اعتراضات در کشورهای اسلامی به توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبراسلام(ص) ادامه دارد.

در آخرین نمونه از این اعتراض‌ها عصر روز گذشته مردم مسلمان کراچی به کنسولگری آمریکا حمله کردند.گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس برای جلوگیری از ورود مردم به محدوده کنسولگری آمریکا در کراچی با آنان درگیر شد.به گفته منابع آگاه در این درگیری‌ها 47 نیروی پلیس پاکستان و 13 تن از مردم معترض به شدت زخمی شده‌اند.
در همین حال سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در اقدام توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) ،وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان در سی ونهمین نشست خود در جیبوتی و همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد نحوه مقابله با این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد.
حمیدرضا دهقانی در گفت وگوبا ایرنا افزود: سازمان همکاری اسلامی در طول سال های گذشته نسبت به موضوع اسلام هراسی حساس بوده و به همین منظور با تاسیس اداره ای در این باره همواره پیگیر اقدامات ضد اسلامی بوده است. وی در عین حال تصریح کرد: طی روزهای اخیر این سازمان با صدور بیانیه ای پخش فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.
دهقانی با بیان اینکه در نشست اخیر کارشناسان ارشد که 19 تا 21شهریورماه سال جاری در جده برگزار شد ، اسناد سی و نهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی در جیبوتی تهیه شد، اضافه کرد: در این نشست سه پیش نویس و سه قطعنامه، تهیه شد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری اسلامی افزود: مقابله با اسلام ستیزی ،مشوه کردن چهره ادیان و اهانت به قرآن کریم از عنوان های مطرح در این قطعنامه است.
وی افزود:به نظر می رسد با توجه به تحولات اخیر در منطقه و برگزاری اجلاس وزیران خارجه درجیبوتی و همچنین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، هیاتهای شرکت کننده در این اجلاس ها نسبت به نحوه مقابله با توهین به ادیان اسلامی و شخصیت های دینی و مذهبی تصمیم گیری کنند.
وی یادآور شد: کوتاهی دولت آمریکا در برخورد با توهین به مقدسات اسلامی و عدم مقابله جدی با اهانت کنندگان اکنون به مرحله ای رسیده که حتی دولت فعلی آمریکا و مدافع صندلی ریاست در دوره آتی برای کسب رای و استمرار دوره آینده ریاست جمهوری را مورد هدف قرار داده است.

دولت در جستجوی فرد توهین‌کننده به پیامبر خواهد بود

جلسه هیات وزیران عصر دیروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ برگزار شد.
رحیمی در این جلسه ضمن ابراز تأسف و انزجار از توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)، این اقدام را محکوم کرد و گفت: بی‌تردید ما نیز همانند همه مسلمانان جهان، مسئولان، ارادتمندان و مؤمنان، بسیار متأثر و متأسفیم که یک صهیونیست به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) توهین کرده است.
وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار و تنفر از عمل شیطانی اصحاب شیطان و برخی از آنها در این رابطه، این عمل ناشایست و موهن را محکوم می‌کند و به طور قطع، در جست‌وجو، تعقیب و پیگیری این فرد مجرم خواهد بود که به پیامبر 1.5 میلیارد مسلمان در جهان توهین کرده است.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: به طور قطع آمریکایی‌ها اگر بخواهند صداقت خود را در این رابطه نشان داده و ادعا کنند که برای ادیان الهی و آسمانی احترام قائلند، باید این فرد مجرم را به مجازات برسانند، زیرا به بهانه آزادی بیان، دست به هر جنایتی می‌زنند ولی در صورت بروز اتفاقی در سایر کشورها، به بهانه آزادی بیان و حقوق بشر، ملت‌ها و امت‌ها را محکوم می‌کنند.
27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =