رئیس‌جمهور گفت: صهیونیست‌ها آرزو دارند که ماجراجویی کرده و به کشورهای منطقه از جمله ایران ضربه بزنند، اما تصور نمی‌کنم شرایط بین‌المللی به آنها چنین اجازه‌ای بدهد.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سفر به نیویورک به منظور شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین لبنان در پاسخ به سوالی درباره شرایط حساس بین‌المللی و مانور کشورهای غربی در کنار برخی کشورهای منطقه در خلیج فارس و با توجه به اخباری که از مشارکت رژیم صهیونیستی در این مانورها حکایت دارد، آیا برای وقوع هر اتفاق و احتمالی آمادگی کافی دارید؟ تصریح کرد: برگزار کنندگان این مانور صراحتاً اعلام کردند که مخاطب این مانور ایران نیست، اما در عین حال ما به این نکته واقف هستیم که برخی‌ با چنین اقداماتی به دنبال قدرت‌نمایی هستند، اما به این مسائل اهمیت نداده و معتقدیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: صهیونیست‌ها همواره به دنبال ماجرا‌جویی بوده و طی 65 سال گذشته 5 جنگ در منطقه به راه انداختند و اساساً با ماجراجویی زنده بوده و مأموریت آنها در منطقه همین است، اما یقیناً نمی‌توانند اقدام قابل توجهی انجام دهند و جمهوری اسلامی ایران آنها را در معادلات خود دخیل نمی‌کند. صهیونیست‌ها آرزو دارند که ماجراجویی کرده و به کشورهای منطقه از جمله ایران ضربه بزنند، اما تصور نمی‌کنم شرایط بین‌المللی به آنها چنین اجازه‌ای بدهد؛ ما معتقدیم که مانور در حال اجرا در خلیج فارس کاملاً نمایشی و پوچ است، مسأله اساسی این است که صهیونیست‌ها خود را در آخر خط می‌بینند و فکر می‌کنند با ماجراجویی می‌توانند فرصتی برای ادامه حیات خود بیابند.
گزيده سخنان وي را به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري بخوانيد:
·         {انتظار دارید کدام یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد؟} ما درباره انتخابات آمریکا اظهار نظری نخواهیم کرد و معتقدیم این موضوعی است که مردم آمریکا باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند، اما یقین داریم که امروز مردم دنیا و از جمله مردم آمریکا دیگر از جنگ‌افروزی و تجاوز استقبال نمی‌کنند، چراکه تبعات هر جنگ به همه ملت‌های دنیا تحمیل می‌شود و امروز دنیا دیگر ظرفیت جنگ جدیدی را ندارد.
·         ظاهر قضایا اینگونه نشان می‌دهد که عده‌ای صهیونیست جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند، اما واقعیت این است که امروز همه کشورهای منطقه در خطر هستند؛ چراکه مستکبرین همه ملت‌ها و دولت‌ها را تابع خود خواسته و علاقمندند کلیه ثروت و اختیارات ملت‌ها در دست آنان باشد و در این راستا برای تمام کشورهای منطقه برنامه‌ریزی کرده‌اند.
·         همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی نیاز به اصلاحات دارند. هیچ‌ کشوری از این موضوع مستثنی نیست و بویژه ما مسلمانان باید کشورهایمان با رنگ و بوی اسلامی اداره شود و مردم در کشورهای اسلامی باید عزیز و از کرامت، آزادی و حقوق اساسی خود برخوردار باشند و همه امور واقعاً توسط خود مردم اداره شود.
·         {درباره نگاه متفاوت کشورها در خصوص سوریه} این مسائل را می‌توان با تفاهم، حل و فصل کرد؛ البته به شرط نشستن در کنار یکدیگر، گفت‌وگو و احترام به حقوق اساسی مردم از جمله آزادی، احترام، حق انتخاب و عدالت. راه حل مسائل سوریه تفاهم و توجه به خواست ملی است. درگیری و خشونت راه حل مسائل سوریه نیست و کشته شدن افراد در سوریه از هر یک از طرف‌های درگیر، ناراحت کننده است. درگیری، راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات نیست؛ چرا که حتی اگر گروهی با جنگ و درگیری به هدف خود برسند، باز هم جنگ پایان نخواهد یافت و گروه رقیب، جنگ را علیه گروهی که با درگیری غالب شده است ادامه خواهد داد و بر همین اساس جنگ مبنای مناسبی برای حل مسائل نیست؛ باید خواست مردم، محور گفت‌وگو برای حل مسائل باشد.
·         کمک به حل مشکلات سوریه یک تکلیف اخلاقی و انسانی بوده و یقیناً بیگانگان نمی‌توانند و نمی‌خواهند که مشکلات سوریه حل و فصل شود. اگر همه کشورهای منطقه با هم متحد باشند، دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند کشورهای منطقه را اشغال و مردم آن را کشته یا آواره کند.
·         واكنش به اهانت‌های صورت گرفته به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مجمع عمومی سازمان ملل موضوعی است که قطعاً کشورهای زیادی درباره آن موضع‌گیری خواهند کرد و این در حالی است که اصل این توهین‌ها یک شیطنت صهیونیستی بوده تا آنها بتوانند با چنین جنجال آفرینی‌هایی راه نجاتی برای خودشان بیابند و ایران قطعاً در مجمع عمومی سازمان ملل این حرکت را محکوم کرده و خواستار آن خواهد شد تا توهین به مقدسات متوقف شود.
·         اگر نظر مردم منطقه را درباره رفتارهای رژیم صهیونیستی جویا شوید، خواهید دید که حتی یک درصد مردم نیز با این ر‍ژیم موافق نیستند. همه ملت‌ها طرفدار حقوق ملت فلسطین بوده و این ماهیت واقعی مقاومت است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    20 3
    بايد تمام حركات را زير نظر گرفت ... شوخي نگيريد موضوع رو لطفا .... بايد حساب شده حرف زد كه موجب تحريك نشيم .. به هر ترتيب جنگ موضوع بدي است ....
  • فرزاد A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    14 0
    احمدی نژاد در مورد نماینده های مجلس هم حرفهایی فرمودند. واکنش نماینده ها چیه؟