رئیس​جمهور ایران در هشتمین حضورش در سازمان ملل از تجاوز آمریکا به منطقه انتقاد کرد و جنگ​افروزی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی​نژاد سخنانش در نشست عمومی سازمان ملل را بار دیگر با دعای فرج آغاز کرد و گفت: من از سرزمین ایران، سرزمین علم و اخلاق و دیار نور و دانش و به نمایندگی از ملتی بزرگ و مردمانی آگاه و دوست دار صلح، مهربان و صمیمی که طعم تلخ تجاوزها و جنگ تحمیلی را چشیده برای بار هشتم در هشت سال خدمت​گذاری به مردم کشورم به اینجا آمده​ام تا نشان دهم که ملت ما اندیشه​ای جهانی دارد و از هیچ تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در جهان کوتاهی نمی​کند.
وی افزود: اینجا هستم تا پیام انسانی مردم کشورم را به همه جهانیان ابلاغ کنم. پیامی که در کلام خدای ایران زمین «سعدی» اینچنین آمده است: بنی​آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.
رئیس​جمهور با اشاره به اینکه همه مردمان فرزندان آدم و حوا هستند، ادامه داد: علی​رغم مجاهدت پیگیر صالحان و عدالت طلبان توسط توده​های مردم، جز در موارد اندک تاریخ بشر پر از تلخ کامی ها است. لطفا تصور کنید اگر خودبرتربینی​ها و دیکتاتوری​ها نبود و هیچ کس به حق کس دگری تعرض نمی​کرد و بشر دوره سیاه قرون سطی را تجربه نکرده بود و جنگ​های صلیبی و استثمار ایجاد نشده بود، اگر جنگ​های اول و دوم در اروپا و جنگ با ژاپن و کره و بالکان اتفاق نمی​افتاد و به جای رژیم جعلی صهیونیسم، به عدالت رفتار می​شد، اگر تجاوز صدام نبود و زورمداران از ایران حمایت می​کردند، اگر حادثه 11 سپتامیر و لشگر کشی به افغانستان رخ نمی​داد و به جای کشتن یک نفر و به دریا انداختنش محاکمه او انجام می​شد، اگر سلاح​ها به قلم تبدیل می​شد و هزینه​های نظامی صرف دوستی ملت​ها می​شد، اگر مقاصد سوء سیاسی و اقتصادی دنبال نمی​شد، اگر به اهانت به انبیاء الهی اجازه داده نمی​شد و در عوض حق انتقاد به صهیونیسم جهانی به رسمیت شناخته می​شد، اگر شورای امنیت تحت سیطره چند دولت نبود و سازمان ملل می​توانست عادلانه برخور کند، اگر سرمایه داران جهانی اقتصاد ملت​ها را به ضعف نمی​کشاندند و صداقت بر روابط بین الملل حاکم بود، اگر دهها وضعیت نامطلوب دیگر در حیات بشری رخ نمی​داد؛ تصور کنید زندگی چقدر زیبا و تاریخ چقدر دوست داشتنی بود.
وی در نگاهی به وضعیت امروز جهان از فقر در جهان یاد کرد و گفت: اقتصاد متکی بر مسابقه مصرف گرایی به بهره کشی از انسان به نفع عده​ای محدود انجامیده است و بزرگترین سوء استفاده اقتصادی درتاریخ انجام شده و تنها توسط یک دولت 32 تریلیون دلار وارد بازار شده است.
احمدی​نژاد در تشریح وضعیت اخلاقی حاکم بر جهان اظهار داشت: رسما از عدم رعایت اخلاق بر مناسبات اجتماعی و سیاسی سخن می​گویند. به تحقیر سازمان یافته هویت ملت​ها می​پردازند و هویت خانواده و جایگاه آن بسیار تضعیف شده است. شخصیت و نقش محوری زن که موجودی ستودنی است با سوء استفاده برخی صاحبان قدرت، دچار آسیب شده است.
وی در تشریح وضعیت سیاست و امنیت هم از استاندارد چند جانبه و اشغال و جنگ سخن گفت و افزود: مسابقه تسلیحاتی امری رایج شده و ادبیات تازه​ای برای خالی کردن دل ملت​ها ایجاد شده است. تهدید ملت بزرگ ایران از سوی صهیونیست​های بی فرهنگ از مصادیق این موضوع است و مرجع عادلی برای رفع مناقشات وجود ندارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =