مصطفی پورمحمدی که در دولت اول احمدی نژاد به عنوان وزیر کشور فعالیت می کرد روز یکشنبه با انگشت اشاره معاون اول رئیس جمهور زیر علامت سئوالی21 میلیارد تومانی قرار گرفت.

سید محسن فرجادی: محمدرضا رحیمی که در هفتمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر کشور سخن می گفت با اشاره به سخنان شخصی که در جمع دانشجویان دولت را زیر سوال برده است، گفت: کسی که در جمع دانشجویان یکطرفه صحبت کرده و دولت را متهم می‌کند، در زمانی که در دولت مشغول بکار بود و پیش از آنکه از دولت طرد شود، حدود 21 میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از 30 میلیارد تومان بالغ می شود، به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج و تاکنون که 4 سال از آن تاریخ می گذرد، عودت نداده است، که با این پول می شود به هزاران دانشجو وام تحصیلی داد. او اینگونه از دانشجویان خواست که درباره این موضوع آنها حکمیت کنند.
21 میلیارد تومان گم نمی شود!
یک روز پس از اظهارات معاون اول رئیس جمهور، مصطفی پورمحمدی که سال 87 از سوی رئیس جمهور از وزارت کشور برکنار شده بود در پاسخ به اظهارات معاون اول رئیس جمهور که گفته بود یک عضو طرد شده دولت در زمان تصدی گری اش حدود 21 میلیارد تومان را به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج کرده بود گفت: چنین پولی از وزارت کشور خارج نشده بلکه به عنوان وام در اختیار کارکنان این وزارتخانه قرار گرفته است. مورد اتهامی آقای رحیمی وامی بوده است که به کارکنان وزارت کشور پرداخت شده است.
وی افزود: در زمانی که مسئولیت وزارت کشور را بر عهده داشتم به بیش از 3هزار نفر از کارکنان این وزارت خانه وام پرداخت کردم که وام گیرندگان باید طی یک دوره زمانی آن را برگشت می دادند.

صف 3هزار و 300 نفره
بررسی های خبرآنلاین نشان داد که از تاریخ 24/09/86 تا 15/12/86 مجموعاً مبلغ 21 میلیارد تومان از طرف معاونت عمرانی و سازمان شهرداریها به تعاونی مسکن شماره 4 وزارت کشور پرداخت شد تا برای ساختن مسکن برای اعضاء کارکنان خدماتی، مدیران بلندپایه صف و ستاد وزارت کشور در قالب 6 برج 23 طبقه مورد استفاده قرار گیرد.
جواد صباغ، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تعاونی مسکن شماره 4 وزارت کشور درباره اینکه این مبلغ چگونه و بر اساس چه فرایندی در اختیار محموعه تحت مدیریتش قرار گرفت به خبرآنلاین گفت: در اسفندماه سال 1386 هیئت مدیره وقت تعاونی مسکن شماره 4وزارت کشور زمینی را به مساحت 80 هکتار در شهر اسلامشهر از طریق شرکت در مزایده و از وزارت صنایع خریداری و ضمن ساماندهی بیش از 3300 نفر از کارمندان در پروژه مذکور از وزیر وقت کشور برای اعضای پروژه درخواست وام قرض الحسنه کوتاه مدت نمود تا پس از اخذ تسهیلات از منابع بانکی وام مذکور توسط اعضاء تامین و بازپرداخت گردد.
وی افزود: وزیر محترم وقت کشور نیز در اثر درخواست های مکرر اعضای تعاونی با استناد به ماده 17 قانون بخش تعاونی و حمایت از بخش تعاونی ، دستور مساعد و موافق صادر نمود که عین دستور ایشان به شرح ذیل است :«جناب آقای مهندس هاشمی ، نظر به ضرورت حمایت از کارکنان، مبلغ درخواستی وفق مقررات به صورت وام کوتاه مدت در اختیار تعاونی مسکن قرار گیرد تا توسط همکاران و مدیران مربوطه اخذ و جایگزین گردد.»
وی درباره اینکه تا کنون چه میزان از این وام بازپرداخت شده است گفت: تعاونی از تاریخ 04/02/87 ( یعنی کمتر از دو ماه ) به بازپرداخت وام مربوطه اقدام نمود که تاکنون مبلغ 11 میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی نیز به صورت تعهد ساخت و تحویل آپارتمان به سازمان شهرداریها در حال انجام است.
ابوالفضل آسیابی بازرس قانونی و فعلی تعاونی شماره 4 مسکن وزارت کشور نیز با اشاره به بررسی اسناد مالی و رصد مذاکرات گفت: 11 میلیار تومان از مبلغ وام بازپرداخت شده و 10 میلیار تومان آن بعد از کش و قوس های اداری به استعداد 120 و خورده ای واحد با سازمان شهرداری ها تهاتر شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس اسناد نشان می دهد تعاونی هیچ گونه بدهی ندارد.

خروج غیرقانونی پول از وزارت کشور؟!
اما این همه ماجرا نیست چرا که معاون اول رئیس جمهور در سخنانش مساله دیگری را نیز درباره وام 21میلیاردتومانی مطرح کرده و گفته بود:« حدود 21 میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از 30 میلیارد تومان بالغ می شود، به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج شده است...»
ابوالفضل آسیابی بازرس قانونی و فعلی تعاونی شماره 4 مسکن وزارت کشور درباره غیرقانونی بودن این وام به خبرآنلاین گفت: این وام بر اساس ماده 17 قانون تعاون که بر اساس آن از محل صرفه جویی هزینه های آن سازمان برای تامین مسکن کارکنانش می تواند کمک کند پردخت شده است.
وی افزود: در متن ماده 17 قانون تعاون آمده است:« شرکتهای تعاونی شرکتهایی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد و وزارتخانه‌ها،‌سازمانها، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانکها، شهرداریها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای‌عمومی می‌توانند جهت اجرای بند 2 اصل 43 از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، مساقات، اجاره، اجاره به‌شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی، صلح، اقدام به کمک در تأمین و یا افزایش سرمایه شرکتهای تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند.»
جواد صباغ، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تعاونی مسکن شماره 4 وزارت کشور در مطلبی که در وب سایت شرکت تعاونی مسکن شماره 4 وزارت کشور نوشته خطاب به رحیمی معاون اول رئیس جمهور یادآور شده است: توجه جنابعالی را به این واقعیت تلخ جلب می نماییم که متاسفانه پس از عزل آقای پور محمدی از وزارت کشور و آمدن و رفتن پی در پی وزرای بعدی ، اعضای این تعاونی قربانی بازی ها و تلقی های سیاسی شده و به جرم اینکه آقای پور محمدی معزول (و به قول شما مطرود از کابینه)زمانی به تعاونی آنها کمک کرده در دوره مهرورزی مورد بی مهری شدید قرار گرفتند. جالب است بدانید علیرغم اینکه هیئت مدیره این تعاونی شبانه روز خود را وقف این تعاونی کرده و از هر ظرفیت ممکن استفاده کرده و بیش از چهارصد هزار متر گودبرداری کرده و فونداسیون 6 برج 23 طبقه را اجرا کرده و قالب های مربوطه را از خارج از کشور خریده و مونتاژ کرده و .... لیکن هنوز هم که هنوز است دریغ از یک ریال تسهیلات بانکی. و این در حالی است که پروژه این تعاونی با دارا بودن ده هزار واحد مسکونی و بیش از 000/670/1 هزار مترمربع زیر بنا بزرگترین پروژه انبوه سازی بخش غیردولتی کشور پس از انقلاب محسوب می شود.
وی افزوده است: جناب آقای دکتر رحیمی، جنابعالی در همایشی که موضوع آن حمایت از تعاونیهاست می فرمایید که دولت با تمام توان از تعاونیها حمایت می کند و در همان همایش یک تعاونی با بیش از 3000 عضو را که فقط یکبار مورد حمایت واقعی قرار گرفته و به هر عضو آن به طور میانگین 3میلیون تومان وام قرض الحسنه اعطا شده را اینچنین زیر سوال می برید. جناب آقای رحیمی از جنابعالی تقاضا داریم از پروژه های این تعاونی بازدید فرمایید و گزارش عملکرد آن را با توجه به منابع مالی بسیار محدود مطالعه فرمایید و آن وقت خواهید دید که این تعاونی چقدر جای حمایت دارد که الان از آن محروم است و ما همانگونه که از آقای پور محمدی به خاطر توجه و کمک محدودشان در گذشته به این تعاونی سپاسگزاریم از جنابعالی ده برابر بیشتر سپاسگزار و ممنون خواهیم بود در صورتیکه دستور فرمایید مدیران محترم وزارت راه و شهرسازی به پروژه این تعاونی نیز همانند پروژه های مسکن مهر نظری مهرورزانه داشته باشند و بابت پرداخت تسهیلات ساخت هفت خوان موجود را هفتاد خوان نکنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    20 9
    منظور از وام قرض الحسنه چیست؟ ایا چنین وامی نباید اقساط ان پرداخت شود.اگر چنین است که باید نام انرا وام بلا عوض گذاشت. در ضمن ایا وزیر حق این را داشته که از هزینه های جاری وزارتخانه دستور به پرداخت چنین وامی را دهد؟
  • فاطمه IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    6 27
    این شایعات و اتهامات مطرح شده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بازی های سیاسی برای سرکوب رقیب است. همه مسئولین و دلسوزان نظام و مردم باید دست به دست هم داده و زمینه لازم برای انتخابات پرشور و درخور نظام را فراهم آورند...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    32 4
    راستی یه سوال یادم افتاد: 1- 2- احیانا این افشا گری ها که ربطی به پرونده بیمه نداره؟ 3-راستی اقای رحیمی دستور بفرمایید ببینید با 3000000000000به چند دانشجو میشود وام داد؟ 4-اقا ی رحیمی میپم ارزش کاسته شده ازین پول را با توجه به سیاستهای مدبرانه ارزی را هم کنار سود پولها محاسبه کرده اید؟ 5- اقای رحیمی مگر کارکنان وزارت گشور و سازمانهای تابعه جزیی ازین مردم نیستند؟ 6- اقای رحیمی شما که انسان حسابگری هستید سری هم به پروزه هایی بزنید که الان در دست پیمانکارن هستند و به خاطر عدم کار کارشناسی و عدم توجه تیم اقتصادی شما و ساسی بازی در اجرای ان بارش بر دوش مردم سنگینی میکند (برای نمونه متروی قم) ودر اخر ...
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    24 3
    نکنه اقای رحیمی خدای نکرده به نزول اعتقاد دارند البته الان دیگه برای ربا قبحی نمونده
    • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      0 0
      صد رحمت به نزول بانک رحم نمیکنه ولی نوزول خور دلش میسوزه
  • احسان US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    17 0
    صــــــــرفا جهت اطلاع........!
  • فواد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    12 1
    صباغ جان سیاسی کاری و بی سوادی مسئولین یعنی همین که شخصی بدون مطالعه دقیق قانون کسی دیگه را متهم کنه خدا از نیت آدم خبر دار کاش از سر بی اطلاعی باشه و از سر تخطئه نباشه
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    3 35
    رحیمی بت شکن اگر بیاید کاندیدای ریاست جمهوری بشود من به ایشان رای میدهم.
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    12 26
    برادر گرامی جناب آقای پورمحمدی نگران نباش این هم میگذرد مهم این است که ما شما را میشناسیم معاون اول احمدی نژاد رحیمی را هم میشناسیم شما همچنان رضایت حق را در پیش بگیر و به یاد داشته باش با شهید بزرگوار بهشتی هم همین رفتار شد
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    20 16
    3000میلیارد تومان اختلاس را قهرمان اقتصادی می نامند پرداخت وام مسکن به عده ای کارمند بیچاره را که اتفاقا وطیفه دولت است که به همه کارمندان وام مسکن دهد را غیر قانونی میدانند
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    20 2
    یاد کرباسچی افتادم که به خاطر اهدای 60سکه به مدیرانش چه کار که نکردند.دادگاه ایشون علنی وسریال تلویزیونی شد اما ..........این کارها تعریف عدالت است؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    8 16
    درود بر رحیمی بت شکن اول باید در این تعاونی راکه باپول بیت المال ایجادشده و هیات مدیره اش النقدرزبان درازی میکنندرا ببندید تابدانندبارانت نباید تعاونی رااداره کرد
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    0 9
    درود بر رحیمی مالک اشتر زمان
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    6 1
    من يك فرهنگي هستم.آيا اينگونه وام را مسئولين بالادستي ما هم ميتوانند در بخش تعاوني مسكن فرهنگيان بپردازندتا مشكل مسكن فرهنگيان هم حل شود؟چون تاكنون هر پولي گرفتند از اعضاي تعاوني بود و هيچ حمايتي از بالادست انجام نشد مي گويند خلاف قانون است. 1-چطور براي كارمندان وزارت كشور قانوني است براي ما غير قانوني؟ 2-در ضمن وام (مبلغ درخواستی وفق مقررات به صورت وام کوتاه مدت ) كوتاه مدت بود الان 4 سال است كه نصف آن هنوز بازپرداخت نشد!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    3 0
    در تاریخ 1/87 شروع به واریز مبلغ برای همن پروژه کردم اما متاسفانه هنوز به جز گودبردای هیج فعالیت دیگری صورت نگرفته.معلوم نیست بعد از 5 سال از شروع پروژه ای که قرار بود 2 ساله تمام شود ما اعضای تعاونی باید چه کنیم.وامی که اخذ شده الان کجاست؟ بین جنگ قدرتها ما مردم بیشترین ضرر را متحمل میشویم. به امید روزهای خوش.