معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که برآوردها این است که در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : با حضور وزير وساير مسوولان ومديران صنعتي آخرين وضعيت توليد مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین سيد رضا فاطمي امين درحاشيه جلسه پايش توليد افزود: پيش بيني مي شود كه با روند در پيش گرفته شده از سوي خودرو سازان روند كاهشي توليد خودرو كاهش يابد و برآوردها اين است كه در مهر و آبان روال عادي توليد خودرو از سر گرفته شود.
به گفته وي ، در زمينه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودرو سازان به اين سمت رفته اند كه مدت پرداخت طلب معوق قطعه سازان را كاهش دهند.
دبير كارگروه پايش توليد تاكيد كرد : تدابير ديگري هم در زمينه مشكلات مربوط به خودرو سازان لازم است از سوي بانك مركزي پيگيري شود .
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت همچنين گفت: هم اكنون به دليل مصرف زياد فولاد در كشور سالانه نزديك به 7 ميليون تن فولاد وارد مي شود كه پيش بيني مي كنيم با طرحهاي در حال احداث از سوي شركت ايميدرو وبخش خصوصي سال آينده كل توليد فولاد در داخل كشور انجام شود .
وي با بيان اينكه فولاد هم در توليد و هم در مصرف يك شاخص صنعتي محسوب مي شود اظهاركرد : در اين شاخص طي ماههاي مرداد و شهريور افزايش توليد را شاهد بوديم واين نشان از فعال بودن صنايع پايين دستي و مصرف كنندگان و نياز به توليد بيشتر فولاد دارد.
به بيان وي در جلسات پايش توليد ، متغيرهاي مهم نظير توليد ، قيمت ، سرمايه گذاري و تجارت خارجي بطور مستمر رصد مي شوند وبرخي از اين جلسات نيز با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت و معاونين برگزار و بسياري از مسائل قبل از اينكه به مشكل تبديل شوند پيش بيني شده و در اين باره تصميم گيري صورت مي گيرد.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    52 3
    امکان نداره