مهر نوشت:

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی گفت: امروز ما قادریم هرنقطه و پایگاهی را در جهان با هر شدتی مورد هدف قرار دهیم.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم خطبه خوانی و تجمع بزرگ نیروهای مسلح قم در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت:  در دفاع مقدس ما از یک اقتصاد بیمار رنج می بردیم و وابستگی شدید به نفت داشتیم اما امروز به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شده ایم و در قدرت نظامی به درجه ای رسیده ایم که قادریم هر نقطه و پایگاهی از عالم را در هر لحظه و هر شدتی مورد هدف قرار دهیم. امروز آتش ضعف اقتصادی بر خرمن کشور های غربی افتاده است و از ضعف اقتصادی شدید رنج می برند به طوریکه آمریکا با 16 هزار میلیارد دلار بدهی بزرگترین بدهکار جهان محسوب می شود و حدود 40 میلیون نفر بی خانمان در این کشور زندگی می کنند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         دفاع مقدس سند هویت انقلابی و دینی ماست و نشان دهنده مشخصه های اصیل ملت ایران است. دفاع مقدس اثبات وفاداری ملت ایران به دین، حقیقت اسلام ، استقلال و آزادی به تبعیت از امر ولی فقیه بود.
·         دفاع مقدس در تمام جنگ‌های قرن بیستم متمایز بود و از ملت ایران یک طراز و ارتفاع عظیمی ساخت که بعد از دفاع مقدس نگاه همه عالم نسبت به ملت ایران تغییر کرد. در دفاع مقدس هر یک از قدرت‌های جهانی اعم از آمریکا، شوروی، انگلیس، فرانسه و کشورهای عرب مرتجع منطقه مسئولیت بخشی از جنگ علیه ملت ایران را عهده دار بودند.
·         ما در تحریم می جنگیدیم و تمام دروازه های جهانی را بر روی مابسته بودند. در شرایط تحریم سال های دفاع مقدس گاهی بیش از 600 هزار بشکه نفت صادر نمی کردیم و قادر به تولید سلاحی نبودیم و دچار یک اقتصاد فرسوده به جای مانده از قبل بودیم.
·         دشمن که احساس می کرد اگر جمهوری اسلامی موفق شود به یک الگوی قابل ارائه به کشورهای مستضعف تبدیل شود دیگر فضا برای تنفس آنها تنگ می شود جنگ رادر جبهه های دیگر ادامه داد و بر شدت تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران افزودند و سعی کردند ایران را در دنیا منزوی کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =