۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

مهر نوشت:

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در زنان چاق عدم تخمک گذاری، نازایی، ناباروری، سرطانهای رحم و سینه شایعتر است. 
دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: چاقی از عوامل بسیار مهم مرگ مادران به دلیل بروز بیشتر عوارض ناشی از بیهوشی و عفونتهای رحم پس از عمل سزارین است.

وی با اشاره به اینکه چاقی مادر با بروز بیشتر تولد نوزاد با وزن بیش از 4 کیلوگرم در بدو تولد همراه است، گفت: چاقی عامل خطر برای بسیاری از بیماریهای دوران بارداری از جمله دیابت بارداری، فشارخون بالا و مسمومیت بارداری است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: چاقی با شیوع بیشتر عفونتهای رحم و خونریزی های پس از زایمان همراه است.

وی یکی از راههای پیشگیری از چاقی را کاهش مصرف چربی عنوان کرد و ابراز داشت: مادران باردار که دچار اضافه وزن هستند لازم است از سرخ کردن غذاها اجتناب کرده و حتی الامکان غذاها را به شکل آب پز، بخارپز و کبابی مصرف کنند.

عبداللهی افزود: زنان باردار به جای به کاربردن سس های چرب در تهیه سالاد از چاشنی هایی مثل آبلیمو، سرکه، آبغوره و آب نارنج استفاده کنند و از تنقلات پرچرب مثل چیپس، پیراشکی و شکلات اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: کم کردن مصرف قند و شکر همراه و یا با چای و جایگزینی آن با کشمش، خرما به مقدار کم و استفاده از میوه های نظیر سیب، هلو و گلابی که قند کمتری دارند و محدود کردن میوه های شیرین مانند انگور، خربزه و انجیر از راههای کنترل وزن در خانمهای باردار چاق است.

301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =