۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

فیلم‌های «بچه‌های ما» از بلژیک و «یک سفر» از اسلوونی در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، «بچه‌های ما» به کارگردانی ژوآکیم لافوس از سوی بلژیک به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.
 

پنجمین فیلم بلند لافوس مانند فیلم‌های قبلی او به روابط پرشور و نامتعارف می‌پردازد.

داستان «بچه‌های ما» درباره زوجی جوان به نام موری‌یل و مونیر (با بازی امیل دوکن و طاهر رحیم) است که همراه آندره (نیلس آرستوپ)، یک پزشک ثروتمند که به نوعی حکم پدرخوانده مونیر را دارد، در شهری کوچک در بلژیک خانه‌ای می‌گیرند. موری‌یل با این کار تحت فشار قرار می‌گیرد و در همان حال که بچه‌های آن‌ها یکی پس از دیگری به دنیا می‌آیند، موری‌یل به جایی می‌رسد که دیگر هیچ چیز برای او قابل تحمل نیست.
 

«بچه‌های ما» اقتباسی آزاد از اتفاقی واقعی در سال 2007 است که در جریان آن زنی به نام ژون‌وی‌یِو لرمیت در خانه خود پنج فرزندش را کشت و بعد سعی کرد خودش را هم بکشد، اما موفق نشد. او بعدها به حبس ابد محکوم شد.
 

انتخاب «بچه‌های ما» می‌تواند در بلژیک جنجال به پا کند، چرا که پرونده لرمیت همچنان در این کشور بدنام است. از زمان اکران «بچه‌های ما» از ماه مه، رسانه‌های بلژیکی به شکلی گسترده ارتباط بین واقعیت و داستان در فیلم را مورد بحث قرار داده‌اند و پرداختن به ویژگی‌های فیلم چندان در اولویت نبوده است.
 

«بچه‌های ما» اولین بار در دنیا در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نمایش داده شد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای دوکن به همراه داشت.
 

از سوی دیگر مرکز فیلم اسلوونی «یک سفر» اولین ساخته نِیت گازوودا را به نمایندگی از این کشور به بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان معرفی کرد.
 

«یک سفر» درباره سه دوست است که در سفری به کنار دریا همراه می‌شوند، اما به زودی بین آن‌ها تنش به وجود می‌آید، تا جایی که هر یک راه خود را انتخاب می‌کنند. یکی از آن‌ها سربازی جوان است که می‌خواهد به افغانستان برود؛ دیگری می‌خواهد برای تحصیل به خارج برود و سومین نفر قصد دارد در خانه بماند. تنش‌ها زمانی ایجاد می‌شود که رازهای ناگفته فاش می‌شود.
 

این فیلم از ژانویه در اسلوونی اکران شد و حدود 77 هزار دلار فروخت که یک سوم هزینه ساخت آن است. «یک سفر» پارسال در جشنواره فیلم اسلوونی برنده جوایز بهترین فیلمنامه، موسیقی، تدوین و بازیگری شد و امسال هم جایزه بهترین فیلم جشنواره نشویل را برد.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
 

ورایتی / 14 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =