فارس نوشت:

 سخنگوی کانون صرافان با اعلام آمادگی برای همکاری با بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به دلیل مقاومت بازار نسبت به اجرای طرح جدید است و در صورت استمرار طرح تا دو هفته آینده قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

نصرت عزتی سامیان  با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مرکز مبادلات ارزی، اظهار داشت: بانک مرکزی هرگونه کمکی در مورد گشایش ارز نیاز داشته باشد، کانون صرافان آمادگی همکاری دارد تا این طرح موفق شود.

وی افزود: مطمئن هستیم که در صورت استمرار این سیاست تا دو هفته آینده بازار متعادل خواهد شد و افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به دلیل مقاومت بازار در برابر طرح اجرا شده است.

سخنگوی کانون صرافان با اشاره به افزایش قیمت دلار در دو روز اخیر تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی افراد در روز‌های گذشته با قیمت بیشتر ارز خریداری کرده‌اند نمی‌خواهند قیمت‌ها کاهش یافته و با ضرر و زیان مواجه شوند.

وی تاکید کرد: در واقع ارزهایی که در دو روز اخیر فروخته شده قیمتی کمتر از قیمت آنچه که اعلام می‌شود، دارد و طرح معاملات ارزی موفق خواهد بود.

به گفته وی، برای نقل و انتقال ارز در خارج از کشور در صورت درخواست بانک مرکزی همکاری خواهیم کرد.

عزتی در پاسخ به این سوال که شما معتقدید ارز با قیمت 2620 تومانی که هم‌اکنون درج شده فروخته نمی‌شود، گفت: میزان ارز فروخته شده با قیمت اعلامی به اندازه‌ای نیست که بگوییم قیمت ارز در بازار 2620 تومان است و در واقع مجموع قیمت ارز به فروش رسیده در بازار کمتر از این رقم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتاق معاملات ارز عرضه خود را ادامه دهد بازار را متعادل کرده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید EU ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    174 4
    خوبه این رفیقمون میگه دو هفته دیگه مثل بعضیها نمی گه فردا!!!
    • بدون نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      2 58
      دلار بشه 50000 تومان به ما چه ارتباطی داره ما که ریال میگیریم و ریال خرج میکنیم
  • بدون نام EU ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    اگر با دقت بخواهیم این سخنان رو بررسی کنیم میفرمایند قیمت ارز تا دو هفته دیگر شکسته میشود یعنی تا دو هفته دیگه دلار مثلا تا 4000 تومان بالا میرود بعد شکسته شده و رو 3500 تومان ثابت میشود!!
  • آبتین IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    27 1
    آره درسته امروز هم در راستای همین صحبت ها دلار تا 2655 بالا رفت یعنی نسبت به دیروز بیش از 100 تومان البته به نقل از سایت خبر آنلاین در حالیکه در بیشتر شهر ها غیر از تهران از جمله اصفهان دلار 2693 فروخته میشد