آقای بهفر، مدیر انستیتو بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سه شنبه در کافه خبر مهمان ما بود و توصیه های مفیدی برای دوستداران حرفه گیم نویسی و گیم سازی داشت.

به گفته آقای بهفر بزرگترین معضل صنعت گیم ایران کمبود نیروی متخصص است. به همین دلیل یکی از اساسی ترین اهداف انستیتو تربیت و آموزش گیم سازان حرفه ای است. از این رو همه افرادی که علاقمند به یادگیری هستند به انستیتو بازی سازی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد انستیتو تمام مدل های آموزش بازی در جهان را مورد بررسی قرار داده و با مد نظرقرار دادن معضلات تولید در ایران در کنار فرهنگ بومی، مدلی را خلق کرده که به جرات می توان گفت در خاور میانه بی نظیر است. به گفته وی این انستیتو تا کنون آموزش 9 رشته بازی سازی را در برنامه های خود قرار داده که از این تعداد در حال حاضر در 5 رشته دانشجو می پذیرد.
نکته جالبی که باید درباره انستیتو بدانید این است که برای ورود به این موسسه و ثبت نام در دوره های آموزشی لازم نیست  دیپلم داشته باشید! در واقع محدوده سنی خاصی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. البته ترجیحا 17 سال به بالا پذیرش می شوند ولی اگر دانش آموز دوسال آخر دبیرستان هم باشید و بتوانید از پس آزمون های این موسسه برآیید، با شرایط خاص مجاز به شرکت در کلاس ها شناخته خواهید شد.
شرکت در دوره های آموزشی این موسسه به طور متوسط در سال حدود یک میلیون تومان هزینه برمی دارد که البته با توجه به اینکه صنعت بازی یکی از پولسازترین صنعت های دنیاست و در ایران هم آینده روشنی برای آن پیش بینی می شود ، به نظر نمی رسد چندان زیاد باشد.
و هیجان انگیزترین بخش قضیه اینکه بعد از دو تا سه سال ، شاگرد اول ها جذب انستیتو خواهند شد. به گفته آقای بهفر واقعیت این است که صنعت گیم ما به شدت تشنه نیروی متخصص است.
اما توصیه آقای بهفر به دوستداران حرفه گیم سازی: قبل از هر چیز زبان خود را تقویت کنید ، C++  یاد بگیرید و در آخر هم روی یک موتور بازی خاص زوم کنید.
56401 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • meme IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    9 15
    من از همه دوستان بازی نویس عذرخواهی می کنم ، اما باید بگم این بازی نویسی ها هیچ رشد تکنولوژیکال در صنعت رایانه به وجود نمیاره ، ما بجای پرداختن به پراکنده کاری و ریزه کاری باید با ایجاد و حمایت از شرکتهای بزرگ ، در پی خلق اپلیکیشن ها و تولزهای جدید باشیم.
    • بدون نام MY ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      10 1
      کی همچون حرفی زده؟! شما اگر برنامه نویسی بلد نباشی چطوری می خوای برای موتور بازی اکستنشن بنویسی؟! کسی که می خواد بره توی خط بازی سازی (منظور من بازی سازی حرفه ای است نه موبایل) باید از همین الان شروع کنه به قوی کردن ریاضیش! هیچ وقت دیر نیست. بزارید لیست کنم بهتره: 1- یاد گرفتن زبان برنامه نویسی، ترجیحا C/C به دلیل رابط سخت افزاری که ارائه می کنند (کار خیلی آسانی نیست، تلاش باید کرد، سعی کنید از منابع فارسی استفاده نکنید، کلی کتاب الکترونیکی موجود است)، 2- قوی کردن دانش ریاضی، اللخصوص جئومتری و تریگنومتری (برای مدلسازی)، 3- خودتون رو با گیم انجین آشنا کنید، اللخصوص گیم انجین های کد بازی مثل CryEngine و UDK از Unity فرار کنید، چون بدرد کارهای حرفه ای و آینده دار نمی خوره،
  • سعید NL ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    8 5
    در ایران، موتورهای ساخت بازی قوی و قابل قبولی برای ساخت بازی نیست، من چهار سال پیش در زمینه ساخت بازی فعالیت داشتم اما به دلیل این که نرم افزار قوی و قابل قبولی نبود ادامه ندادم و بیخیال شدم. تا الان هم بعضی مواقع به سایت ها سر میزنم ببینم نرم افزار قابل قبولی ارائه شده یا نه ولی خبری نیست.
    • بدون نام MY ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      8 0
      برو CryEngine و UDK دانلود کن تقریبا رایگان هستند. نگو نیست!
  • مسعود PL ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    3 0
    جدای از این صحبتها,چگونه میشه توی یک شرکت بازی سازی استخدام شد؟؟؟ واقعا کسی هست که مراحل ان را به طور کلی شرح بده؟؟؟ با تشکر
  • دوستیار گیم سازی US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    8 0
    اقای بهفر اگر شما تشنه ی نیروی متخصص بودید هزینه های این کلاسهایتان اینقدر بالا نبود و اگر می خواستید نیروی متخصص پرورش دهید سیستم مالی اموزشهایتان را تغییر داده و با سهیم کردن کاراموز در ساخت یک پروژه ی بازی سازی پول این کلاس ها را با کاراموزان تسویه می کردید.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 1
    سلام ببخشيد من آدرس انيستيتو بازي سازي رو مي خواستم با تشكر
  • ایمان EU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 4
    با سلام من مدیر کل اولین انجمن تخصصی بازی سازان مستقل ایران uigd.ir هستم! این کلاسها ی اموزشی نیاز به پرداخت هزینه ی زیادی هست و گذشته از اون هر کسی نمیتونه بره! کسی که توی یه استان دیگه ای هست و ... برای همین بازی سازان تازه وارد معمولا باید از وب سایت های اموزشی روع کنند کار رو! انجمن تخصصی بازی سازان مستقل ایران به صورت رایگان اموزش های سازماندهی شده رو به کاربران میده و اونا رو راهنمایی میکنه تا به موفقیت دست پیدا کنند. میتونید به صورت رایگان در این انجمن عضو بشید. موفق و پیروز باشید.
    • عماد A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
      9 0
      یه لحظه فکر کردم وزیر کامنت گذاشته
  • اسلم زرگری IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    0 3
    سلام ببخشيد من آدرس انيستيتو بازي سازي رو مي خواستم با تشكر من به بازی نویسی علاقه دارم
  • آرین RO ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    29 7
    چرا ما اینقدر عقب افتادهایم ؟؟ چون تو تمام کشورای دنیا برای اینکه بازی ساز بشی به علاقه نیاز داری ولی تو ایران یه بازی ساز کاملم که باشی نمیتونی از این کار پولی در بیاری چرا چون کسی بهت اهمیت نمیده من الان یه ساله بازی سازی رو گذاشتم کنار چون تایه حدی خودت میتونی یاد بگیری بقیه رو یکی باید بهت یاد بده و منم چون تویه شهر کوچیک زندگی میکنم نمیتونم این کلاس هارو برم چون توشهر من کلاس بازی سازی نیست وبرای کلاس باید برم شهر دیگه مثل تهران چون همه کلاسه اونجاست واسه اینکه فقط کسایی که تو شهر های بزرگ زندگی میکنن باهوشن و مردم بقیه شهر خنگ و عقب افتاده ان برای همین باید بری اونجا کلاسای اونجا هم اینقدر گرونه که هیچ حدو حساب نداره چرا چون آدم پولدار ها فقط باهوشن نه بقیه آدما
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    1 0
    سلام من علاقه به گرافیک بازیای کامپیوتری دارم.چیکار کنم