مخاطب اصلی این کتاب​ها والدین هستند که با آغاز فصل پاییز و ماه مهر، با مشکلات و مسائل تازه​ای روبرو می​​شوند که گاه هیچ راه حلی برای پاسخ مناسب به آنها ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات امرود در ادامه انتشار آثار آموزشی و کاربردی خود در حوزه خانواده و مشاوره، کتاب «222 نکته برای پدران و مادران» با زیر عنوان راهنمایی برای یادگیری اثربخش، آموزش و آزمون‌های فرزندان به همراه کتاب «راهنمای ورود به دبستان» با عنوان فرعی «222 نکته کاربردی برای آشنایی با ویژگی‌های آموزش در پایه‌ اول دبستان، را به همت دکتر مرتضی مجدفر، ابراهیم اصلانی، دکتر لیلا سلیقه دار روانه بازار نشر کرد.


در معرفی ناشر درباره کتاب خواندنی «222نکته برای پدران و مادران» می خوانیم: همه‌ والدین حساسیت‌هایی در امور تحصیلی فرزندان خود دارند و برای پیشرفت و موفقیت آن‌ها تلاش می‌کنند. اما این تلاش‌ها تا چه اندازه مؤثرند؟ آیا والدین با اصول و روش‌های راهنمایی فرزندانشان در مسائل درس و آموزشی آشنا هستند؟ برای راهنمایی اثربخش و کارآمد چه باید کرد؟  نویسندگان کتاب 222 نکته برای پدران و مادران، ٰکه از کارشناسان و صاحب‌نظران روان‌شناسی و علوم تربیتی هستند با استفاده از سال‌ها دانش و تجربه‌ خود سعی کرده‌اند به دغدغه‌ها و حساسیت‌های والدین برای یادگیری اثربخش، آموزش و آزمون‌های فرزندان به صورت علمی، روزآمد و مؤثر پاسخ دهند.
این کتاب به پدران و مادران کمک خواهد کرد تا راهنما و همراه خوبی برای فرزندانشان در یادگیری اثربخش و پیشرفت تحصیلی باشند. ویژگی‌های خاص این کتاب عبارتند از: «توجه به طیف گوناگون موضوعات و بهره مندی از مطالب متنوع،  بیان مطالب به شکل نکته های کوتاه و منطبق با حوصله مخاطبان، نگرش فرهنگی در ارائه ی نکته ها و توجه به دغدغه های والدین ایرانی، نو، روزآمد و کاربردی بودن نکته ها و استناد به پژوهش ها، در دسترس قرار دادن مجموعه ای از دانستنی های جامع، اما ساده و...»

کتاب در دوازده فصل تنظیم شده است؛ فصل‌های اول و دوم به اصول، مبانی و جنبه‌های کلی راهنمایی فرزندان اختصاص دارد. در فصل‌های سوم تا پنجم علاوه بر موضوع انجام تکالیف درسی، به مسائلی درباره‌ مدیریت زمان و برنامه‌ریزی پرداخته‌ شده است. در فصل‌های ششم تا هشتم و همچنین فصل دهم نکات متنوعی درباره‌ امتحانات ارائه شده است. مساله ای یکی از دل نگرانی‌ها و دغدغه‌های عمده‌ والدین ایرانی است و کتاب نیز، بیشتر به آن پرداخته‌ است. در فصل نهم، موضوع بحث، تغذیه دانش‌آموزان است. فصل یازدهم نکته‌هایی درباره‌ ایام تابستان است و در فصل دوازدهم نیز براساس یافته‌های پژوهشی، نکته‌هایی بیان شده‌اند که می توانند برای خوانندگان کتاب جالب باشند.
مخاطب اصلی کتاب والدین ـ هم پدر، هم مادر ـ هستند اما به‌طور حتم برای مدیران، معلمان، مربیان و مشاوران هم مفید خواهدبود و همچنین می‌تواند منبع مناسبی برای جلسه‌های آموزش خانواده باشد. 
 

بنابراین گزارش، راهنمای ورود به دبستان، با عنوان فرعی «222 نکته کاربردی برای آشنایی با ویژگی‌های آموزش در پایه‌ی اول دبستان» نیز سرفصل‌هایی دارد؛ «برای کودک شش‌ساله شما،‌ کارهایی برای قبل از شروع مدرسه‌، من می‌ترسم‌!، یک روز شاد و به‌یادماندنی‌، همه چیز در مورد برنامه آموزشی اولی‌ها،‌ شنیدن و دیدن؛ مسأله این است!‌، دنیای ارتباطی کودک،‌ و کلاس اولی‌ها و قانون» از جمله این سرفصل هاست.


ناشر در معرفی کتاب آورده است: «روان‌شناسان معتقدند آغاز مدرسه یکی از مهم‌ترین استرس‌های زندگی هر انسانی است. اگرچه امروز به مدد امکاناتی چون وجود دوره‌های پیش‌دبستانی، حضور انواع رسانه‌ها در زندگی مردم، گستردگی اطلاع‌رسانی و افزایش حساسیت پدران و مادران در مورد فرزندان، از شدت مشکلات مربوط به ورود به مدرسه کاسته شده است، اما به دلایل دیگری، هم‌چنان کلاس اول ابتدایی برای همه، اعم از پدران و مادران، عوامل مدرسه و حتی خود کودک با اهمیت است. همه به این نکته واقف شده‌ایم که «آغاز» ها چقدر مهم و تأثیر گذارند. یک آغاز خوب می‌تواند ضامن موفقیت باشد و یک آغاز بد یا ناقص، می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بعدی باشد.

همان‌گونه که برنامه‌هایی برای آماده‌سازی کودکان جهت ورود به اول دبستان اجرا می‌شود، باید تمهیداتی نیز برای آماده‌سازی والدین جهت همراهی مطلوب با فرزندانشان اندیشیده شود. به‌طور معمول، برای والدین و به‌ویژه آن‌هایی که اولین فرزندشان را راهی مدرسه می‌کنند، چندین هفته‌ یا ماه طول می‌کشد تا متوجه شوند که در چه موقعیتی قرار گرفته‌اند. بسیاری از والدین تا بجنبند، ماه‌ها گذشته است و آن‌ها با ناشی‌گری‌ها و خطاهایشان، برای خود و فرزندشان مشکلاتی به‌‌وجود آورده‌اند.

این کتاب برای والدین کلاس اولی‌هاست. اگر آموزگاران پایه‌ اول می‌خواهند اولیای آن‌ها از ابتدا عاقلانه و منطقی رفتار کنند، اگر می‌خواهند سر‌رشته‌ امور از دست‌شان در نرود و اگر می‌خواهند ‌آن‌ها با آمادگی کافی با مسایل فرزند کلاس اولی خود روبه‌رو شوند، این کتاب راهنمای بسیار مناسبی برای شماست. به‌ویژه که به دلیل تغییر کتاب‌های درسی، این نگرانی ها دوچندان شده و محتوای این کتاب می‌تواند یاریگر آموزگاران و اولیا باشد.»

بنابراین گزارش، کتاب با هدف ایجاد آمادگی و آشناساختن والدین با مسایل کودکان کلاس اولی به نگارش درآمده است. مطالب کتاب در ۱۵ فصل تنظیم شده و مؤلفان سعی کرده‌اند به تمامی ابعاد موضوع بپردازند و برای سهولت مطالعه، مطالب موردنظر را در قالب نکته‌هایی مجزا از هم ارائه کرده‌اند.

فصل اول، چکیده‌ای از روان‌شناسی رشد کودک ۶ساله است. فصل‌های دوم، سوم و چهارم به آمادگی‌ها و اقدامات اولیه‌ والدین برای قبل از شروع مدرسه اختصاص دارد. فصل پنجم نکته‌هایی درباره‌ جشن شکوفه‌هاست. فصل‌‌های شش، هفت و هشت به موارد متنوعی از مسایل آموزشی پرداخته است. فصل‌های نهم، دهم و یازدهم به مشکلات و اختلالات رایج این دوره مربوط است. فصل‌های باقیمانده‌ کتاب هم نکته‌های خاصی را مطرح می‌کنند که هر یک به‌نوبه‌ خود برای پدران و مادران اهمیت دارد.

 

دیگر کتاب منتشرشده توسط این انتشارات، «بیدپا در کلاس درس» (بازی‌ها، فعالیت‌ها و پژوهش‌های خلاقیت‌محور بر مبنای تمثیل‌ها و افسانه‌های کلیله و دمنه) نوشته دکتر مرتضی مجدفر است. این کتاب ویژه توسعه سواد خواندن در میان دانش‌آموزان دبستانی است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =