خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

فرماندار ویژه شهرستان ری دو روز پس از آنکه به این سمت برگزیده شد از جدایی کامل شهرری از تهران تا 15 روز دیگر خبر داد. او همچنین معتقد است این تهران است که به شهرری چسبیده و از آن ارتزاق می‌کند.

 وی اظهار نظر درباره استقلال ری را حرکت کردن روی پوست خربزه دانست که راه رفتن روی مرز خیانت و خدمت است. او هم مانند استاندار تهران طرح استقلال ری را هدیه ویژه محمود احمدی‌نژاد دانست که به اهالی ری اهدا شده است.

باقرنژاد جدایی ری از تهران را بر اساس قانون مصوب سال 1343 دانست و اجرای آن را در واقع اجرای یک قانون بر زمین‌مانده عنوان کرد و از منتقدان پرسید چرا درباره دیر اجرا شدن این ظرح سوال نمی‌کنند.به عقیده فرماندار شهرری ورود شهرداری تهران به شهرری غیرقانونی است و ده‌ها سال است که شهرداری تهران  به صورت غیرقانونی وارد شهر ری شده است. او با بیان اینکه بازه زمانی اعلام شده برای استقلال ری از سوی استاندار تهران حدود سه ماه است، گفت: تا 28 مهر ماه باید عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.
باقرنژاد درباره ابهام‌هایی که نسبت به درآمدهای شهرری عنوان می‌شود هم اعلام کرد:‌ در سال 88 درآمد شهر ری 53 میلیارد تومان و هزینه سالیانه آن 150 میلیارد تومان، سال 89 درآمد شهرری 97 میلیارد تومان و هزینه آن 175 میلیارد تومان و در سال 90 نیز این شهر 123 میلیارد تومان درآمد و 205 میلیارد تومان هزینه داشته که اینها با ارقامی که پیش از این عنوان شده، فاصله زیادی دارد.
فرماندار شهرری همچنین اعلام کرد طرح استقلال ری از زمانی که رییس‌دولت آن را اعلام کرده، کلید خورده است و مدت زمانی را که استاندار تهران برای اجرایی شدن طرح از جمله انتخاب شهردار در نظر گرفته سه ماه است. به گفته او نیمی از این زمان گذشته و با توجه به اینکه استانداری در حال بررسی چندین گزینه برای شهرداری است به نظر می‌رسد 8 تا 15 روز دیگر شهردار شهر ری انتخاب شود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    7 1
    خیانت بر مردم ری است این جدایی! لطفا کارشناسی کنید! بعد تصمیم به بخور بخور بگیرید!
  • سامان IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    6 1
    من بچه شهری هستم این طرح جالبه میخوان بهشت زهرا هو پالایشگاه و مجموعه های درامد زارو بگیرن فقط یه بودجه کم بدن که فقط باهاش میشه هزینه جمع کردن زباله هارو داد توروخدا یکم فکرکنین یه کارو نکنین فردا بگین باید کارشناسی میشد