ایرنا نوشت:

انتشار خبر کشف دفترچه خاطرات کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی که همراه سه همکارش در جریان اعتراضات خودجوش چند روز پیش مردم شهر بنغازی علیه فیلم ضداسلامی آمریکایی صهیونیستی کشته شد، سبب بروز یک جنجال سیاسی و خبری در آمریکا شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا و شبکه تلویزیونی سی.ان.ن بر سر استفاده از متن خاطرات دفترچه خاطرات سفیر کشته شده آمریکا در لیبی از سوی این شبکه خبری، مقابل هم قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد که این دفترچه توسط گروه خبری سی ان ان در ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی کشف شد.

ˈفیلیپه رینسˈ Philippe Reines سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با انتقاد شدید از این اقدام سی.ان.ان گفت: این شبکه خبری با وجود مخالفت خانواده سفیر از مطالب دفترچه خاطرات در گزارش های خبری خود استفاده کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه انتقادهای خود، افزود: افرادی ابتدا دفترچه خاطرات فردی را که همراه سه آمریکایی دیگر کشته شد، از محل برداشتند، خواندند، کپی و به همکاران خود ایمیل کردند و زمانی که بگونه کامل حس کنجکاوی ها ارضا شد، خانواده و مقامات را از وجود آن آگاه کردند.

سی.ان.ان نیز در پاسخ اعلام کرده است: نخست گزارشی مبنی بر وجود این دفترچه خاطرات دریافت نکرده، اما در نهایت احساس کرده اند، مواردی که نیاز به گزارش کامل آن احساس می شود، وجود دارد.

سی.ان.ان در بیانیه خود آورده است: حق همگان است بدانند، دریافته ایم که چندین منبع بیم و هشدارتهدید را پیش از شکل گیری اعتراضات در بنغازی اعلام کرده بودند و اکنون این پرسش بوجود آمده که چرا از سفیر و دیگر افراد آمریکایی محافظت بیشتری نشده است.

این شبکه خبری علت خشم و حمله وزارت خارجه آمریکا از این موضوع را مطرح شدن چنین پرسش ها و ابهام هایی در مرگ استیونز خوانده است.

سی.ان.ان دفترچه خاطرات سفیر کشته شده آمریکا در لیبی را شامل هفت صفحه اعلام کرده و افزوده است: چهار روز برای دریافت اجازه استفاده از این دفترچه توسط خانواده استیونز سپری شد، زیرا خواسته بودند پیش از انتشار، متن آن را مطالعه کنند

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید EU ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    154 1
    اعتراض خودجوش مردم لیبی؟ نخیر عزیزان در جریان حمله مسلحانه گروه های شبه نظامی اسلامی سفیر آمریکا کشته شد و از روز گذشته هم نیروهای ارتش لیبی به همراه مردم محلی به برخی ساختمان های گروه های شبه نظامی مسلح نظیر انصار الشریعه که احتمالا در ترور سفیر آمریکا نقش داشته حمله بردند و آنها را از بخش هایی از بن غازی بیرون کرده و ساختمان های متعلق به آنها را به آتش کشیدند. این اخبار رو که منتشر نمیکنید فقط اقدامات وحشیانه که به اسم مسلمانان ولی در واقع در راستای اهداف تندروهای صهیونیست و شرکای تندروی مذهبی شان صورت میگرد را منتشر میکنید.
  • Mojifull-Man City FR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    21 83
    به این سیاست میگن هزینه از خودی برای ضربه به دشمن. دولت آمریکا حاضره برای پیش بردن سیاست های ضد اسلامی از خون شهروند خودش مایه بزاره. قتل برنامه‌ریزی شدهی این سفیر بخت برگشته به عنوان مکمل فیلم توهین‌آمیز باید در تظاهرات مسلمانان اتفاق میافتاد تا مثلا به افکار عمومی ثابت بشه محتویات اون فیلم واقعیت داشته. سیاست پدر-مادر نداره...مخصوصا سیاست بی پدر-مادرها
    • بدون نام AU ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      7 1
      تمام این صحنه سازی ها برای ایجاد فشار روی اوباما هستش در آستانه انتخابات آمریکا
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    131 1
    در جریان اعتراضات خودجوش چند روز پیش مردم شهر بنغازی علیه فیلم ضداسلامی آمریکایی صهیونیستی کشته شد چه جریان خودجوشی بوده که خمپاره و ارپی چی داشتن؟؟؟
    • بدون نام EU ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      4 0
      فکر می کنم یا من واقعا معنی خودجوش را نمی فهمم یا هر جا از این عبارت استفاده شده اشتباه بوده!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      15 0
      حرکتهای خودجوش از جوانان انقلابی زیاد سرمیزنه. نمونه بارز اون حرکت خودجوش حمله به سفارت انگلیس و هزاران حرکت خودجوش دیگه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    9 2
    چه جریان خودجوشی بوده که خمپاره و ارپی چی داشتن؟؟؟ از اون جریانای خودجوش که میرن سفارت اشغال میکنن
  • بردیا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    1 0
    خیلی جالبه که تلویزیون روز اول اعتراض وهابی ها رو در مصر با پرچم القاعده در دست اعتارض خودجوش می دانست و امروز شما هم می گید خودجوش جالب تر اینکه مجری تلویزیون هم می گه مردم با پرچم لااله اله الله در دست روبروی سفارت بودند بعد رفتم نگاه کردم دیدم پرچم القاعده بوده