نایب رییس مجلس یکی از دلایل مشارکت فعال نداشتن نمایندگان در جلسات امروز را دغدغه ذهنی آنها درباره آشفتگی بازار ارز عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین بررسی لایحه اصلاح قانون دریایی ایران دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود که عدم مشارکت جدی نمایندگان در مباحث مطروحه با انتقادات و تذکرات چندین باره نمایندگان و هیات رییسه همراه بود.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم از جمله تذکردهندگان بود که با انتقاد از عدم حضور نمایندگان در رای گیری‌ها گفت هم اکنون موضوع اصلاح پرچم قبل از انقلاب به پرچم جمهوری اسلامی ایران مطرح بود و نمایندگان به این موضوع رأی ندادند که به طور حتم این اقدام درست نیست.
این تذکر نماینده قم اما واکنش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی را به دنبال داشت. محمدعلی اسفنانی با اشاره به مباحث پیش آمده در جریان رای‌گیری در خصوص یکی از مواد این لایحه مبنی بر جایگزینی عبارت پرچم جمهوری اسلامی ایران در این قانون گفت: متاسفانه نمایندگان کمیسیون‌ها زمانی که در مورد لوایح و یا طرح‌ها توضیح می‌دهند آنقدر توضیحات اضافی می‌دهند که نمی‌توان از اصل آن لایحه چیزی متوجه شد از این رو اگر نمایندگان به ماده یک لایحه رای ندادند دلیل بی‌احترامی به پرچم نیست.
محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت:در مورد موضوع ماده یک این قانون باید توضیحات بیشتری به نمایندگان ارائه می گردید تا آنها متوجه اصل موضوع شوند ولی به هر حال ماده یک با اصلاحاتی رای لازم را آورده است.
نائب رییس مجلس، دغدغه نمایندگان درخصوص آشفتگی بازار ارز را دلیل عدم حضور فعال آنها در مباحث صحن علنی دانست و افزود: امروز مساله روز کشور موضوع نرخ ارز است که به عنوان دغدغه نمایندگان مطرح می‌باشد از این رو پایان جلسه امروز جلسه غیرعلنی را برای بررسی موضوع خواهیم داشت.
 

انتخاب ناظران مجلس در شورای عالی نظام پزشکی
به گزارش خبرآنلاین انتخاب ناظران مجلس در شورای عالی نظام پزشکی و نماینده مجلس کمیته جرائم رایانه ای دستور کار دیگر امروز مجلس بود. براین اساس نمایندگان مجلس رسول خضری را با 84 رای و حمیدرضا عزیزی را با 68 رای از مجموع 159 رای ماخوذه، به عنوان ناظرین مجلس در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب کردند.
بهارستان نشینان همچنین یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی پارلمان را به عنوان عضو کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای جرائم رایانه‌ای در اجرای ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای مصوب 5 خرداد 1388 انتخاب کردند.
با انتخاب بهارستان نشینان محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدن و شادگان با 107 رای از مجموع 152 رای ماخوذه به عنوان عضو کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای انتخاب شد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =