رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده در صورت حمله احتمالی اسرائیل و امریکا به تاسیسات هسته‌ای این کشور، تهران آژانس انرژی اتمی را مسئول می‎داند.

فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در گفت و گو با پرس تي‌وي يادآور شد، چگونه برخي نهادها به اطلاعاتي که ايران دراختيار آژانس قرار داده است، حتي قبل از آن که يوکيو آمانو مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي اين اطلاعات را به کنفرانس عمومي آژانس ارائه دهد، دست يافته‌اند.
عباسي يادآور شد: « به طور طبيعي چنين گزارش‌هايي، به ويژه آن‌ها که بايد به شوراي حکام و کنفرانس عمومي ارائه شوند، هرگز منتشر نمي‌شوند. اما مطلع شده‌ايم که حتي قبل ازآن که آقاي يوکيو آمانو رئيس آژانس، اين اطلاعات را در گزارش خود به کنفرانس عمومي ارائه دهد، برخي از نهادها به اين اطلاعات دست يافته‌اند.»
عباسي هشدار داد: « اگر آقاي آمانو از درخواست ما براي خودداري از افشاي اطلاعات‌مان چشم پوشي کند، وي در برابر خسارت احتمالي تاسيسات ايران چه از طريق اقدام تروريستي و يا عمليات نظامي، مسئول خواهد بود.»
اين مقام ايراني همچنين يادآور شد، بيش‌تر اين نهادها براي صهيونيست ها کار مي‌کنند و ايران با جديت از آمانو خواسته است تا از ارائه چنين گزارش‌هايي به کنفرانس عمومي خودداري کند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران تصريح کرد: « وي (آمانو) بايد در اين باره، به ويژه در شرايطي که برخي از کشورها با ايران دشمن هستند، بيشتر مسئوليت پذير باشد.»
عباسي يادآور شد، آژانس بايد در پاسخ به حسن نيت ايران درهم‌کاري با بازرسان، از کشورهايي که با ايران دشمني دارند بخواهد تا توسل به اقدامات تروريستي که امنيت هسته‌اي جمهوري اسلامي را به مخاطره مي‌افکند، متوقف کنند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    9 5
    شهید زنده ، جزء معدود افرادی است که در دولت کارش رو درست انجام میده