اوباما در جریان دیدارش از ژاپن، 80 دقیقه با یوکیو هاتویاما نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد

باراک اوباما دیروز شنبه ژاپن را به مقصد سنگاپور ترک کرد تا دومین سفر آسیایی خود را با دیدار از یک دولت‌شهر بسیار پیشرفته و شرکت در اجلاس سران مجمع همکاریهای اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام پشت سر بگذارد و از آنجا راهی چین و ماچین شود. به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما اواخر روز شنبه و پس از دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر ژاپن و خانواده امپراتوری این کشور، اعلام کرد دوران کناره‌گیری گسترده کشورش از کشورهای آسیایی به پایان رسیده است.
رئیس‌جمهور آمریکا، با این همه یکی از مهم‌ترین دیدارهای خود را از ابتدای ورود به کاخ سفید تاکنون در چین و با هوجین تائو رئیس‌جمهور این کشور برگزار خواهد کرد، کشوری که از آن به عنوان یک اقتصاد پیشرفته نام برده، اما در ژاپن مهار قدرت آن را به منظور پیشبرد علایق مشترک دو کشور همچون جلوگیری از گسترش تسلیحات، بهبود اقتصادی جهان و کاهش آلاینده‌ها در جهان خواستار شده است.
باراک اوباما در توکیو و پس از دیدار با نخست‌وزیر هاتویاما، با بیان اینکه در رابطه با چین، نگرانی درباره رشد اقتصادی سریع پکن ضرورتی ندارد، مشوقهایی برای کره شمالی به منظور پایان دادن به فناوری هسته‌ای این کشور پیشنهاد کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی ژاپن را ترک کرد که به گفته تحلیلگران، این سفر در عین حال که تأکیدی بر اتحاد دو کشور بود اما از هر گونه توافق محسوس و واقعی دو جانبه تهی بود. اوباما در جریان دیدارش از ژاپن، 80 دقیقه با یوکیو هاتویاما نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد و سپس یک سخنرانی درباره سیاست آمریکا در قبال آسیا ایراد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =