ناظران مجلس در هیات نظارت بر چاپ انواع تمبر و اوراق اسناد رسمی و هیأت ۳ نفره برای از میان برداشتن موانع موجود در راه تنظیم حساب‌ها و صورتحساب عملکرد سالانه بودجه مشخص شدند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در ادامه جلسه علنی انتخاب یک نفر از نمایندگان را به عنوان عضو در هیات نظارت بر چاپ انواع تمبر و اوراق اسناد رسمی در دستور کار داشتند.
شریعتی، مقتدایی، عبدی، شکری، لاهوتی، امیرآبادی و قره‌سید رومیانی به عنوان داوطلبان عضویت در این هیات اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت میرهادی قره‌سید رومیانی نماینده تبریز با 85 رای موافق بعنوان عضو هیات نظارت بر چاپ انواع تمبر و اوراق اسناد رسمی انتخاب شد.
نمایندگان همچنین در ادامه ناظر مجلس را برای عضویت در هیأت 3 نفره برای از میان برداشتن موانع موجود در راه تنظیم حساب‌ها و صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور را انتخاب کردند. بر این اساس از میان 4 نماینده‌ای که نامزد شدند، رحیم زارع، محمد رجایی، محمدقسیم عثمانی و حاجی دلیگانی، در نهایت محمدقسیم عثمانی برای عضویت در این هیئت 3 نفره انتخاب شد.
مخالفت مجلس با تقاضای دولت برای بررسی قانون مالیات های مستقیم در کمیسیون تخصصی
به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در جلسه امروز خود با تقاضای دولت مبنی بر رسیدگی به لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن طبق اصل 85 قانون اساسی مخالفت کردند.
براساس اصل 85 قانون اساسی طرح یا لایحه در کمیسیون تخصصی مجلس مورد رسیدگی و تصویب قرار گیرد و گزارش آن به صحن مجلس ارایه شود. نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با این تقاضا مخالفت کردند.
قاضی‌پور: در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در اختیارات رهبری دخالت شده است
در زمان بررسی این تقاضای دولت، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در اخطاری از دخالت در اختیارات مقام معظم رهبری در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انتقاد کرد.
وی با اشاره به بررسی تقاضای دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد: همچنان که نماز ستون دین است ولایت فقیه هم ستون نظام است. متاسفانه در این لایحه در اختیارات رهبری دخالت شده و بدون اذن ایشان در مورد حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی تصمیماتی اتخاذ شده است.
وی خطاب به رییس مجلس تاکید کرد: من نمی‌دانم حضرتعالی این لایحه را مطالعه کرده‌اید یا نه؛ اما اکثر موارد آن مربوط به تداخل در امور و وظایف رهبری عظیم الشان است و به آن قسمت اشکال قانون اساسی وارد است.
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت که در صورت تصویب این لایحه این اشکال باید در ماده مربوطه رفع شود.

مراقب باشیم صاحبان قدرت در مجلس نهم نفوذ نکنند
طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی دستور کار دیگر امروز مجلس بود. زمانی که پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح مطرح گردید، کمال علیپور نماینده قائم‌شهر در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن گفت: در اواخر مجلس هشتم این بلای مسکوت ماندن بر مجلس آمد و به نظر می‌رسد صاحبان منافع از بیرون نفوذ کردند و امروز هم دارند نفوذ می‌کنند. در روزی که قرار است در مجلس یک تصمیم مهم برای بخش کشاورزی اخذ شود، نمایندگان توجه کنند که در مجلس نهم هم صاحبان منافع از بیرون نفوذ نکنند.
وی ادامه داد: امروز می‌بینیم وزیر کشاورزی اصلا از میزان و نحوه واردات محصولات کشاورزی مطلع نیست. در حالی که بیشتر سمت و سوی وزارت صنعت به سمت بخش صنعت پیش رفته و موضوع ادغام وزارتخانه‌ها موجب شده وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلا رویکردی نسبت به بخش کشاورزی نداشته باشند.
نماینده دولت برای مسکوت ماندن طرح انتزاع اختیارات کشاورزی از وزارت صنعت امضا جمع می‌کند
همچنین نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز در تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آئین‌نامه داخلی، گفت: نماینده دولت در صحن علنی در حال جمع کردن امضا برای مسکوت ماندن طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: همه ما می‌دانیم که یکی از مشکلات اساسی نظام، مسائل مربوط به بخش دامداری و کشاورزی است که وزارت صنعت نتوانسته به این حوزه رسیدگی کند.
لاریجانی در پاسخ به تذکر قاضی پور گفت: از نماینده دولت می‌خواهیم در صندلی خود مستقر شود تا این موضوعات پیش نیاید.

در ادامه نمایندگان با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قانون مدني IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    1 0
    طبق قانون يكي از درآمدهاي دولت اخذ ماليات از توليد كنندگان در بخش هاي مختلف كشور است حوزه هاي علميه وآستان قدس رضوي داراي بخشهاي اقتصادي هستند كه اتفاقا استان قدس نيمي از صنايع استان خراسان را دراختيار دارد وبايد سهم دولت را براي اداره كشور كه درراستاي رفاه مردم ميباشد را پرداخت نمايد ضمنا بنياد مستضعفان نيز فراموش نشود قطعا رهبري عزيز و امام رضا ( ع) نيز خشنود خواهند شد