جانشین اداره منابع ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت و تسهیلات خدمت سربازی مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا را برای مناطق زلزله زده شمال غرب کشور تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار موسی کمالی گفت: سربازان در حال خدمت (حین خدمت و آموزش)، اعزامی از شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که خانواده‌های آنان در شهرستان‌های یاد شده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره مشمولان و سربازان شامل معافیت خاطرنشان کرد: کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه یک خود را از دست داده‌ باشند، کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد، سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد، سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بی‌سرپرست باشند و سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می‌شود، از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
وی در ادامه افزود: تقاضای سربازان برای معافیت در کمیسیونی مرکب از بخشدار محل یا نماینده اول، رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او، نماینده قوه قضائیه محل، نماینده سپاه پاسداران محل، یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر رسیدگی می‌شود.
کمالی همچنین اعلام داشت: کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده‌‌اند در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالا واحد مسکونی) شده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت و سلامت خانواده باید پس از ده روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این ده روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.


شرایط خدمت مشمولان مناطق زلزله‌زده
این مقام ارشد نظامی درباره شرایط خدمت مشمولان مناطق زلزله‌زده گفت: سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان (40 درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده به نزدیکترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل می‌شوند.
وی در ادامه افزود: اعزام مشمولان شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا مورخ 30/11/1391 به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ 20/4/1392 پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک‌‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری کنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد این مصوبات به تمامی نیروهای مسلح ابلاغ شده است و سازمان‌ها مکلفند در اسرع وقت نسبت به حسن اجرای آن اقدام کنند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =