اینکه تا چه اندازه بحث خدمات پس از فروش خودرو در ایران جا افتاده و خودروسازهای ما به تعهدات خود پایبند هستند موضوع بسیار مهمی است. هر چند که باید واقع بین بود و اعتراف کنیم که هنوز هم با استانداردهای بین المللی در این بخش بسیار فاصله داریم.

 چرا که در اخبار می شنویم که جنرال موتورز دریک اقدامی یکی از مدل های خودروی خود را در سطح بازار جمع آوری کرد و علت آن را نقص فنی اعلام کرد. امری که باید در ایران نیز بیش از پیش جدی گرفته شود.درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرانلاین در سرویس مشکلات مردم از کیفیت سمند ef7، گلایه کرده و خواستار پیگیری بیشتر شده است.
به گفته این خواننده مشکلات این سمند شاملروغنریزی، آسیب پذیر بودن واشرسرسیلندر، خرابیسیستمخنککننده، سروصدایگیربکس، گازخوردناضافیمابیندندهعوضکردن(جهتخاموشنشدنموتور)اشاره کرده و علت این مشکلات را در نبودلوازم و متخصصef7ودوریازمرکز جستجو کرده است. پس از پیگیری های خبرآنلاین مدیرروابط عمومی ایران خودرو درخواست کرد تا این مشتری شماره تلفنی از خود در اختیار خبرآنلاین قرار دهد تا از طریق بخش خدمات پس از فروش ایران خودرو به این مشکل رسیدگی شود.
به گفته مصریان این خودرو برای تست فنی به یکی از نمایندگی های رسمی ارسال خواهد شد و در صورت تایید نقص فنی قطعا خودروی تحویلی تعویض و یا تعمیر خواهد شد.
این درحالی است که مدیر روابط عمومی ایران خودرو تاکید می کند که روزانه 700 خودروی سمند بفروش می رسد که پرفروش ترین آن سمند ef7 است. اما به هرحال پیش می آید که میان این تعداد خودرو یک تا دو خودرو دچار نقص فنی باشند که قطعا پس از تایید خودرو تعویض خواهد شد.وی هر نوع مشکل فنی در سمند ef7 را رد می کند و مدعی می شود که این سمند به دلیل استارت خوردن با گاز یکی از محبوب ترین خودروهای داخلی است.
4545
کد خبر 245514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    4 0
    من هم تازه خریدم.مشکل گازخوردن برای خودروی من هم وجود دارد.یعنی تاخیر گاز خوردن دارد بعد از حدود نیم ثانیه موتور نسبت به پدال گاز واکنش نشان میدهد.۰۹۳۷۱۵۲۵۲۵۶
  • ابراهیم IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    7 0
    لطفا به استحضار مدیر روابط عمومی ایران خودرو برسانید: من برای رفع عیب دکمه کولر ماشینم به یکی از نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کردم بهم گفتن که باید پنل کولر را بگیری اما فروشگاه نمایندگی این قطعه رو نداشت گفتن سه ماهه درخواست کردیم برامون نفرستادن! به دو تا دیگه از نمایندگی های شهر مراجعه کردم همین جوابو شنیدم! به شهرستان های نزدیک زنگ زدم اما اونا هم نداشتند! در حالی که ماشین من هنوز گارانتی داره اما نمایندگی پاسخگو نیست! بهشون می گم از فروشگاه های آزاد میخرم و فاکتور براتون میارم قبول نمیکنن که هزینه اش رو پرداخت کنن! یکی بگه توی این گرمای شهر ما چه جوری میشه تو ماشین نشست؟! این گارانتی به چه دردی میخوره؟!! لطف کنین انعکاس بدین شهروندی از بندرعباس - دارنده 206 تیپ 2- تلفن: 09177660225
  • بدون نام EU ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    7 0
    منم چند وقت پیش یک سمند گرفتم از نمایندگی که تحویل گرفتن Airbag مشکل داشت بعد از 48 ساعت بوقش قطع شد بعد از 72 ساعت راهنماش خراب شد ، حالا هم می گیند قطعه نداریم باید ثبت سفارش بشه از خارج بیاد !!! این چه خودروی ملی هست که بعد از این همه سال هنوز ....
  • مهدی نت IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    0 5
    بجای خبرآنلاین نوشتید خیر آنلاین درستش کنید
  • بدون نام NL ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    این چه وضع خبر نوشتنه؟ به گفته این خواننده مشکلات این سمند شاملروغنریزی، آسیب پذیر بودن واشرسرسیلندر، خرابیسیستمخنککننده، سروصدایگیربکس، گازخوردناضافیمابیندندهعوضکردن(جهتخاموشنشدنموتور)اشاره کرده و علت این مشکلات را در نبودلوازم و متخصصef7ودوریازمرکز جستجو کرده است
  • بدون نام US ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خرابیسیستمخنککننده ؟؟؟ دنبالت کردن مگه اینجوری تایپ میکنی؟
  • فریب خورده IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    1 0
    با تشکر از شما مسئولین کوشا, صادق و مردمی سایت محبوب خبر آنلاین, شماره تماس اینجانب : 09173175200 میباشد. هرچند قبلا هم در پی اعتراض اینجانب به مسئول محترم دفتر منطقه ای فارس وارجاع ایشان به یکی از نمایندگیها همچنان مشمول مرور زمان ودر انتظار کذایی ارسال قطعه از مرکز هستیم , با اینحال باز هم در انتظار (تنها اقدام ممکن ) الطاف مسئولین خواهیم ماند. با تشکر مجدد.
  • مهران IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    1 0
    من هم یک ef7 مدل 89 دارم . اما بسیار از اونو راضیم . چون اکثر قطعات اون اصله و چین نقشی در اون نداشته . اما همین ماشین بعد از گذشت چند هزار کیلومتر به نگهداری نیاز داره .ماه پیش مجبور شدم یه تسمه تایم ، اونم غیر شرکتی رو بجای 25 هزار تومن ، 70 هزار تومن بخرم. هیچ نمایندگی هم با من همکاری نکرد و مجبور شدم به شهر دیگه ای برم تا گیرم بیاد .
  • keiwan US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    1 0
    خداوكيلي مملكتمون آخر ازادي و حقوق بشره و مسئولین کاری جز خدمت به مردم و رفاه حالشون ندارن! مثلأ در خبرهای رادیویی امروز ساعت 8.30 صبح آمده که ایران خودرو و سایپا برای تعجیل در تحویل خودروهای سفارشی مردم مدتیه از نصب کردن دستگاه صوتی خوداری میکنن و بجاش کارتهای هدیه 70 و 100 هزارتومنی میدن!!!!! که البته مسئول مربوطه توضیحات کاملی داد که این امر برای رفاه حال مردمه و اضافه کرد که این امر لاستیک اض افه (زاپاس) را هم شامل میشه و سازمان نظارت هم گفته که این وسائل جنبه تجملی داشته و اهدای کارتهای هدیه هم یک مسئله دلبخواه شرکتهاست و اجباری در آن نبوده و با اهدای این کارتها مشتریان میتوانند خود اقدام به نصب این وسائل تجملی به سلیقه دلخواه کنند! البته از اونجایی که گزارشگر هم با این امر موافق بود ن
  • keiwan US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    در خبرهای رادیویی امروز ساعت 8.30 صبح آمده که ایران خودرو و سایپا برای تعجیل در تحویل خودروهای سفارشی مردم مدتیه از نصب کردن دستگاه صوتی خوداری میکنن و بجاش کارتهای هدیه 70 و 100 هزارتومنی میدن!!!!! که البته مسئول مربوطه توضیحات کاملی داد که این امر برای رفاه حال مردمه و اضافه کرد که این امر لاستیک اضافه (زاپاس) را هم شامل میشه و سازمان نظارت هم گفته که این وسائل جنبه تجملی داشته و اهدای کارتهای هدیه هم یک مسئله دلبخواه شرکتهاست و اجباری در آن نبوده و با اهدای این کارتها مشتریان میتوانند خود اقدام به نصب این وسائل تجملی به سلیقه دلخواه کنند!
  • محمد نعیم IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    2 0
    سلام دوستان به نظر من ایران خودرو خدمات پس از فروشش در حد زیر صفر هست و کیفیت محصولاتش هم مخصوصا سمند و پژو الان فاجعه است . من ریو دارم و هر یک ماه در میان از بازرسی و کنترل کیفیت شرکت سایپا با من تماس میگیرن ازم در مورد کیفیت و ایراداتش سؤالاتی میکنن . حالا ایران خودرو باید این طوری مشکل محصولاتش رو بفهمه . سایپا بهترین خدمات پس از فروش رو داره . چون هر وقت که برین به نمایندگی و بخواین مشکل ماشین رو حل کنین خیلی کم پیش میاد قطعه ماشین رو تعمیر کنن وهمیشه دستور تعویض میدن حتی اگر نیاز نباشه . یکی از دوستان من دانشجوی مهندسی مکانیک هست و برای کارآموزی به شرکت ایرانخودرو رفت . اونجا هر ماشینی که میامد میگفتن قطعه نداریم و باید به صورت آزاد بخرین در صورتی داخل انبار قطعه پر از وسایل بود .
  • سعید IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام .من مشکلی دارم که نمیدونم کی پاسخگو هستش.دولت.ایران خودرو.سازمان نو سازی.خودم.کی؟و اون اینه که در پی تبلیغات گسترده در رابطه با از رده خارج کردن خودرو.بهمن پارسال اقدام کردم.و نهایتا خرداد امسال(91)موفق شدم وام ومابقی مبلغ خودرو (سمند LX )را بحساب شرکت مجری (تامین خودرو صدرا)واریز کردم البته دقیق نمیدونم بحساب ایران خودرو واریز شده یا شرکت فوق.حال با وجود اینکه خودرو قرار بود یک ماهه تحویل بشه بعد از گذشت شش ماه هیچ خبری نیست.پیگیری که میکنم می فرمایند .اوه ه شما هنوز انصراف ندادی.خردادیها همه انصراف دادن.شماهم یا انصراف بده یا صبر کن البته صبر ایوب.دلیلشون هم اینه که ایران خودرو به تعهداتش عمل نمیکنه وماشین تحویل نمیده.حا لا منمو یه قسط 250 تومنی.یه 200 تومنی بدون ماشین...جالبه نه؟
  • سعید IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    1 0
    والا به ما میگن که ایران خودرو اصلا سمند تولید نمیکنه.....!!!!!!!!!!!