار نداشته باشند کاردرستی انجام داده ایم.روند دانشگاه علمی کاربردی این بوده که براساس نیاز سنجی پذیرش هایش راانجام دهد.»
مدیرروابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی درباره وضعیت پذیرش خانم ها دررشته معماری این دانشگاه نیزگفت:«زمانی که رشته به نام معماری داریم به این معنا است که تقاضایی برای این رشته وجود داشته است. دستگاه های مرتبط درسطح کلان خود به دانشگاه اعلام می کنند که برای این رشته فلان تعداد آقا و این تعداد خانم داشته باشید. البته به نظرمن نحوه اجرا دررشته معماری بگونه ای است که خانم ها وآقایون به یک میزان می توانند فعالیت کنند. ازاین رو رشته معماری درشماررشته های خاص مانند لجستیک خودرو نیست که مختص آقایان باشد. اما با این وجود این دانشگاه براساس نیاز دستگاه ها عمل می کنیم.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =