۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵

در هفته های اخیر، بخش قابل توجهی از اخبار حوزه فن آوری به آیفون جدید، آی پاد و محصولات مرتبط با آن اختصاص داشت که شایعه های مربوط به آنها قبل از برگزاری کنفرانس به بیرون درز کرده بود. تا حدی که شب قبل از برگزاری کنفرانس حتی چیز های بی اهمیتی مثل نام جدید EarPods فاش شده بود.

به نظر شما آیا امکان دارد یک تماشاچی هوشمند بدون هیچ دانش قبلی ، متنی خیالی از رویداد رسانه ای اپل بنویسد (البته یکی دو روز جلوتر)و اکثر وقایع را درست حدس زده باشد؟
در مورد کنفرانس خبری اپل برای معرفی آی فون 5 واقعا چنین اتفاقی رخ داد. در هفته های اخیر، بخش قابل توجهی از اخبار حوزه فن آوری به آیفون جدید، آی پاد و محصولات مرتبط با آن اختصاص داشت که شایعه های مربوط به آنها قبل از برگزاری کنفرانس به بیرون درز کرده بود. تا حدی که شب قبل از برگزاری کنفرانس حتی چیز های بی اهمیتی مثل نام جدید EarPods فاش شده بود.
البته بخشی از اطلاعات هم سرابی بیش نبود مثل شایعه ای که در مورد ارتباطات نزدیک- میدان(NFC) آی فون جدید وجود داشت. اما به هر حال هر کسی اگر کمی به غرایز و دانش شخصی خودش رجوع می کرد دقیقا می توانست حدس بزند که کنفرانس اپل چگونه برگزار می شود و آیفون جدیدش چه ویژگی هایی خواهد داشت.
شاید تنها چیزی که در این کنفرانس نمی شد حدس زد ، ترتیب اعلام برنامه ها بود. اپل ابتدا از آی فون 5 رونمایی کرد و سپس به سراغ آی پاد و آی تونز رفت که برعکس سنت همیشگی این کمپانی است.
اپل به مرموز ترین کمپانی حوزه فن آوری معروف است. آنها هرگز اسرار محصولاتشان را تا لحظه آخر رونمایی ، فاش نمی کنند.اما این چیز تازه ای نیست که اکثر اخبار مربوط به محصولات شاخص اپل ، جلوتر از زمان معرفی آنها به بیرون درز می کنند. البته در این دوره زمانه  که بیشتر کمپانی های فن آوری ، قطعاتشان را خودشان تولید نمی کنند، حفظ اسرار سخت افزاری یک محصول عملا شدنی نیست . در مورد نرم افزار ها اینگونه نیست. مثلا تا زمان معرفی کامل Mountain Lion  توسط اپل در اوایل امسال ،هیچ کس از OS X جدید این کمپانی چیززیادی نمی دانست.
شاید یکی از دلایل اینکه ، کنفرانس خبری اپل چندان چیز قابل توجهی برای گفتن نداشت ، همین درز اخبار و گزارش های پیش از موعد بود. به علاوه خود آی فون 5 هم خیلی ها را نا امید کرد.
به هر حال کنفرانس رونمایی از یک محصول، فیلم اکشن نیست. سورپرایز کردن خوب است اما هدف نهایی فروختن هر چه بیشتر یک گجت و درآوردن پول بیشتر است!
در واقع سورپرایز ها هیچ ارتباط ذاتی با محبوبیت و کیفیت یک محصول ندارند. فاصله زیادی هم بین اخبار تعجب آور و مهم وجود دارد. آی فون 5 اولین آی فون با پهنای باند LTE است. این خبر خیلی هم تعجب آور نیست. اپل در این زمینه خیلی دیر هم وارد میدان شده تا حدی که اگر LTE را به آی فون اضافه نمی کرد باید تعجب می کردیم. و افزودن LTE منطقی ترین دلیل برای ارتقا این اسمارت فون بود.
اما  آیا وقتی متقاضیان تصمیم به خرید آی فون 5 می گیرند به این فکر می کنند که کنفرانس خبری اپل هیچ سورپرایزی برای آنها نداشته است؟ مسلما نه! شاید درصد بسیار بسیار کوچکی از هواداران اپل ، موقع خرید آی فون 5 واقعا به این فکر کنند که قبل از رونمایی از این محصول همه چیز را درباره آن می دانستند.
سورپرایز کردن می تواند شروع خوبی برای محصولاتی باشد که تازه می خواهند توجه جهانیان را به خود جلب کند و همانطور که می دانید اپل هیچ نیازی به این کار ندارد. اپل به خوبی می داند که خریداران اسمارت فونهایش چه می خواهند و بنابراین محصولی را تولید می کند که هیچ چیز تعجب آوری در آن نیست!
401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    81 83
    اپل بهترين در دنياست اما لياقت ما سامسونگه چرا؟ چون بنجوله چون كپي كاره چون هيچ خلاقيتي درش وجود نداره چون هيچ كمپاني ديگه اي با ما معامله نميكنه تازه سامسونگ هم براي ما ناز ميكنه خسته شدم از اين همه حقارت ممنون كه منتشر ميكنين شايد كمي ارام بشم
    • بدون نام MY ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      45 34
      عزیز دل برادر من نمی دونم شما اینها رو از کجا در اوردی! ولی اینجا که ما هستیم و با همه جای دنیا خوبن مردم دنبال آندرویید هستند!
    • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      44 26
      داخل همه جای دنیا سامسونگ هست داخل ایران هم هست شما اگه دوس نداری برو ایفون بخر نه سامسونگ کسی مجبورت که نکرده
    • بدون نام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      11 21
      در جواب به اقایی که با ایپی امریکا بود اقا جان لطفا اونجا اونجا نکن توهم همین جایی این کلکا قدیمی شد دوماً طبق همه امار ها حد اقل تو امریکا هنوز ای او اس سر تر از اندرویده از نظر تعداد کاربر می تونی تو وبسایت ها ببینی
    • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      4 3
      احساس حقرارت به خاطر یه گوشی موبایل؟؟؟ بعدشم اونا باس بیفتن دنبال تو نه تو دنبال اونا حالا که یارو ناز میکنه خوب گوشیش کمتر میفروشه بازارش کوچیکتره کمتر سود میکنه پس اون باس ناراحت بشه نه من و تو. این همه اسمارت فون ریخته سامسونگ و اچ تی سی و نوکیا و ... چیزی هم که کم ندارن از ایفون نمدونم این همه سنگ این اپل رو به سینه زدن برا چیه؟
  • مهرداد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    42 3
    محمدرضا اعصابت ضعیفه ها.احتمالا روز سختی داشتی.خسته نباشی. هر گوشی داری باهاش کارکن واز زندگیت لذت ببر.
  • محمدرضا IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    13 22
    در همه جاي دنيا اجناس كره و چين به عنوان جنس بي ارزش محاسبه ميشه و اصولا وقتي چيزي ميخواي استفاده كوتاه مدت كني و بعد دور بندازي از اجناس كُره استفاده ميشه يك دانشجو تازه گواهينامه گرفته يه ماشين كره اي ميخره يا شما در مسافرت دوربينتو جا ميزاري ميري با پول خُردت دوربين سامسونگ ميخري يا وقتي تلفن موبايل توي مسافرتها اين تورها بهت ميدن يه گوشي سامسونگ هم روشه كه معمولا بعد از مسافرت ميندازن دور به جدول مقايس نگاه كني ميبيني ايفون از شيشه و الومينيوم ساخته شده نه از پلاستيك بازيافتي،ژيان و رولزرويس هر دو اتومبيل هستند اما نميشه با هم مقايسه كرد اما يكي ميخواد يه مدتي با ماشين كاراشو كنه ولي يكي ميخواد يه عمر لذت ببره و هر روز براش تازه باشه مثل گوشيهاي قديمي اپل كه الان قيمتي هستند شما چطور؟
    • mohsen IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      3 6
      ببین تکنولوژی هایی مثل تلفن همراه رو روبات می زنه . فرقی نمی کنه تو آمریکا باشه یا کزه یا هر جای دیگه روبات رو بخر برنامه ریزی کن برات می سازه. مهم خلاقیت در کاره که اپل به لطف سرقت از ایده های موتورولا تونسته بازار رو بچاپه سامسونگ هم هنوز ابتدای راهه اگر یه مقداری صبر کنی می بینی که اپل رو قورت می ده! همین که اپل ازش شکایت می کنه یعنی از این می ترسه که جاشو بگیره و منافع خودش رو از دست بده. مضاف بر اینکه او چه تکنولوژیه که به راحتی بشه کپیش کرد !!!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      0 0
      اقای محترم شما هر موقع ماشین کره ای گرفتی خواستی دور بندازی یک تماس بگیر بیاییم ما یک چند سالی استفاده کنیم. دوربین گوشی لوازم منزل کرهای دست دوم خلاصه هر چی کره ای داشتی
  • yyyy IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    30 3
    جان عزیزاتون قسم دیگه اینجا از این بحثای کل کل راه نندازید. هرجا و هر سایتی میریم دو گروه عمده (اپل بازا و سامسونگ بازا) میان میریزن توش و هی با هم بحثای بیجا و متعصبانه میکنن. بس کنید دیگه. عین بچه ها توی همه سایتا میریزن از این بحثا میکنن. اینجا رو دیگه به گند نکشید. از خبر آنلاین درخواست میکنم نظرات این دو گروه رو دیگه نمایش ندن.
  • mehdi IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    16 12
    اپل چشمای مردم کل دنیا رو به سمت خودش گشوند بعد اونوقت شما نوشتی کنفرانس خبری اپل چندان چیز قابل توجهی برای گفتن نداشت قبل مطلب نوشتن خوب فکر کنین
  • ایرانیم IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    11 10
    هروقت سامسونگ تونست سیستم عامل گوشیاش رو خودش تولید کنه اونوقت بیاد ببینیم اصلا حرفش چیه؟ اپل از کیفیت ساخت تا مالکیت سیستم عامل مال خودشه اما سامسونگ چی؟ سامسونگ داره نون آندروید گوگل رو میخوره و کیفیت ساخت هم نداره ... اگه سامسونگ میخواد خودشو با اپل مقایسه کنه بهتره گوشیای جاوا و بادای خودشو که هنوزم داره تولید میکنه رو مقایسه کنه با آیفون !!!! هزاران نکته باریکتر از مو اونجا بود که گفتم :دی
  • سعید IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    8 5
    اقایونی که سنگ سامسونگ را به سینه میزنید و طرفداریشو میکنید واقعا به حرفی که میزنید اعتقاد دارید! اخه اپل کجا و سامسونگ کجا ! گوشیهای سامسونگ حکم وسایل یک بار مصرف و بی کیفت را دارن مخصوصا گوشیهایی که داخل ایران هست این که فرمودین اپل هم تو ایران هست درسته ولی قیمتش با قیمت جهانی اصلا قابل قیاس نیست دلیلشم اینه که ما خریدامونو از طریق واسطه میگیریم نه مستقیم از شرکت اپل همچنین وارد کننده ها از این موضوع سو استفاده کرده و گرانتر میفروشن