معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد به نمایش نتانیاهو واکنش نشان داد.

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران[ایــنــجـــا] گفت: نخست وزیر این رژیم ، وقیحانه و مزورانه و با هیاهو و جنجال اتهامات پوچی را ضد برنامه منحصرا صلح آمیز هسته ای کشور ما مطرح و سعی کرد با استفاده از بلندگوی این مجمع عالی توجهات کشورهای عضو را از خطر زرادخانه اتمی، برنامه مخفی هسته ای و تاسیسات اتمی خارج از پادمان خود که تنها منشأ تهدید صلح، امنیت و ثبات خاورمیانه و فراتر از آن است، منحرف کند.
اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در نشست مجمع عمومی این سازمان تاکید کرد ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش کرد تا توجهات را اززرادخانه اتمی و برنامه مخفی هسته ای این رژیم منحرف سازد ،در حالیکه جامعه بین المللی بایستی در کنفرانس آتی مرتبط با ان پی تی و خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای به رژیم صهیونیستی فشار وارد کند و این رژیم را مجبور کند تا درخواستهای بین المللی را اجابت کند .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان افزود :در حالی که استفاده و یا تهدید به استفاده از زور به هر بهانه ای، نقض اساسی اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و همچنین هنجارهای روابط بین الملل است، مقامات رژیم صهیونیستی گستاخانه و به صورت روزانه کشورهای منطقه از جمله کشور ما را به حمله نظامی تهدید می کنند.

اسحاق آل حبیب تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی قوی هست که از خود دفاع کند و این حق را بطور کامل برای خود محفوظ می دارد که با تمام قدرت در مقابل هرگونه حمله ای مقابله به مثل کند. در عین حال، جامعه بین المللی باید به مسئولیتهای خود برای تحت فشار قرار دادن هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به رفتارهای غیر مسئولانه در منطقه حساس خاورمیانه عمل کند.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان گفت : ما نمی خواهیم وقت با ارزش هیاتهای محترم را برای پاسخ به اینگونه اظهارات بی اساس ( سخنرانی بنیامین نتانیاهو )که آن را شایسته هیچ جوابی نمی دانیم، بگیریم جز اینکه همه آنها را قاطعانه رد کنیم، بویژه در باره برنامه هسته ای کشورمان که کاملا صلح آمیز، منطبق با تعهدات بین المللی ما و در راستای حقوق مسلم مان در استفاده از دانش و فن آوری اتمی برای اهداف صلح آمیز است.

اسحاق ال حبیب اضافه کرد : ایران کشوری است که قرنها هیچگونه سابقه تجاوز به سایر کشورها در تاریخش وجود ندارد، و کشوری است که عضو همه معاهده های بین المللی در خصوص منع تولید و به کارگیری سلاحهای کشتار جمعی از جمله ان پی تی، کنوانسیون سلاحهای شیمیایی و معاهده سلاحهای میکربی بوده و کاملا متعهد به همه تعهدات حقوقی خویش بر اساس آن معاهده ها است،.

وی افزود : ایران مفتخر به ارائه طرح ایجاد منطقه عاری از تسلیحات اتمی در خاور میانه است و همچنان قاطعانه از تحقق آن حمایت می کند. جمهوری اسلامی ایران کشوری که نه تنها هرگز در اقدامات تروریستی دخالت نداشته، بلکه بیش از هفده هزار نفر از شهروندانش از جمله دانشمندان هسته ای اش به دست تروریستهای تحت حمایت خارجیان به شهادت رسیده اند و کشوری که قربانی اصلی به کارگیری سلاحهای شیمیایی در تاریخ معاصر است و در نتیجه نزدیک به ششصد حمله، بیش از یکصد هزار شهروند ایرانی مجروح یا شهید شده اند که از جمله شامل بیش از هفت هزار غیرنظامی است که در نتیجه نزدیک به سی حمله به شهرها و روستاهای ایران مصدوم گردیده اند.

سفیر و معاون نمایندگی تصریح کرد :ما همچنین نمی خواهیم به سابقه کاملا سیاه رژیم اسرائیل در بیش از شش دهه کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی گناه و ارتکاب نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت بر ضد بشریت اشاره کنیم که جنگ سی و سه روزه ضد لبنان و حملات وحشیانه بیست و دو روزه آن به غزه و همچنین محاصره غیرانسانی نوار غزه فقط برخی از نمونه های اخیر چنین جنایاتی هستند.ما حتی نمی خواهیم تاریخ سیاه فعالیتهای تروریستی این رژیم را نیز تشریح کنیم، رژیمی که بنیان آن بر تروریسم استوار بوده و بنیانگذار تروریسم دولتی در جهان است.

اسحاق آل حبیب افزود : مطلبی که ما می خواهیم توجه نمایندگان و هیاتهای کشورها را به آن جلب کنیم، فقط بخش بسیار کوچکی از تاریخ سیاه این رژیم در عدم عضویت در معاهدات بین المللی مرتبط با سلاحهای کشتار جمعی و پایبند نبودن آن به تعهدات خود تحت منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل است.نه فقط رژیم اسرائیل تنها غیرعضو معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی در خاور میانه است، بلکه برغم فراخوانهای مکرر جامعه بین المللی، هرگز تمایل خود در پیوستن به این معاهده را نیز اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد :بدترین مسئله این است که نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل طی سخنانی در یازدهم دسامبر 2006 میلادی به داشتن سلاحهای اتمی توسط این رژیم اقرار کرد؛ موضوعی که بارها توسط صد و بیست کشور عضو جنبش عدم تعهد به عنوان خطری جدی و مداوم برای امنیت کشورهای همسایه و دیگر کشورها قلمداد شده است.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان گفت :با توجه به این حقایق، صد و هشتاد و نه کشور عضو ان پی تی از جمله آمریکا و دیگر حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، طی اعلامیه نهایی کنفرانس بازنگری اعضای این معاهده در سال 2010 میلادی که با اجماع تصویب شده، با ذکر نام از این رژیم خواستند بدون هیچ پیش شرطی به ان پی تی پیوسته و همه فعالیتهای مخفی اتمی اش را تحت نظارت بین المللی قرار دهد. اما نخست وزیر این رژیم در این جلسه مجمع عمومی ، وقیحانه و مزورانه و با هیاهو و جنجال اتهامات پوچی را ضد برنامه منحصرا صلح آمیز هسته ای کشور ما مطرح و سعی کرد با استفاده از بلندگوی این مجمع عالی توجهات کشورهای عضو را از خطر زرادخانه اتمی، برنامه مخفی هسته ای و تاسیسات اتمی خارج از پادمان خود که تنها منشأ تهدید صلح، امنیت و ثبات خاورمیانه و فراتر از آن است، منحرف کند.

اسحاق آل حبیب تاکید کرد :این رژیم به جای مطرح کردن ادعاهای بی اساس ضد کشورهای دیگر در منطقه باید به درخواستهای مکرر جامعه بین المللی گردن نهاده و فوراً و بدون هیچ شرطی و به عنوان یک عضو بدون سلاح اتمی به معاهده ان پی تی بپیوندد و همه تاسیسات هسته ای خویش را تحت نظارت پادمانهای جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد و جامعه بین المللی نیز باید نهایت فشار را بر این رژیم به ویژه در چارچوب کنفرانس پیش رو در سال 2012 که مرتبط با معاهده ان پی تی بوده و در خصوص ایجاد منطقه عاری از سلاحهای اتمی در خاورمیانه است، وارد سازد و این رژیم را مجبور کند تا درخواستهای بین المللی را اجابت کند.

وی افزود :همچنین این رژیم که علاوه بر ان پی تی در سایر پیمانهای منع سلاحهای کشتار جمعی نیز عضو نمی باشد و تلاش می کند مشکل ذاتی مشروعیت خود را از طریق توسعه سلاحهای کشتار جمعی حل نماید، باید وادار شود به کلیه تعهدات بین المللی خود مقید باشد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در پایان سخنرانی خود توجهات اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را به این مسئله جلب کرد که برای دومین بار در تاریخ اخیر سازمان ملل، در سخنرانی نتانیاهو تصاویر گرافیکی بی اساس و تخیلی برای تهدید یک عضو بنیانگذار سازمان ملل مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد ، با اینحال، در جهان کاملا به هم تنیده شده امروز و در عصر اطلاعات، به سختی بتوان ملتها را با این ابزار پوچ فریب داد. البته بدیهی است که رژیم صهیونیستی نمی تواند با هیچ میزانی از افتراء، فریب و یا شایعه پراکنی تاریخ سیاه خود را بپوشاند و یا توجه ملتها را از واقعیات منحرف سازد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    وقتی این حرکت رو دیدم برا اسرائیلی ها دلم سوخت که چه ابلهی نخست وزریشونه ، خدایش انگار داره برا کودکستانی ها خطر رو نشون میده، اصلا حوصله خندیدن ندارم
    • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
      43 3
      مداد رنگی بهش بدین حداقل رنگش کنه . نباید زمینه سفید باشه بچه ها. آفرین
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    85 4
    کسی که بترسه مجبور کاریکاتور خط قرمز رو بکشه دیگه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    45 3
    خط قرمزش باحال بود :))))
  • احمد US ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    77 5
    چه کسی این کودک خرد سال رو به سازمان ملل راه داده؟؟!!!
  • مقیمی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    88 3
    یعنی توی مجمع سازمان ملل کسی پیدا نشد به این کودن بگه شما که حتی عضو NPT نیستید چطور می تونید برای کشورهائی که از شما یک قدم جلوتر هستند تعیین تکلیف کنید ؟ البته احتمالاً خنده حضار هم به همین دلیل بوده و داشتند به حماقت این ابله می خندیدند.
  • بدون نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    18 3
    بمبی که کشیده خیلی شبیه بمب کارتون میگ میگ هستش !!!!! خخخخخخخخخ
  • ایمان EU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    17 2
    فکر کنم کلاه قرمزی از این نتانیاهو بیشتر حالیش باشه...! مگه نه آقای مجری...؟