ایسنا نوشت:

خبرگزاری نووستی به نقل از سخنگوی رسمی شرکت دولتی روس اتم گزارش داد که نیروگاه اتمی بوشهر تا آخر سال جاری میلادی برای بهره‌برداری صنعتی تحویل داده می‌شود.
وی گفت: روز سه‌شنبه دیدار سرگئی کرینکو، رییس روس اتم با رییس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد. طرفین بر اجرای موفق طرح ساخت نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کردند که به طور کامل و صد درصد راه اندازی شده و در سال جاری به مرحله تحویل برای بهره‌برداری صنعتی می‌رسد.
عباسی برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس هفته گذشته راهی وین شد. کنفرانس عمومی آژانس روز دوشنبه آغاز به کار کرد و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
نووستی افزود: ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1974 میلادی توسط شرکت آلمانی "زیمنس" آغاز شد اما پس از انقلاب اسلامی در ایران نیمه تمام باقی ماند.
قرارداد تکمیل ساخت واحد اول نیروگاه اتمی در بوشهر توسط روسیه، ژانویه 1995 در تهران امضا شد. روسیه همچنین موظف شد که یک رآکتور آبی-آبی «و.و.ا.ار-1000» و سوخت هسته‌یی برای آن را به ایران عرضه کند و متخصصین ایرانی را آموزش دهد. حجم کل قرارداد حدود یک میلیارد دلار ارزیابی می‌شود که از این میان قیمت رآکتور حدود 850 میلیون دلار است. در ماه فوریه 1998 فدراسیون روسیه و ایران توافق کردند که روسیه نه تنها در تجهیز نیروگاه بوشهر به ایران کمک کند، بلکه به طور کل ساخت آن را تکمیل کند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    4 1
    بابا از این روسها ی خیانتکار به ایران بد تر ندیده ا م