رئیس مجلس در دیدار با روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و روابط خارجی پارلمان سوریه بر ضرورت همکاری‌های نزدیک مجلس شورای اسلامی و مجلس سوریه تاکید کرد.

علی لاریجانی با رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و روابط خارجی پارلمان سوریه در تهران دیدار و گفتگو کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با بیان اینکه توطئه علیه ملت و حاکمیت ملی سوریه شکست خورده است و شرایط در سوریه در حال گذار به مرحله متعادل تری است، گفت: علیرغم شرایط دشوار کنونی، آینده سوریه بسیار روشن است و این کشور و خط مقاومت اسلامی، قدرتمند‌تر از گذشته بحران کنونی را پشت سر می‌گذارند.
نماینده قم در مجلس ادامه داد: در صورت موفقیت ملت سوریه، توطئه‌های دشمنان ملت‌ها محدود به سوریه نمی‌شود چرا که هدف این توطئه‌ها و نقشه‌ها، شکستن محور مقاومت در برابر رژیم‌صهیونیستی در منطقه است.
لاریجانی ارتباط مجالس تهران و دمشق را بسیار خوب، نزدیک و تأثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از ابتدای بحران جاری دمشق، از دولت و ملت سوریه در برابر توطئه‌های گسترده دشمنان حمایت کرد و در آینده نیز در کنار آنها خواهد ایستاد.
رئیس مجلس همچنین بر ضرورت همکاری‌های نزدیک مجلس شورای اسلامی و مجلس سوریه در مجامع پارلمانی، بین المللی و منطقه ای تأکید کرد.
به گزارش مهر، در ادامه این دیدار، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه ضمن تشکر از ملت و مقامات ایران در دفاع و حمایت از سوریه در بحران اخیر گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در راستای تقویت خط مقاومت علیه رژیم‌صهیونیستی بوده است.
محمد صبحی ابوالشامات افزود: سوریه به رغم توطئه‌های چند جانبه ضد خود از این وضعیت با پیروزی خارج خواهد شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران گفتگوها و مذاکرات خود با مقامات بلند پایه کشورمان را سازنده و در فضایی آکنده از صمیمیت و برادری خواند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه در پایان نقش مجالس را در تقویت و گسترش مناسبات دو‌جانبه با اهمیت خواند و افزود: مجالس دو کشور همچنان از نزدیک به مشورت‌ها و رایزنی‌های خود جهت گسترش همکاری‌های راهبردی تهران و دمشق ادامه خواهند داد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =