روند صدور مجوز موسسات مالی که از نام ائمه استفاده کنند، متوقف خواهد شد.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه مورخ 19/6/1391 آقای دکتر محمود بهمنی ریاست کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس، شرکت‌های تعاونی اعتبار و صندوق‌های قرض الحسنه از نام مقدس و متبرک ائمه اطهار (ع) مجددا" تاکید می‌شود استفاده از اسامی‌‌14 معصوم (ص) برای این موسسات ممنوع است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است هر موسسه ، شرکت تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه که از اسامی این بزرگواران استفاده ‌نموده،‌ بایستی هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام نماید. در غیر این صورت ، روند صدور مجوز آن متوقف خواهد شد و براساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل مصوب سال 1383 و تبصره 1‌و‌3 ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آورد.
این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه موسسات پولی و صندوق‌های قرض ‌الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نخواهد بود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 0
    این یکی کارتونو پسندیدم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    2 0
    بهترين خبري بود كه در روز هاي اخير خواندم. واقعا سو استفاده اين موسسات از نام ائمه در حالي كه باطن بسياري از فعاليت هايشان ربوي مي باشد و يا حداقل شائبه آن را به راحتي ايجاد مي كند و يا جايزه هاي مادي بي حد و حصري كه براي حساب هاي قرض الحسنه شان مي گذارند كه دقيقا مي توان اثبات كرد كه هيچ تفاوتي با لاتاري ندارد به شدت قلب هر انسان دلسوزي براي دين و مردم را مي آزارد. بسيار بسيار خوشحال شدم از اين تصميم خداپسندانه بانك مركزي.
  • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    7 2
    بهتر نیست نحوه فعالیت ! مؤسسات مالی و اعتباری و ... اصلاح شود . تا منافاتی با استفاده از نام ائمه اطهار (ع) نداشته باشند .
  • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    1 0
    تو شهر ما تعداد این موسسات از بقالی ها بیشتره!!