هفته نامه آسمان در یادداشتی با عنوان «پیام حضور هاشمی رفسنجانی در اجلاس تهران» به قلم صادق زیباکلام نوشت:

·         آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس غیرمتعهدها در تهران خیلی بیشتر از حد و ظرفیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظاهر گردید. روسای سایر قوا به همراه روسا و مسئولین طراز اول از جمله رئیس‌ مجلس خبرگان، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و سایرین هم آمده بودند. اما ایشان به همراه رهبری وارد اجلاس شدند و در کنار مهم‌ترین و بالاترین مهمان یعنی رئیس‌جمهور مصر و بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل قرار گرفتند. در حالی که رئیس‌جمهور در رده‌ بعدی قرار گرفته بودند.
·         این نوع حضور هاشمی برای دو گروه خیلی سنگین و تلخ بود. گروه نخست اصولگرایان تندرو و جریانات افراطی جناح راست و گروه دوم تیم نزدیک به دولت. هر دو آنان حضور آن‌گونه هاشمی رفسنجانی برایشان ثقیل بود هر دو گروه از تیر 84 به این سو هر چه در توش و توان داشتند علیه آقای هاشمی رفسنجانی به کار گرفتند. اینکه ایشان بعد از 7 سال حملات لاینقطع اینگونه در اذهان جهانیان و مردم ایران در کنار رهبری ظاهر گردید و به عنوان شخصیت دوم نظام برای مهمانان خارجی تجلی پیدا کرد قطعاً برای راست‌های افراطی بسیار ناخوشایند بود.
·         به احتمال خیلی زیاد افراطیون جناح راست به واسطه آن‌چه که در این اجلاس رخ داد، بر حجم حملات خود بر هاشمی رفسنجانی خواهند افزود.
·         نگرانی عمده جناح راست از بابت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات است. راست افراطی متوجه یک نکته بدیهی اما بسیار مهم در‌خصوص جایگاه هاشمی رفسنجانی نشده. واقعیت امر آن است که تا قبل از تیر 84 و حاکمیت کامل اصولگرایان بر ارکان قدرت، خیلی‌ها بودند بالاخص در میان اقشار و لایه‌های تحصیلکرده و جوان‌تر جامعه که نسبت به عملکرد هاشمی رفسنجانی انتقادات، اعتراضات و اما و اگرهای بسیاری داشتند. با افتادن همه قدرت به دست اصولگرایان و با ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بسیاری از آنان که نسبت به هاشمی رفسنجانی بدگمانی‌ها و بی‌اعتنایی‌هایی داشتند، چراغ برداشته و مجددا به دنبال هاشمی رفسنجانی گشتند! عملکرد اصولگرایان ظرف 7 سال گذشته به گونه‌ای از آب درآمد که خیلی از منتقدین هاشمی امروزه می‌گویند صد رحمت به هاشمی. نکته‌ای که اصولگرایان تندرو هرگز نخواسته‌اند آن را ببینند و بپسندند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    خدا پدر و مادر هاشمی رو بیامرزه...
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    161 7
    در دولتهای گذشته با کمترین بودجه ها بزرگترین کارها انجام شد ولی این دولت چه کرد؟ فقط بودجه ها صرف پرداخت نقدی به مردم که نتیجه اش مصرفی شدن مردم، رشد نقدینگی، افزایش واردات، تورم شد
    • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      9 98
      میشه بفرمایید کدام طرحهای بزرگ اجرا شد؟
  • کا رگر82 IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    101 2
    من زمان هاشمی را به خاطر دارم و یاد هست در ان زمان هم دلار و اجناس بضعی مواقع افزایش زیادی پیدا میکرد ولی بسرعت تیم اقتصادی ایشان با تدابیری جلوی افزایش بی رویه را میگرفت. و شاهد تثبیت بازار بودیم حتی مد شده بود که بعد از سال جدید هرسال فروردین ماه قیمت ها 20 درصد افزایش می یافت همه مردم هم میدونستن بعد از عید جنسها گرون میشه .حتی یادم هست یکبار ایشان از گرانی بعضی اجناس حمایت کردن که باید به قیمت واقعی برسند که برای تولید کننده به صرفه باشه و مردم هم از ایشون دلخور شدن ...ولی ایشون درایت اقتصادی داشت و به فکر اینده صنعت کشور بود من خودم هم منتقد ایشون بودم چون دنبال رفاه بیشتر بودم ولی الان متاسفم ...واقعا تحمل و صبر ایشان زیاده
  • جواد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    به جان آقای زیبا کلام بنده همچنان از رفسنجانی نفرت دارم و نظرم عوض نشده . و دوباره بجان شما قسم اگر شما مسئول بازیافت می شدید خیلی آدم موفقی می شدید . بس کن آقا تو چرا اینهمه دنبال بازیابی منفورین مردم می گردی. نکنه دچار توهم متفاوت بودن شده ای؟ مردم دیگر خسته شده اند از دستبوسی سرداران دروغین سازندگی. تو بعنوان استاد دانشگاه و معلم هزاران دانشجو زشت است و قباحت دارد از این تحلیل های به نرخ روز تحویل مردم بد هید.
    • داداش کایکو IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      77 16
      قربان کلامت... یادم نمیرود که مردم این اسم این آقا رو با گرانی ها و تورم ها میشناسن..تو اون دوره مردم چه زجری رو متحمل شدن..!! ولی خدا به جناب خاتمی عمر با عزت بده..چقدر اقتصاد و توان اقتصادی مردم متفاوت شده بود.وضعیت الآن هم که از دوره هاشمی هم بدتر شده
  • mostafa IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 17
    زمان هاشمی مردم زیر چرخهای توسعه ای که پولش تو جیب خودشون می رفت له شدند خیلی فراموشکارید زمان هاشمی 50 در صدی بود تورم مردم حق نداشتن نفس بکشن اما امروز هر ننه قمری بلند میشه احمدی نژاد رو نقد می کنه
  • جبار IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    25 0
    من هیچ وقت به آقای هاشمی و اونهایی که ازون حمایت کرده رای نداده ام و لی واقعا درود خدا بر این مرد بزرگ تاریخ ایران باد. ان شا الله این دوره طرفدارشیم و یا هر کسی رو که حمایت کنه.